3-tenig voetspoor in de sneeuw.

Gestart door RubenWinter, januari 06, 2010, 15:10:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

RubenWinter

Dit is geen grapje!
Toen ik vanmiddag uit school kwam, trof ik een 3-tenig voetspoor aan in de sneeuw op ons dakterras, dat ongeveer 7,5 meter boven de straat ligt. Het is ongeveer 30 cm lang en 14 cm breed. Ik heb er een foto van gemaakt, zie hieronder. Dit leek me het beste forum om te plaatsen, het forum voor mysterieuze voetafdrukken heb ik (nog) niet gevonden. WIE WEET WAT DIT IS?
Groeten,

Ruben Winter

JordbaeR

ik vond deze, en die leek er wel op...

schijnt van een bigfoot te zijn  ;)
Groetend,

Rowin

Lampe

Ach blijkbaar ligt er nog iets boven het dakterras want je ziet valsneeuw wat de afdruk zo apart maakt.
Vriendelijke groet,

Nico

RubenWinter

Nee, er ligt helemaal niks boven het dakterras. Dat kan dus de oorzaak niet zijn.
Groeten,

Ruben Winter

Lampe

Vriendelijke groet,

Nico

RubenWinter

Groeten,

Ruben Winter

ecotex

Ruben,

Zal als ik jou was alle ramen en deuren hermetisch sluiten! Kijk ook even goed onder je bed!Wie weet ligt daar de andere zwemvlies/flipper in originele staat !?

Groet Kees

Rikstar

#7
doet mij denken aan een afdruk van zo'n beestenpantoffel/slof.  zo heb je ook pantoffel met leeuwen of beren poot etc.
edit: als je maar 1 afdruk hebt gezien zal het wss niet van een mensachtig of bigfootachtig :P iets zijn geweest.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

gko

beste ruben, ik ben 190cm lang en mijn voeten zijn zo'n 25 cm lang en (dit is
ook geen grapje) maak gewoon eens een lijstje met dieren die voeten
hebben met de maten die jij gemeten hebt, streep daarna diegenen weg waarvan je zeker weet
dat ze het niet waren, dan hou je het beest(?) over wat het w.s. geweest is.
Was het trouwens maar een afdruk of waren het er meer.
sterkte: gerrit
met vr gr gkoopman

Marina

Maar is het wel een voet? Even gesteld dat het idd geen geintje is van Ruben en geen voetafdruk van Gerrit (25cm? - wow) dan kan het ook een vogel zijn geweest die daar gerust heeft en daarna opgevlogen. Dat verklaart de enigszins ronde vorm en ook de stuifsneeuw.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

JordbaeR

Maar wat als iemand een geintje met Ruben aan het uithalen is!

Je kunt het zo ook moelijk inschatten, maar het lijkt zo wel of het overal even diep is.

Iemand die een plankje daar heeft ingedrukt?

Waarschijnlijk blijft het een mysterie....
Groetend,

Rowin

Marina

Nee, t is niet plat als bij een plankje, de rechterkant is ronder en de achterkant rechter. Daarom dacht ik aan vogel (krop - staart?). Nog steeds voor t gemak gesteld dat het geen geintje is, he.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

RubenWinter

#12
Ik weet zeker dat het geen geintje is. Mijn moeder kwam ook pas net thuis toen ik het zag, dus zij kan het zeker niet geweest zijn.
En trouwens, 25 cm is voor een voet niet speciaal heel groot. Mijn voeten zijn ongeveer 28 cm.
Groeten,

Ruben Winter

Lampe

Er ligt veel sneeuw in de afdruk. Waar komt dat vandaan. Wie zegt dat deel van de afdruk niet veroorzaakt is door die sneeuw aangezien er alleen maar sneeuw in de afdruk ligt en er niet omheen.

Vriendelijke groet,

Nico

RubenWinter

Citaat van: Lampe op januari 08, 2010, 08:47:50 AM
Er ligt veel sneeuw in de afdruk. Waar komt dat vandaan. Wie zegt dat deel van de afdruk niet veroorzaakt is door die sneeuw aangezien er alleen maar sneeuw in de afdruk ligt en er niet omheen.

