telescoop kopen

Gestart door Arnaud, april 05, 2009, 16:12:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arnaud

Ik wil een telescoop kopen om vogels te kijken zowel in bos als op bv oostvaarderse plassen.
Een Swarovski of Kowa kijker gaat echt niet lukken.
Graag jullie advies wat betrefd de Bynolyt Spacelyt S80
Zou dat een geschikte scoop zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Arnaud

Ik heb net beter gekeken in het forum en tja er staat al ea over beschreven ga dat topic eerst volgen .
:o  

Harm058

Ik heb hem, en hij bevalt mij heel erg goed! prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed!
Mooi helder beeld en waterdicht....
koop er wel een goed statief bij!
Het is namelijk niet 1 van de lichtsen!
Ik heb zelf een Manfrotto 055XDB,128RC, Tripod + 2way VideoHeadEn die bevalt echt er goed! Succes!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Norman

Kijk eens naar de Pentax PF-80-ED.
Ik heb deze nu een aantal jaar en ben 99% tevreden, 1% niet omdat de scope wel wat lichter zou mogen.
Maar dat is zeuren voor de relatief lage prijs.

Gewoon een top telescoop voor een redelijke prijs!

http://www.betterviewdesired.com/Pentax-80mm-Ed-Spotting-Scope.php

M. Hoogteijling

Een in NL relatief onbekend scope is de NIKON ED 80A met 30x groothoek. Voor ca € 1250 nieuwprijs heb je alles wat je nodig hebt. In Amerika en Engeland wordt dit als hét alternatief voor de toppers gezien. Zo zijn er nog een paar Nikons die het super doen. Pentax is inderdaad ook een onbekend maar goed alternatief hoewel de kritieken minder unaniem lovend zijn dan de Nikon. Een 2e hands topmerk (leica apo, Swaro at(s)80HD, Zeiss) is overigens ook nog heel goed. Anders raad ik je aan door te sparen want vroeg of laat (eerder vroeg) wil je beter. \er is net een topic "tests" geopend, kijk daar eens.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Timo Roeke

Citaat van: M. Hoogteijling op februari 19, 2010, 16:39:26 PM
Een in NL relatief onbekend scope is de NIKON ED 80A met 30x groothoek. Voor ca € 1250 nieuwprijs heb je alles wat je nodig hebt. In Amerika en Engeland wordt dit als hét alternatief voor de toppers gezien. Zo zijn er nog een paar Nikons die het super doen. Pentax is inderdaad ook een onbekend maar goed alternatief hoewel de kritieken minder unaniem lovend zijn dan de Nikon. Een 2e hands topmerk (leica apo, Swaro at(s)80HD, Zeiss) is overigens ook nog heel goed. Anders raad ik je aan door te sparen want vroeg of laat (eerder vroeg) wil je beter. \er is net een topic "tests" geopend, kijk daar eens.
Zijn er Nederlandse verkopers van de NIKON ED 80A. Enige wat mij niet aanspreekt aan die specifieke telescoop is de kijkhoek. Ik ben 2 meter lang en dat maakt het niet makkelijk om een geschikt statief te vinden.

Norman

Hoe bedoel je dit? De Nikon scopes zijn toch zowel recht als met een schuine inkijkhoek verkrijgbaar?
Als je een scope met schuine inkijkhoek neemt mag het toch geen probleem zijn voor iemand van 2 mtr.?
Een Manfrotto 055 zou prima voldoen voor iemand met jou lengte.

Timo Roeke

Dank je Norman. Dacht dat die scope alleen met een recht inkijkhoek te krijgen was. Er is gewoon zo ontzettend veel keus op de markt. Het gaat als beginnend scope zoeker snel draaien.

M. Hoogteijling

Foutje van mij: het is de Nikon ED 82A, waarbij de A voor Angled (45 gr gehoekt staat). Volgens mij juist ideaal als je lang bent want dan hoeft je statief veel minder hoog en staat dus stabieler. Een bekende zaak waar ze deze verkopen is Foto Rooijmans in Budel maar google even en bel altijd van tevoren of ze 'm echt hebben. Ook nog spectaculair betaalbaar.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling