Hoofdmenu

capibara

Gestart door hdeheer, januari 27, 2010, 16:19:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

hdeheer

Al een paar jaar wordt hier door mensen uit Boerakker en omgeving en zelfs van SBB beweerd dat er een echte Capibara zit. Nu lijkt me dat totaal onmogelijk, maar iedereen blijft het volhouden. Zelf heb ik deze dieren beverrat genoemd, maar men wil daar niet aan.
Ook mijn argument dat een capibara tot 80 kg zwaar kan zijn en dus een volwassen persoon omver kan lopen en dat ie geen staart heeft en de beverrat wel (maximaal 25 kg, maar meestal 10 kg) maakt geen indruk.
Volgens mij zijn C. niet te koop, nog nooit in Nederland in het wild gezien en alleen in Artis e.d. te bewonderen.
Wie van de lezers, van VZZ of administratie Zoogdieren helpt mij uit de brand?
O, ja er is een melding van het dier van 1 meter afstand plus foto, alleen die foto kan ik maar niet te pakken krijgen.
All vast bedankt voor je antwoord,
Herman

nielsyese

Capibara's werden in NL wel als huisdier gehouden, nu is dat verboden. In België is het nog wel legaal dacht ik. De mogelijkheid bestaat natuurlijk dat een illegaal gehouden dier is ontsnapt. Hier een artikel uit België (2003):http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=NBRA07062003_005
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

hdeheer

#2
Niels -Jan, mooi bedankt, ik heb het artikel gelezen van die Belgische eigenaar Eric de Schuyte. En bedacht opeens, stel dat er net zo iemand in Boerakker woont, die enigszins freaky er allerlei rariteiten op na houdt en ze dan later weer loslaat. Als je google-ed naar Boerakker & Steur of naar Vijf vreemde gasten, of naar Edelhert en Sebaldeburen (=vlakbij Boerakker) dan zou je bijna denken dat er zo'n Eric de Schuyte II in Boerakker woont. Ook de hypes rondom Baltimore-troepiaal in Oudorp (NH) en Oosterse tortel in Wergae (FR) doen mij sterk aan escapes denken.
Ik sluit  nog even de e-mail bij van de basisschooldirecteur die de Capibara heeft gezien: Hallo Herman, ik heb het dier op 17 december tot op een meter genaderd: hij kon geen kant meer uit door het water(hij was er al eerder ingesprongen maar kwam rillend weer naar de kant).Ik weet 100% zeker dat het een capibara was: op het fototoestel van Johan Wegter heb ik foto's gemaakt, maar ik weet niet of de foto's gelukt zijn want ze zouden op de site worden geplaatst.Als hij nog niet op www.obsdetil.nl staat is er iets niet goed gegaan, de foto's van de capibara zullen niet achter de beveiligde pagina worden geplaatst dus zijn vrij te bekijken. Vriendelijk groetend, Harmen Westerlaan

Norman

Ik acht de kans zeer klein, maar zeg nooit nooit. Ik kan mij nog tv-afleveringen herrinneren van Puma's in paardenboxen in NL en België. De mensen zijn tot rare dingen in staat. Maar zonder foto is het voor mij waarschijnlijker dat het een Beverrat, Muskusrat of een Bever is. Ondanks dat deze in werkelijkheid een stuk kleiner zijn is dit zeer wel mogelijk. Afmetingen worden erg vaak overschat. Kijk maar wat voor namen doodgewone Buizerds af en toe krijgen, dan zouden er al vele steenarenden ed. zijn waargenomen.

vuurvlinder

Herman,

ik heb Johan Wegter zijn meel adres. Zal ik hem eens vragen?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

gjcaspers

Beverratten zijn nogal vorstgevoelig, dus misschien een Beverrat waarvan de staart is afgevroren?
Groet,
Gert-Jan Caspers

hdeheer

#6
Citaat van: vuurvlinder op januari 27, 2010, 20:00:07 PM
Herman,

ik heb Johan Wegter zijn meel adres. Zal ik hem eens vragen?
Astrid , ja graag, vraag hem maar eens hoe de foto''s zijn geworden!
Herman

hdeheer

#7
Ik bedenk opeens dat Boerakker nog zo'n "primeur" had met de rendieren. Zie Google rendier-boerakker of rendier-marum! Maar kijk vooral ook eens op Vijf vreemde gasten. Het lijstje voor Boerakker is nu wel erg vreemd: Capibari, Edelhert, Diamantsteur en Rendier, plus Wallaby vlakbij
Herman

