Damhert in Wageningen?

Gestart door Stijn Schreven, maart 24, 2010, 23:35:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn Schreven

Vanmorgen zat ik aan mijn ontbijt op mijn kamer in Dijkgraaf, toen ik uit mijn raam keek en achteraan in het weiland een hert zag lopen. Met de verrekijker zag ik duidelijk dat het geen ree was. Toen ik wat foto's bekeek, gemaakt met maximale zoom, dacht ik aan edelhert/damhert. Maar nu ik de foto's vergelijk op waarneming.nl is het vrijwel zeker damhert (alleen een beetje weinig witte vlekken). Kan dit zomaar in Wageningen? Of is dit een ontsnapt exemplaar? Waar zit de dichtstbijzijnde "populatie"?
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

belle

Kan natuurlijk uit een hertenkampje zijn ontsnapt. Dat gebeurt regelmatig. Dichtstbijzijnde 'wilde' damherten lopen op Plantage Willem III tussen Rhenen en Elst. Op de Veluwe weet ik het niet.
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Theo Linders

Op de Veluwezoom( tussen Arnhem en Dieren) heb ik eens damherten gezien.

Maar ik ken verschillende plekken in/rond Wageningen waar damherten worden gehouden, dus waarschijnlijk is het een ontsnapt exemplaar.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

mlahaye

Hallo Stijn,

Dat damhert bij Dijkgraaf loopt daar al enkele jaren rond. Vroeger werd het dier ook wel eens gezien in de tuin van de vakgroep TON (Terrestrische Oecologie en Natuurbeheer. Die huizen tegenwoordig in het Alterra-gebouw, dus het dier houdt het al een tijdje uit!

Groet,
Maurice
admin