Hoofdmenu

Foutmeldingen Telmee.nl

Gestart door Titia Wolterbeek, juni 26, 2009, 15:19:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Citaat van: Hinko op februari 19, 2010, 22:22:35 PM
het lukt me vanavond niet om in te loggen. ???
Ik neem aan dat dit nu wel weer werkt? Ik ondervind in elk geval geen problemen.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Serviceteam NDFF

@Hinko: kan je intussen wel weer inloggen? Mogelijk was er een kleine storing.

Vriendelijke groet,
Nicoliene Peet
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Hinko

#92
inloggen lukt weer. helaas doen nu de verspreidingskaartjes het niet.

edit: na een paar keer verversen werkt het weer
mvgr, Hinko

Ton E.

Bij het bewaren van een waarneming kreeg ik de melding van een fout op de pagina. Details zijn:

Foutdetails webpagina
Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB0.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 3.5.30729; OfficeLiveConnector.1.4; OfficeLivePatch.0.0; .NET CLR 3.0.30729)
Tijdstempel: Sun, 28 Feb 2010 16:50:59 UTC

Bericht: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Regel: 1082
Teken: 3
Code: 0
URI: http://www.telmee.nl/portal/js/obs_js.php?base=index.php

Hoelos ik dat op?

Groeten,

Ton

Ineke

Door het verdwijnen van mijn post nogmaals deze reactie:

Er zat een foutje in de Javascript, maar dat is inmiddels opgelost.

Groet,
Ineke
Team Telmee

hallwalla

#95
Na het invoeren van waarnemingen zie ik bij mijn soortenlijst een aantal vlinders dubbel in mijn lijst. Groot dikkopje, dagpauwoog, heideblauwtje en bruin blauwtje.
(Zo groeit mijn lijst wel snel natuurlijk)


Vriendelijke groet,


Henri Peters

marijn

Hoi Henri,


Ik zie het ook. Dit zal te maken hebben met het onlangs wijzigen van de wetenschappelijke namen van deze soorten. De soortenlijst houdt daar kennelijk niet goed rekening mee. Gaan we gauw wat aan doen.


Vriendelijke groet,
Marijn
Team Telmee
Marijn Prins

pietfriet

Hier mijn problemen met telmee: In mijn waarnemingenlijst staan sommige waarnemingen (tijdelijk?) dubbel erin (vnl vlinders en vissen). Ook mis ik zeker 1 waarneming van een vis (kesslersgrondel) in de lijst maar als ik filter op deze soort is hij er wel.

marijn

Piet, Henri e.a.,
Aan het probleem met de dubbele soorten in de lijst wordt gewerkt (de oplossing is in testfase).
Wat er met Kesslers Grondel is weet ik nog niet. Wordt uitgezocht.


Groeten,
Marijn
Team Telmee


Marijn Prins

Catwzl

Hoi,

Ik weet niet of ik iets verkeerds doe? Maar ik kan geen nieuwe soortgroepen meer toevoegen. Ik klik op meer groepen en en dan via de plusjes naar de soortgroepen. Vervolgens klik ik dan op de naam van een soortgroep, maar er gebeurd helemaal niets. Achter gekozen: verschijnt ook niets.
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

marijn

Hoi Roel,
Ja, vervelend, deze bug was ook al bij ons aan 't licht gekomen. Het probleem treedt op in Internet Explorer en Firefox; in Google Chrome werkt het selecteren van een andere soortgroep wel gewoon.
Gaat z.s.m. naar gekeken worden.


Groeten,
Marijn
Team Telmee
Marijn Prins

Catwzl

Hoi,

Had inderdaad zowel Firefox als Explorer geprobeerd. Werkten beiden niet. Maar heb nu ook Chrome (nieuwste versie), Safari en Opera geprobeerd en bij mij werkt het bij deze browsers ook niet.
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

marijn

Citaat van: pietfriet op juli 18, 2010, 15:10:34 PM
Hier mijn problemen met telmee: In mijn waarnemingenlijst staan sommige waarnemingen (tijdelijk?) dubbel erin (vnl vlinders en vissen). Ook mis ik zeker 1 waarneming van een vis (kesslersgrondel) in de lijst maar als ik filter op deze soort is hij er wel.


Hoi Piet,
Welke vissensoorten staan er precies dubbel in je lijst?
Marijn Prins

marijn

Citaat van: Catwzl op juli 24, 2010, 19:03:03 PM
Hoi,

Had inderdaad zowel Firefox als Explorer geprobeerd. Werkten beiden niet. Maar heb nu ook Chrome (nieuwste versie), Safari en Opera geprobeerd en bij mij werkt het bij deze browsers ook niet.


Hoi Roel,
Je hebt gelijk, hier werkt het momenteel ook niet meer in Chrome en de andere browsers.
Waarschijnlijk stond er nog wat in de cache toen het vorige week nog wel goed ging in Chrome.
Aan de oplossing wordt nu gewerkt.
Marijn Prins

marijn

De bug bij het selecteren van een andere soortgroep is opgelost. Mocht dat niet zo lijken te zijn, druk dan even op Ctrl+F5 terwijl je het soortgroepkeuze-venstertje open hebt. Daarmee wordt de pagina geheel opnieuw geladen.