HPM

Ik zou niet vetrouwen op eventuele foto's van een Capibara, want op die Vijf vreemde gasten 
http://tinyurl.com/yhnfklw  zie ik hetzelfde hert staan als bij deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/40515722#
Die waarneming is niet goedgekeurd (lees: afgekeurd). Lees hier waarom
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=93492.msg638378.htm

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Norman

Dat topic van dat Edelhert herrinner ik mij nog wel.
Capibara mijn neus dus. What's next? Afrikaanse olifant op de steppen van Groningen?

tekenaar

Ik heb geen idee of capibara's (of capybara's?) door hobbyisten gehouden worden, maar voor zover ik weet is er geen wet die dit verbied. En waarom ook? In de natuur voor zover ik weet niet direct bedreigd, redelijk makkelijk te houden en een stuk minder agressief als de gemiddelde stadshond. Ze zijn ook redelijk winterhard, al is een beschutte plek in de winter wel welkom.

Maar afgezien daarvan, het lijkt me wel een onwaarschijnlijk beest om ongefotografeerd rond te lopen in Nederland. Zonder (redelijke) foto geloof ik er geen biet van!
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

vuurvlinder

De foto's van Johan...
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

hdeheer

#12
Citaat van: HPM op januari 27, 2010, 21:19:01 PM
Ik zou niet vetrouwen op eventuele foto's van een Capibara, want op die Vijf vreemde gasten 
http://tinyurl.com/yhnfklw  zie ik hetzelfde hert staan als bij deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/40515722#
Die waarneming is niet goedgekeurd (lees: afgekeurd). Lees hier waarom
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=93492.msg638378.htm

--
Groeten, Herman van der Meer
Tweede keer aanvaring met die andere Herman: (Toen had ik eigenlijk ook gelijk door simpel een productieve vraag te stellen)

Ik snap er niks meer van, van Michiel Bus kreeg ik beide foto's van een edelhert, achterin zijn tuin, ik heb vanuit zijn kamer het uitzicht gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat beide foto's inderdaad kloppen met zijn uitzicht aldaar. Nu beweer jij dat er in Twente ook zo'n foto is gemaakt van het zelfde dier, waar staat die foto dan, waar vind ik die?  Als je beide foto's uit Sebaldeburen over elkaar heenlegt, is het logisch dat het hetzelfde beest is. Maar als er een derde foto uit Twente is, zou ik die graag willen zien en dan zou ik Michiel eens flink aan de tand voelen.  Ik denk niet dat hij de boel belazert, ik weet het eigenlijk wel zeker dat hij dat nooit zou doen.   Waarom zijn mijn/Michiels foto's  de trucage-foto en niet de door mij niet te vinden Twente-foto??
Als er van 2 fotobronnen eentje truc is, hoe weten jullie dan zo zeker dat het onze foto's moeten zijn? Hoe noordelijker, hoe minder betrouwbaar? Maurice gaat wel erg makkelijk over tot het cancelen van deze waarneming, zonder mij ooit hierover te berichten, dus hij denkt dit is automatisch de forgery. Hoogst merkwaardig, hoog Kafka-gehalte!
Herman
info, de foto op waarneming Sebaldeburen is dezelfde als vijf vreemde gasten in Zuidelijk Westerkwartier (is West Groningen voor de stupiden)

vuurvlinder

En zojuist kreeg ik er nog een paar...
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

hdeheer

#14
Astrid. gelukkig heb je nu foto;s en volgens mij is dit dus een Capibara indeed. Leuk hoor, en nu maar afwachten tot Herman van de Meer er weer een trucage inziet. Ben ook erg benieuwd naar de reactie van Norman, Gert Jan, Paul en Herman.
Als het een capibara is mag ik hem dan invoeren en komen er dan ook honderden fotografen zoals bij de Troepiaal en de Oosterse tortel? Of zijn zoogdieren/knaagdieren niet zo in trek?

