mogelijk goedgekeurd

Gestart door Gerard Troost, december 10, 2009, 15:06:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

deze waarneming http://waarneming.nl/waarneming/view/43368728  (Rosse Woelmuis - Clethrionomys glareolus) staat op goedgekeurd, maar is ingevoerd als onzeker. Betekend dat dat hij is goedgekeurd als onzeker of ??? 


hier trouwens de foto waar het om gaat:

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

nielsyese

Dan betekent het dat hij goedgekeurd is als onzeker.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Jeroen Nagtegaal

Overigens lijkt het mij een Bosmuis,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

Citaat van: nielsyese op december 10, 2009, 17:42:31 PM
Dan betekent het dat hij goedgekeurd is als onzeker.
Eigenlijk zou hij dan ook niet in het fotooverzicht moeten komen. Is toch wat lastig een goedgekeurde foto met een vraagtekentje, wellicht dat niet onzekere fotos standaard gefilterd moetne worden?

ps: ik kwam hier inderdaad op omdat ik "toevallig" vandaag dacht dat deze waarneming een waarschijnlijk een Bosmuis is
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

laatvlieger

Het is een Rosse Woelmuis.

Foto's met vraagteken goedkeuren is m.i. een beetje vreemd, maar het kan inderdaad wel. Kan ook zijn dat de admin over het vraagteken heeft heengekeken.

Niet tonen is m.i. echter geen goede keuze. Er zijn best vaak waarnemingen met vraagteken, waar iemand naar kijkt en er dan een correctie optreedt. Er zijn ook soorten waarbij op het moment te weinig kennis is om een veldwaarneming op zeker te zetten, ook in die gevallen wil je waarnemingen met vraagteken gewoon tonen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Gerard Troost

Citaat van: laatvlieger op december 10, 2009, 21:52:51 PM
Het is een Rosse Woelmuis.

Dank voor de determinatie, zijn die donkere dagen toch nog ergens goed voor ;)

Citaat van: laatvlieger op december 10, 2009, 21:52:51 PM
Foto's met vraagteken goedkeuren is m.i. een beetje vreemd, maar het kan inderdaad wel.

Ik zou zeggen, dan mag helemaal niet mogelijk zijn. Onzeker is onzeker, goedkeuren doe je mi alleen bij iets zekers. Ja natuurlijk kun je zeggen ik weet zeker dan het een onzekere ... is, nogal nutteloos.


Citaat van: laatvlieger op december 10, 2009, 21:52:51 PM
Kan ook zijn dat de admin over het vraagteken heeft heengekeken.

En dat is natuurlijk helemaal vreemd (al zijn admins ook maar mensen ;), maar bij het goedkeuren van onzekere waarnemingen is een beetje voorzichtigheid wel geboden zou ik zeggen.

Ik voer wel eens vaker waarnemingen van soorten die ik niet (her)ken (van soortgroepen die ik nog probeer te negeren -> anders krijg ik het veel te druk) onder onzeker in, in de hoop dat iemand me uit de brand helpt, dat is wat lastig als ze goedgekeurd worden ;)

Groetjes, Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

laatvlieger

Gerard, ik ben het met je eens hoor, maar constateer alleen wat er af en toe gebeurt en wat er technisch mogelijk is. Ikzelf keur waarnemingen met een vraagteken in principe nooit goed. Ik vraag in zo'n geval de waarnemer om het vraagteken te verwijderen omdat de determinatie correct is of laat de waarneming met vraagteken staan omdat ik het ook niet kan zien.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

mystacinus

dit is inderdaad een rosse woelmuis!
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Gerard Troost

Dank Ludy voor de bevestiging en ook Wouter bedankt voor je uitleg.

ps: toch wel een leuke soortgroep. Wie weet over een jaar of 10 ;)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen