Smoelenboek / pasfoto op Waarneming.nl

Gestart door Dylan, januari 06, 2010, 11:25:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

Dylan

Omdat er geregeld vraag is naar herkenbaarheid van andere waarnemers hebben we een koppeling met Gravatar gerealiseerd.Als je je afbeelding registreert op http://gravatar.com dan verschijnt hij ook op je profielpagina (en later mogelijk elders op Waarneming.nl).Door Gravatar te gebruiken houd je als waarnemer zelf de controle over je pasfoto, en kunnen wij dit snel en eenvoudig realiseren.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Marina

Kweenie hoor, heb de site gezien en vind het een beetje te Big Brother.
Ik heb geen moeite met mn pasfoto op waarneming.nl maar een avatar "that follows you everywhere" ?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Dylan

De techniek van Gravatar is dat je een pasfoto koppelt aan je e-mail-adres. Een site die je vertrouwd met je e-mail kan dus jouw foto oproepen. Eventueel kun je zelf per site regelen welke foto al dan niet getoond wordt. Je e-mail is overigens niet te oncijferen uit de foto of de foto-url, dus het is niet zo dat iedereen met de foto ook je e-mail kan zien..

Mocht er heel veel weerstand tegen Gravatar zijn, dan kunnen we een eigen fotobibliotheek hiervoor aanleggen, maar dat kost wat meer tijd. Dit was in 5 min voor elkaar. Ik gebruik Gravatar zelf al voor sites als StackOverflow.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Marina

Gezien de vele junk die ik dagelijks op mn email-adres krijg, is mn email dus ook niet zo privé als ik soms zou willen.

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Gerard Troost

ben het wel met Marina eens dat Gravatar wellicht niet helemaal lekker is. Voordeel is wel dat al aardig wat mensen al Gravatar hebben (waaronder ik zelf) en e.a. dus automatisch goed gaat. Nadeel dat je niet een leuke actie foto van je zelf gaat gebruiken;  die wil je namelijk niet op een of ander technisch forum. Wellicht in de toekomst een overrule mogelijkheid?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Dylan

Als je het leuk vind dat er een interne mogelijkheid op Waarneming.nl komt (dus zonder Gravatar) voor een dynamisch smoelenboek, reageer dan even snel in deze thread. Gewoon een korte reply met "leuk" of zo is voldoende. Bij genoeg interesse bouwen we dat in.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Dylan

#6
PS Op Gravatar kun je per site een foto selecteren, dus je kunt een foto in Twitchersoutfit voor Waarneming.nl etc doen, en een degelijke (?) foto voor StackOverflow etc
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

wouterbosgra

idem. de misvatting van gravatar zit em erin dat de meeste mensen niet voor elk forum dezelfde avatar willen. ik eeg niet. En als je er toch mee aan de slag gaat: Een tekstveld voor een omschrijving van jezelf zou ook heel cool zijn en kan toch niet al te moeilijk zijn. of overvraag ik nu? :)

hdijk

Voor het forum is het misschien leuk, maar voor de website hoeft't van mij niet. Vind het alleen maar vervuiling.
Hendrik Jan van Dijk

wouterbosgra

Nog een kleinigheidje: Is het niet mooier om de alignment om te gooien, dus avatar links gegevens rechts daarvan? Nu 'zweeft' die avatar een beetje.

Vincent Hart

#11
Citaat van: wouterbosgra op januari 07, 2010, 20:55:11 PM
idem. de misvatting van gravatar zit em erin dat de meeste mensen niet voor elk forum dezelfde avatar willen. ik eeg niet.
Dan zit de misvatting toch echt bij jou, Wouter. Dylan gaf al aan dat je niet gebonden bent aan 1 foto: In je profiel op waarneming.nl kun je de URL opgeven van een willekeurige, naar gravatar geuploade foto. Volgens mij werkt dat bij de meeste (zoniet alle) andere fora hetzelfde. Je kunt dus per forum bepalen of, en zo ja, welke foto/afbeelding je als avatar wilt gebruiken.

Ik vind het overigens erg leuk dat al een aantal mensen (iig op het vogelforum) een foto van zichzelf als avatar gekozen hebben. Aldanniet via gravatar. Volgt allen :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gerard Troost

Citaat van: Dylan op januari 06, 2010, 15:14:01 PM
PS Op Gravatar kun je per site een foto selecteren, dus je kunt een foto in Twitchersoutfit voor Waarneming.nl etc doen, en een degelijke (?) foro voor StackOverflow etc
Hoe? Wel per emailadres maar een andere optie kan ik zo 1-2-3 niet vinden.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

BWoets

Eigen smoelenboek, doen! Al dat gerotzooi met andere sites.. we willen toch onafhankelijk zijn?  ;D
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

wouterbosgra

Citaat van: vincenthart op januari 08, 2010, 01:49:47 AM
Ik vind het overigens erg leuk dat al een aantal mensen (iig op het vogelforum) een foto van zichzelf als avatar gekozen hebben. Aldanniet via gravatar. Volgt allen :duim:

Ik vind het wel even wennen hoor :)

Marina

Citaat van: wouterbosgra op januari 08, 2010, 17:52:35 PM

Ik vind het wel even wennen hoor :)

Ach ik vind t wel wat hebben. Ik zet trouwens wel vaker een foto van mezelf erop, maar ik wissel graag.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682