Herman de Heer

vuurvlinder

Ik denk het ook, maar het is geen volwassen dier. Die schijnen een lengte te hebben van minimaal 110 cm.Dit beest lijkt mij ongeveer 80 cm. aan de hand van de muur op de achtergrond.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

HPM

Citaat van: hdeheer op januari 27, 2010, 22:41:09 PM
Citaat van: HPM op januari 27, 2010, 21:19:01 PM
Ik zou niet vetrouwen op eventuele foto's van een Capibara, want op die Vijf vreemde gasten 
http://tinyurl.com/yhnfklw  zie ik hetzelfde hert staan als bij deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/40515722#
Die waarneming is niet goedgekeurd (lees: afgekeurd). Lees hier waarom
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=93492.msg638378.htm

--
Groeten, Herman van der Meer
Tweede keer aanvaring met die andere Herman: (Toen had ik eigenlijk ook gelijk door simpel een productieve vraag te stellen)

Ik snap er niks meer van, van Michiel Bus kreeg ik beide foto's van een edelhert, achterin zijn tuin, ik heb vanuit zijn kamer het uitzicht gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat beide foto's inderdaad kloppen met zijn uitzicht aldaar. Nu beweer jij dat er in Twente ook zo'n foto is gemaakt van het zelfde dier, waar staat die foto dan, waar vind ik die?  Als je beide foto's uit Sebaldeburen over elkaar heenlegt, is het logisch dat het hetzelfde beest is. Maar als er een derde foto uit Twente is, zou ik die graag willen zien en dan zou ik Michiel eens flink aan de tand voelen.  Ik denk niet dat hij de boel belazert, ik weet het eigenlijk wel zeker dat hij dat nooit zou doen.   Waarom zijn mijn/Michiels foto's  de trucage-foto en niet de door mij niet te vinden Twente-foto??
Als er van 2 fotobronnen eentje truc is, hoe weten jullie dan zo zeker dat het onze foto's moeten zijn? Hoe noordelijker, hoe minder betrouwbaar? Maurice gaat wel erg makkelijk over tot het cancelen van deze waarneming, zonder mij ooit hierover te berichten, dus hij denkt dit is automatisch de forgery. Hoogst merkwaardig, hoog Kafka-gehalte!
Herman
info, de foto op waarneming Sebaldeburen is dezelfde als vijf vreemde gasten in Zuidelijk Westerkwartier (is West Groningen voor de stupiden)

Ik weet van geen aanvaring, ook niet van een eerdere aanvaring. Ik weet ook niets
van een Twentse foto van een Edelhert. Ik heb me alleen bezig gehouden met twee
foto's bij een waarneming van hetzelfde hert die niet allebei kunnen kloppen. Ik ben
ervan overtuigd dat in ieder geval een van die foto's een montage is, en die overtuiging
had ik niet alleen. Daarom is de waarneming achteraf niet geaccepteerd.
Overigens had ik geen idee dat die waarneming door jou was geplaatst.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

hdeheer

#17
Ik weet van geen aanvaring, ook niet van een eerdere aanvaring. Ik weet ook niets
van een Twentse foto van een Edelhert. Ik heb me alleen bezig gehouden met twee
foto's bij een waarneming van hetzelfde hert die niet allebei kunnen kloppen. Ik ben
ervan overtuigd dat in ieder geval een van die foto's een montage is, en die overtuiging
had ik niet alleen. Daarom is de waarneming achteraf niet geaccepteerd.
Overigens had ik geen idee dat die waarneming door jou was geplaatst.