Groeten,
Marijn
Team Telmee
Marijn Prins

MiekeK

Het lukt bij mij ook niet..
Ten eerste geen idee welke soortngroep bij een Wants hoort aangevinkt en de bij de naam komt in beeld dat hij niet bestaat..

Opslaan gaat dus niet.

marijn

Hoi Mieke,


Welke soort wants wil je precies invoeren? Mogelijk staat de soortnaam nog niet in Telmee, of alleen de wetenschappelijke.


Als je het via de soortgroepen wilt doen (hoeft niet per se, maar werkt volgens mij wel gewoon):
- klik in het invoerscherm op 'meer groepen'
- klik in het pop-upschermpje: geleedpotigen > insecten > wantsen, cicaden, luizen en druk vervolgens op OK


Groeten,
Marijn
Team Telmee
Marijn Prins

MiekeK

Jaaaaaaaaaaaaaaa...gelukt !
Bedankt Marijn !

victorwiro

Hallo,

Hallo Titia,
Als ik mijn waarnemingen (vlinders) invoer en de coordinaten opgeef dan worden deze goed weergegeven. Echter zodra ik deze waarnemingen heb opgeslagen en deze daarna weer bekijk om de coordinaten te kunnen noteren voor de vlinderstichting Drenthe dan worden er andere coordinaten vermeld dan de door mij opgegeven locaties. Als ik de waarneming (de coordinaten) wijzig en deze weer opsla krijg ik dezelfde fout weer te zien.
Hoe kan dit?

Met vriendelijke groet,
Willy Ronkes
Met vriendelijke groet,
Willy Ronkes

Serviceteam NDFF

Dag Willy,

Dat is vreemd. Kun je mij een (of een paar) nummers geven van waarnemingen waarmee dit gebeurt? Die vind je wanneer je een waarneming bekijkt bovenin, links van het kaartje.
Bedankt alvast.
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

victorwiro

Een paar voorbeelden: 36287094 (laat een locatie in Frankrijk zien, moet echter locatie Echten: 221-526 zijn), 36287095 ( laat Boswachterij Echten zien, moet echter locatie Oude Pekela-West zijn) en 36287096 ( moet zijn: Nijstad nabij Hoogeveen: 224-525 zijn, laat echter locatie Oude Pekela-West zien. Zo zijn er nog meer verkeerde coordinaten zichtbaar.

Groetjes,
Willy
Met vriendelijke groet,
Willy Ronkes

Serviceteam NDFF

Dag Willy en anderen met dit probleem,

Begin oktober zou alles weer goed moeten staan. Je hoeft niets te wijzigen, aangezien het alleen gaat om verkeerde verwijzingen.
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

hiskodevries

ik probeer in te loggen http://telmee.nl/index.php?c=user&m=login
Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_pagecontent.php on line 30

Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_pagecontent.php on line 30

Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_pagecontent.php on line 30

Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_website.php on line 68

Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_collection.php on line 69

Warning: pg_fetch_result(): supplied argument is not a valid PostgreSQL result resource in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_dbconnection.php on line 57

Warning: pg_fetch_result(): supplied argument is not a valid PostgreSQL result resource in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_dbconnection.php on line 57

Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/lib/classes/class_pagecontent.php on line 30

Warning: pg_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/productie/portal/controllers/menu_controller.php on line 714
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wbloos

Hoi Hisko,

Scherp, de database is 8 minuten uit geweest door een fout bij de provider.
Niet zo best, maar inmiddels dus verholpen.
Ik kreeg ineens 3 telefoontjes/chat berichten en het staat ook nog in het forum..

Dank voor de melding,

Willy-Bas

hiskodevries

Willy, sorry ik wilde even wat testen en dat lukte niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

R. Top

Ik heb gisteren en vandaag een paar keer geprobeerd een waarneming in te voeren maar steeds als ik alle van toepassing zijnde velden heb ingevuld krijg ik de melding "waarneming niet opgeslagen" en kan ik opnieuw beginnen, om vervolgens weer dezelfde melding te krijgen. Heb het geprobeerd vanaf verschillende computers en doe niets anders dan anders.

Gezien de laatste reactie in dit topic (in 2010...) ben ik de enige met dit probleem?

hbbstelm

Hoi, heb ook sinds gisteren foutmeldingen bij invoeren waarnemingen. Krijg steeds de melding dat het opslaan is mislukt.

Hans Baas, werkgroep Rietwijkerweg, Amsterdam

R. Top

Ja dat is inderdaad de foutmelding die ook bij mij in beeld komt.

marijn

Hoi Hans en R.,
Dat is vreemd. Ik kan het niet reproduceren; bij mij worden waarnemingen wel gewoon opgeslagen.
Wat voor browser gebruiken jullie, en kunnen jullie wat details geven van wat je precies probeert in te voeren?


Groet,
Marijn
Telmee
Marijn Prins

hbbstelm

Hoi Marijn,

Ik gebruik altijd Firefox. Ook geprobeerd met Internet Explorer 8 en Safari, ook niet. Daarna op mijn werk ingelogd, en met Internet Explorer 6 geprobeerd, ook niet. Ook een andere dag dan 17 maart proberen in te vullen, ook niet.

Ik probeer amfibieen, gewone pad in te voeren met datum 17 maart.

Groeten, Hans