Hoofdmenu

Ring Torenvalk

Gestart door Alex Bos, december 30, 2009, 14:10:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Bos

Gisteren in de Flauwers Inlaag een man Torenvalk gefotografeerd welke geringd was. Dit is de duidelijkste foto. Kunnen jullie hier iets mee?


Groeten Alex
Groeten Alex Bos

Rikstar

met deze 2 cijfertje kunnen we volgens mij niks.
ik las dat je wel meerdere foto's maar dan minder duidelijke hebt? als daar een ander deel van de ring opstaat zouden we dat mogelijk kunnen ontcijferen.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Alex Bos

Ik heb de foto's nagekeken, en op deze foto staat een klein stukje extra, maar denk niet dat je er dan veel aan hebt.


Groeten Alex
Groeten Alex Bos

Rikstar

#3
hoi Alex, volgens mij is die 3de cijfer een 3.
maar zelfs met 3 cijfers 362 zullen we waarschijnlijk niet ver komen.
misschien dat echte ringer/expert er meer van weet.
een nederlandse ring bestaat meestal uit 7 cijfers als ik het goed zeg + de naam van het ringstation in nog kleinere letters boven de cijfers.

groeten,
Rik
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

#4
Dit is inderdaad een Nederlandse ring. Toerenvalken beginnen met een 3, evenals bijvoorbeeld Kokmeeuw. Er staat tussen het 1e en 2e & 4e en 5e cijfer een "." Je ziet dan bijvoorbeeld op de ring 3.624.588, deze geef je door als 3624588 via www.vogeltrekstation.nl/melden

Heb je deze torenvalk ook ingevoerd? Eventueel kan ik eens kijken als ik daar langs kom.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

hoi Alex,

Het lijkt op een Nederlandse ring (cijfers staan onderaan en cijfers lijken op het lettertype wat in Nederland wordt gebruikt). Maar je kunt hier helaas verder niets mee, want zo'n Nederlandse ring (van het Vogeltrekstation Arnhem) telt in totaal 7 cijfers.

De Nederlandse ringen van een Torenvalk beginnen met een '3'. Je kunt op de eerste foto lezen dat er een '62' staat. En meer weet je dus niet.

Het wil wel eens lukken om het complete ringnummer van een hele serie foto's af te lezen. Maar dan moet je dus foto's van alle kanten hebben (liefst ook met overlap), want het ringnummer staat verspreid over de hele ring. En dan moet je dus ook nog zekerheid hebben over het land van herkomst. Dus ook nog (een deel van) het land etc. kunnen ontcijferen (bij Nederlandse ringen van Torenvalk de tekst 'vogeltrekstation arnhem holland' in twee rijen).

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Alex Bos

De torenvalk heb ik ingevoerd op waarneming. Verder heb ik de rest van de serie foto's bekeken, maar kan geen andere cijfers aflezen, omdat de torenvalk in 1 houding bleef zitten. Jammer maar helaas.


In ieder geval bedankt voor de moeite.


Groeten Alex
Groeten Alex Bos

Jeroen Nagtegaal

Zie het, zal kijken of ik er msichien dit weekend kom. Kun je overigens de activiteit wijzigen in (Kleur)ringdragend? En het deel van de code (3.62?.???) erbij zetten. het is toch een plek waar meer mensen komen. Wellicht kan hij dan zo afgelezen worden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Alex Bos

Is gebeurd. Ga er zelf dit weekend ook weer heen. Weer een Zwarte Zeekoet-poging, met deze keer hopelijk meer succes :-[ . Dan zal ik daar ook wel weer zijn voor m'n jaarlijst.
Groeten Alex Bos

Date Lutterop

CiteerEn het deel van de code (3.62?.???) erbij zetten.

Aan de ring is niet te zien waar de cijfers 362 in het ringnummer staan. Zouden bijvoorbeeld ook evengoed de laatste drie cijfers kunnen zijn. Dus de voorgestelde notatie is nergens op gebaseerd.

Groet,

Date


snwja3

CiteerMaar dan moet je dus foto's van alle kanten hebben (liefst ook met overlap), want het ringnummer staat verspreid over de hele ring.
Even terzijde:
Zo hebben wij eens 35 rondjes gereden rond een geringde Grote Jager op de 'parkeerplaats' bij de Brouwersdam/inlaat, voordat we het hele nummer hadden. Gelukkig was de vogel tam en bleef hij zitten.
Als ik met goed herinner was hij datzelfde jaar als jong op Shetland geringd geworden geweest.
Wietze Janse