--
Groeten, Herman van de Meer
Herman, de eerdere aanvaring was naar aanleiding van een foto waarbij ik de vraag stelde is dit een valk of roofvogel op de foto, en jij en vele anderen er uitkwamen dat het een simpele zwarte kraai was. Zie topic januari 4 2010 roofvogel tussen paniekerige kramsvogels Door takjes en de toegewende snavel werd de roofvogel ontmaskerd. Heb overigens nooit exact antwoord gekregen op de vraag hoe een grote groep kramsvogels reageert op de diverse roofvogels.
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met de trucage, er zijn 2 foto's en jij zegt dat er drie zijn geloof ik, als het er 2 zijn dan moet je dat nog eens uitleggen want je toont foto's met huidkenmerken die geliijk zijn, dus dan klopt het toch?
MVG
Herman

HPM

Citaat van: hdeheer op januari 27, 2010, 22:51:31 PM
Astrid. gelukkig heb je nu foto;s en volgens mij is dit dus een Capibara indeed. Leuk hoor, en nu maar afwachten tot Herman van de Meer er weer een trucage inziet. Ben ook erg benieuwd naar de reactie van Norman, Gert Jan, Paul en Herman.
Als het een capibara is mag ik hem dan invoeren en komen er dan ook honderden fotografen zoals bij de Troepiaal en de Oosterse tortel? Of zijn zoogdieren/knaagdieren niet zo in trek?

Herman de Heer

Natuurlijk wel. En dan kan jij koffie met capibarakoekjes gaan verkopen.
Maar ik begrijp niet waarom je zo opgefokt doet.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

vuurvlinder

#19
Ik kreeg net nog een reactie van Johan:
het is trouwens harmen westerlaan van obs de til die de meeste foto,s van dichtbij heeft genomen en ook zelf op de foto staat.de foto,s zijn genomen aan de hoofdstraat zuidzijde bij het moerasje /vennetje

En nu niet Boerakker platlopen a.u.b.  ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

HPM

Citaat van: hdeheer op januari 27, 2010, 23:38:21 PM
Herman, de eerdere aanvaring was naar aanleiding van een foto waarbij ik de vraag stelde is dit een valk of roofvogel op de foto, en jij en vele anderen er uitkwamen dat het een simpele zwarte kraai was. Door takjes en de toegewende snavel werd de roofvogel ontmaskerd. Heb overigens nooit antwoord gekregen op de vraag hoe een grote groep kramsvogels reageren op de diverse roofvogels.
Noem je dat een aanvaring? En je had nog gelijk ook?
Citeer
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met de trucage, er zijn 2 foto's en jij zegt dat er drie zijn geloof ik, als het er 2 zijn dan moet je dat nog eens uitleggen want je toont foto's met huidkenmerken die geliijk zijn, dus dan klopt het toch?

Lees het nog maar eens over http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=93492.msg635281.html#msg635281

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

hdeheer

Citaat van: vuurvlinder op januari 27, 2010, 23:42:21 PM
Ik kreeg net nog een reactie van Johan:
het is trouwens harmen westerlaan van obs de til die de meeste foto,s van dichtbij heeft genomen en ook zelf op de foto staat.de foto,s zijn genomen aan de hoofdstraat zuidzijde bij het moerasje /vennetje

En nu niet Boerakker platlopen a.u.b.  ;D
Astrid, dat Harmen de foto heeft gemaakt heb ik al duidelijk vermeld in het verhaal,  mij lijkt eigenlijk belangrijker wie de persoon is uit Boerakker die telkens exoten in huis haalt zpals de Russische of Diamantsteur en de Capibara en ze dan weer loslaat.
Maar eigenlijk is dit wel een primeur voor Nederland geloof ik, het dier staat niet op de soortenlijst van Waarneming.
MVG
Herman

vuurvlinder

Herman,

ik bedoelde dat de locatie er nog niet bij stond.

Net als jij vraag ik mij af waar die dieren vandaan komen. Die rendieren waren ook niet verzonnen want mijn dochter kreeg via de chat een foto van zo'n beest. Escapes van die kamelenboer in Marum misschien?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

hdeheer

#23
Citaat van: HPM op januari 27, 2010, 23:51:22 PM
Citaat van: hdeheer op januari 27, 2010, 23:38:21 PM
Herman, de eerdere aanvaring was naar aanleiding van een foto waarbij ik de vraag stelde is dit een valk of roofvogel op de foto, en jij en vele anderen er uitkwamen dat het een simpele zwarte kraai was. Door takjes en de toegewende snavel werd de roofvogel ontmaskerd. Heb overigens nooit antwoord gekregen op de vraag hoe een grote groep kramsvogels reageren op de diverse roofvogels.
Noem je dat een aanvaring? En je had nog gelijk ook?
Citeer
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met de trucage, er zijn 2 foto's en jij zegt dat er drie zijn geloof ik, als het er 2 zijn dan moet je dat nog eens uitleggen want je toont foto's met huidkenmerken die geliijk zijn, dus dan klopt het toch?