Ik weet niet of het je was opgevallen, maar eromheen ligt ook overal sneeuw...
Groeten,

Ruben Winter

Marina

Citaat van: ikheetruben op januari 08, 2010, 23:05:54 PM
Citaat van: Lampe op januari 08, 2010, 08:47:50 AM
Er ligt veel sneeuw in de afdruk. Waar komt dat vandaan. Wie zegt dat deel van de afdruk niet veroorzaakt is door die sneeuw aangezien er alleen maar sneeuw in de afdruk ligt en er niet omheen.

Ik weet niet of het je was opgevallen, maar eromheen ligt ook overal sneeuw...

Zou t winter zijn......  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Rikstar

nog steeds is de vraag trouwens nog niet beantwoord over of het maar 1 afdruk was of dat er meerdere waren. dit is essensieel.

Citaat van: ikheetruben op januari 08, 2010, 23:05:54 PM
Citaat van: Lampe op januari 08, 2010, 08:47:50 AM
Er ligt veel sneeuw in de afdruk. Waar komt dat vandaan. Wie zegt dat deel van de afdruk niet veroorzaakt is door die sneeuw aangezien er alleen maar sneeuw in de afdruk ligt en er niet omheen.

Ik weet niet of het je was opgevallen, maar eromheen ligt ook overal sneeuw...
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Lampe

#17
Citaat van: ikheetruben op januari 08, 2010, 23:05:54 PM
Citaat van: Lampe op januari 08, 2010, 08:47:50 AM
Er ligt veel sneeuw in de afdruk. Waar komt dat vandaan. Wie zegt dat deel van de afdruk niet veroorzaakt is door die sneeuw aangezien er alleen maar sneeuw in de afdruk ligt en er niet omheen.

Ik weet niet of het je was opgevallen, maar eromheen ligt ook overal sneeuw...

Dan moet je miss wat beter naar de afdruk kijken. Er ligt sneeuw in de afdruk die er in is gevallen na dat de afdruk gemaakt is of juist valsneeuw waardoor de afdruk (of een deel daarvan) ontstaan is. Is je misschien niet opgevallen maar dat kun je zien als je goed naar de afbeelding kijkt....

No offense
Vriendelijke groet,

Nico

RubenWinter

Citaat van: Rikstar op januari 14, 2010, 21:16:05 PM
nog steeds is de vraag trouwens nog niet beantwoord over of het maar 1 afdruk was of dat er meerdere waren. dit is essensieel.

Citaat van: ikheetruben op januari 08, 2010, 23:05:54 PM
Citaat van: Lampe op januari 08, 2010, 08:47:50 AM
Er ligt veel sneeuw in de afdruk. Waar komt dat vandaan. Wie zegt dat deel van de afdruk niet veroorzaakt is door die sneeuw aangezien er alleen maar sneeuw in de afdruk ligt en er niet omheen.


Ik weet niet of het je was opgevallen, maar eromheen ligt ook overal sneeuw...

Het was maar één afdruk.
Groeten,

Ruben Winter

RubenWinter

Citaat van: Lampe op januari 14, 2010, 22:09:33 PM
Citaat van: ikheetruben op januari 08, 2010, 23:05:54 PM
Citaat van: Lampe op januari 08, 2010, 08:47:50 AM
Er ligt veel sneeuw in de afdruk. Waar komt dat vandaan. Wie zegt dat deel van de afdruk niet veroorzaakt is door die sneeuw aangezien er alleen maar sneeuw in de afdruk ligt en er niet omheen.

Ik weet niet of het je was opgevallen, maar eromheen ligt ook overal sneeuw...

Dan moet je miss wat beter naar de afdruk kijken. Er ligt sneeuw in de afdruk die er in is gevallen na dat de afdruk gemaakt is of juist valsneeuw waardoor de afdruk (of een deel daarvan) ontstaan is. Is je misschien niet opgevallen maar dat kun je zien als je goed naar de afbeelding kijkt....

