kleine hommel

Gestart door Cees Veenema, mei 27, 2006, 13:34:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Groet,

Cees

gardensafari

Héél erg lastig deze en zeer vreemd getekend. Zou een Boomhommeltje kunnen zijn, die komen soms voor in een nagenoeg zwarte variant met wit kontje, zou ook een Gewone Koekoekshommel kunnen zijn, of één van de variaties van de Aardhommel. Wie het weet die mag het zeggen.

Dit jaar zie ik opvallend veel kleine hommeltjes van diverse soorten. Na de mooie periode zou je toch denken dat ze hard genoeg konden groeien....

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

gardensafari

Het is toch geen vlieg, he? Ik zie geen halters en de vleugels lijken hommelig, maar Volucella bombylans vliegt al weer volop...
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Stippen

Ik denk: vliegenogen.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

han.endt

Volgens mij is het is het inderdaad een vlieg, maar het is geen zweefvlieg. De vleugeladering klopt niet.

gardensafari

#5
Ben ik blij dat ik nog net op tijd inzag wel eens op het verkeerde been gezet te kunnen zijn  :)

Ik kom in mijn boekjes niet zoiets tegen. Wellicht een prima idee om deze voor te leggen aan diptera.info.

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

han.endt

Kan je je nog iets herinneren van de lengte van de antennen Cees? Ik denk namelijk aan een wapenvlieg.

Th.Heijerman

Kweet natuurlijk niks van zeefvliegen maar waarom is dit geen Merodon equestris ab. validus ?

Theodoor

han.endt

#8
Kan ik het helemaal mee eens zijn. Ik zat wat vreemd tegen de vleugeladering aan te kijken, maar die is toch goed. Het vertekent omdat ze over elkaar liggen en de glans. Grote Narcisvlieg dus.

Cees Veenema

Nimmer kunnen bevroeden dat dit geen hommel is.
Iedereen bedankt voor de hulp.
Groet,

Cees