Lees het nog maar eens over http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=93492.msg635281.html#msg635281

--
Groeten, Herman van der Meer
Ik snap je echt niet, je laat 2 foto's zien uit Sebaldeburen, (waarschijnlijk ontsnapte edelhert uit Drogeham of misschien zelfstandig uit Duitsland), vervolgens zie ik een derde foto eronder, jij bewijst nu dat foto 1 en 2 op verschillende plekken zijn genomen en toch  het zelfde dier tonen, leg maar eens uit welke verschillende plekken je bedoelt, op grond van deze redenering heeft Maurice i.i.g. het geheel afgekeurd. Ter adstructie foto 1 en foto 2 zijn beide uit Michiels kamer genomen, ( eigenlijk 1 uit kamer en 1 voor de kamer)hoe kom jij dan op Verschillende plekken?
Andere mogelijkheid Jij wilt bewijzen  dat foto 1 en 2 verschillende dieren  zijn zogenaamd op dezelfde plek genomen,. Als dat zo is zeg het dan ook zo. Met andere woorden beweer jij nu eigenlijk dat foto 1 en 2 op verschillende plekken zijn genomen of beweer je dat het 2 verschillende dieren zijn? O ja je kunt rustig met Michiel Bus bellen hoor 0594-612557
en dan hoor je wel wat er aan de hand is. laat het ons dan ook even weten s.v.p.
Herman

HPM

Citaat van: hdeheer op januari 28, 2010, 00:23:28 AM
Citaat van: HPM op januari 27, 2010, 23:51:22 PM
Citaat van: hdeheer op januari 27, 2010, 23:38:21 PM
Herman, de eerdere aanvaring was naar aanleiding van een foto waarbij ik de vraag stelde is dit een valk of roofvogel op de foto, en jij en vele anderen er uitkwamen dat het een simpele zwarte kraai was. Door takjes en de toegewende snavel werd de roofvogel ontmaskerd. Heb overigens nooit antwoord gekregen op de vraag hoe een grote groep kramsvogels reageren op de diverse roofvogels.
Noem je dat een aanvaring? En je had nog gelijk ook?
Citeer
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met de trucage, er zijn 2 foto's en jij zegt dat er drie zijn geloof ik, als het er 2 zijn dan moet je dat nog eens uitleggen want je toont foto's met huidkenmerken die geliijk zijn, dus dan klopt het toch?

Lees het nog maar eens over http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=93492.msg635281.html#msg635281

--
Groeten, Herman van der Meer
Ik snap je echt niet, je laat 2 foto's zien uit Sebaldeburen, (waarschijnlijk ontsnapte edelhert uit Drogeham of misschien zelfstandig uit Duitsland), vervolgens zie ik een derde foto eronder, jij bewijst nu dat foto 1 en 2 op verschillende plekken zijn genomen en toch  het zelfde dier tonen, leg maar eens uit welke verschillende plekken je bedoelt, op grond van deze redenering heeft Maurice i.i.g. het geheel afgekeurd. Ter adstructie foto 1 en foto 2 zijn beide uit Michiels kamer genomen, hoe kom jij dan op Verschillende plekken?
Andere mogelijkheid Jij wilt bewijzen  dat foto 1 en 2 verschillende dieren  zijn zogenaamd op dezelfde plek genomen,. Als dat zo is zeg het dan ook zo. Met andere woorden beweer jij nu eigenlijk dat foto 1 en 2 op verschillende plekken zijn genomen of beweer je dat het 2 verschillende dieren zijn?
Herman

Dan zal ik mezelf hier maar citeren

    "Die Groningse foto was me nog niet opgevallen, maar dat hert
    ziet er op beide foto's wel heel erg hetzelfde uit terwijl ze op
    een andere plaats zijn gemaakt."