No offense

Het kan in ieder geval geen valsneeuw zijn, want er is niks boven het dakterras, waar de sneeuw eventueel van af had kunnen vallen.
Groeten,

Ruben Winter

diertjesvriend

dat moet echt een geintje zijn geweest die iemand met je wilde uithalen,
kan niet anders, bigfoot is al in geen eeuwen meer gesignaleerd ;)

Lampe

precies. Er is gewoon geen spoor van een diersoort van te maken.
Vriendelijke groet,

Nico

lukkie

Mischien een gecrashte sneeuwbal?
Anders zou ik het ook niet weten.
Groeten, Luuk

RubenWinter

Ik weet 100% zeker dat er niemand met mij een grapje heeft uitgehaald, want mijn moeder kwam ook pas net thuis, en er is ook geen plek waar iemand een sneeuwbal vandaan had kunnen gooien. Het zal waarschijnlijk een mysterie blijven, want de afdruk is inmiddels weggesmolten.
Groeten,

Ruben Winter

HPM

Ik heb ook aan een sneeuwbal gedacht maar ik denk dat het spoor daar te scherp voor is.
Hierbij de foto op een andere manier om nog eens naar te kijken.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

gko

een vogel, die wilde landen, maar toen hij zijn poot neerzette meteen
van gedachten veranderde en zich met diezelfde poot weer afzette,
dit verklaart ook de lengte van de poot, de echte afdruk is  ca de helft,
omdat hij bij het afzetten iets weggleed naar achteren en zodoende die afdruk zijn
enorme lengte kreeg. Of het is een zwaan die toen hij te laag
over je dak vloog per ongeluk met zijn poot die afdruk maakte.
Maar zelf denk ik dat je moeder je een  tijdje bezig wilde houden omdat je je
nogal verveelde in de kerstvakantie. Sommige onverklaarbare dingen hebben
vaak een simpele oorzaak.
met vr gr gkoopman

Lampe

Of je hebt te veel fantasie.

Blijft gewoon onzeker wat dit is.
Vriendelijke groet,

Nico

gko

Citaat van: Lampe op januari 21, 2010, 11:55:56 AM
Of je hebt te veel fantasie.

Blijft gewoon onzeker wat dit is.

dat bedoelde ik nu exact, by the way kun je ooit teveel fantasie hebben?
met vr gr gkoopman

RubenWinter

Citaat van: gko op januari 21, 2010, 10:29:49 AM
een vogel, die wilde landen, maar toen hij zijn poot neerzette meteen
van gedachten veranderde en zich met diezelfde poot weer afzette,
dit verklaart ook de lengte van de poot, de echte afdruk is  ca de helft,
omdat hij bij het afzetten iets weggleed naar achteren en zodoende die afdruk zijn
enorme lengte kreeg. Of het is een zwaan die toen hij te laag
over je dak vloog per ongeluk met zijn poot die afdruk maakte.
Maar zelf denk ik dat je moeder je een  tijdje bezig wilde houden omdat je je
nogal verveelde in de kerstvakantie. Sommige onverklaarbare dingen hebben
vaak een simpele oorzaak.

Het kan geen zwaan zijn, want op het rond het dakterras licht een muur van ongeveer 1 meter hoog. Het verhaal van die vogel lijkt me wat vergezocht, maar het is natuurlijk wel mogelijk. Ik weet 100% zeker dat mijn moeder dat niet gedaan heeft. Zij is een eerlijk persoon, en ze kon het bovendien niet gedaan hebben, omdat zij net ná mij thuis kwam.
Groeten,

Ruben Winter

gko

#29
ook eerlijke personen halen geintjes uit, toch vind ik
het prima dat je je best doet het raadsel op te lossen, ik
zou hetzelfde doen, maar soms moet je het opgeven,
als je alle mogelijkheden de revue hebt laten passeren,
hopelijk los je het mysterie nog eens op, ik kan hier niet verder mee
gkoopman
met vr gr gkoopman