    "Op foto twee heb ik ze over elkaar heen gelegd, waarbij ik de
    beste zo goed mogelijk op de andere heb gepast."

    "Hoe groot is de kans dat je hetzelfde hert, met de dezelfde
    vachtonregelmatigheden op twee verschillende plaatsen, bij
    dezelfde lichtomstandigheden vanuit precies dezelfde hoek kan
    fotograferen? Het lijkt mij dat er met tenminste een van de
    foto's iets fout zit."

    "Hoewel out of range, is het in theorie natuurlijk mogelijk dat
    daar een hert is gezien en gefotografeerd, maar met waarnemingen
    mag niet worden gesjoemeld. Punt."

Ik zal het nog even kort voor je samenvatten.
Het is twee keer hetzelfde hert. Twee keer dezelfde foto van hetzelfde hert zelfs,
maar dan met een verschillende achtergrond, en op een van die foto's is het hert
ook een beetje veranderd.


--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

hdeheer

#25
Nou breekt mijn klomp, het is twee keer het zelfde hert met verschillende achtergrond, ja natuurlijk die ene was uit zijn kamer en toen is ie naar buiten gegaan en dat leverde foto 2 op. Maar dan nog, wat is er een beetje veranderd?, waarom is dit een trucage, waarom moet dit stinken? Waarom de waarneming laten afkeuren? En over opgefokt je hebt het wel over sjoemelen, stinken en trucage, capibarakoekjes verkopen en in het kramsvogel-item over een UFO-syndroom (ziekte) ooit van zelf-inzicht gehoord of zelfkritiek? Wie is er opgefokt en wie heeft er ook reden toe? Waarom niet even bij het edelhert-item een persoonlijke e-mail naar me sturen, 1 druk van je wijsvinger, nu hoor ik vele maanden later dat de waarneming edelhert op grond van sjoemelen en trucage-foto's is geweigerd. Belachelijk.
Leuk hoor!!
Ja nogmaals je kunt rustig met Michiel Bus bellen hoor 0594-612557 Hij heeft meen ik 7 fotó's gemaakt dan kun jij ze alle 7 ontmaskeren als trucage, nietwaar?
En denk voortaan eens beter na voordat je oordeelt.

Herman

Theo Linders

Gaat het hier over capibara's of over iemands z'n ego??

mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

HPM

Goed, terug naar de Capibara. Deze herrie begon nadat ik gisteren schreef:
"Ik zou niet vertrouwen op eventuele foto's van een Capibara, want ..."
Nu ik foto's heb gezien zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat ermee
is gesjoemeld. Het is ook niet mijn gewoonte foto's met wantrouwen te benaderen.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

hdeheer

Citaat van: HPM op januari 28, 2010, 10:30:35 AM
Goed, terug naar de Capibara. Deze herrie begon nadat ik gisteren schreef:
"Ik zou niet vertrouwen op eventuele foto's van een Capibara, want ..."
Nu ik foto's heb gezien zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat ermee
is gesjoemeld. Het is ook niet mijn gewoonte foto's met wantrouwen te benaderen.

--
Groeten, Herman van der Meer
HPM geen wantrouwen?? En hoe nu verder met die zgn. getructe edelhertfoto''s?

HPM

Citaat van: hdeheer op januari 28, 2010, 10:46:44 AM
Citaat van: HPM op januari 28, 2010, 10:30:35 AM
Goed, terug naar de Capibara. Deze herrie begon nadat ik gisteren schreef:
"Ik zou niet vertrouwen op eventuele foto's van een Capibara, want ..."
Nu ik foto's heb gezien zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat ermee
is gesjoemeld. Het is ook niet mijn gewoonte foto's met wantrouwen te benaderen.

--
Groeten, Herman van der Meer
HPM geen wantrouwen?? En hoe nu verder met die zgn. getructe edelhertfoto''s?
Dat zoek je maar uit met Waarneming.nl  info@waarneming.nl

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer