tips voor een natuurwandeling omgeving Budel?

Gestart door Gery, december 07, 2009, 10:55:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gery

Hopelijk mag ik dit berichtje hier posten anders mijn excuses.
Morgen ga ik eindelijk die felbegeerde telescoop uitzoeken en kopen in de gekende winkel bij Budel-dorplein.
Graag zou ik dit combineren (ik kom van Belgiƫ) met een mooie natuurwandeling in de omgeving. Alle tips voor een mooie wandeling (10 a 15 km) warm aanbevolen.

bhendrikx

In ieder geval met je telescoop naar het Ringselven en het Goor (Soerendonk). Daar kun je het verdere gebied bekijken. Verder dichtbij o.a. het Weerterbos.
Groeten Bart

Denro

Hallo Gerry,

Ringselven werd al genoemd,

De zinkplas moet je ook niet vergeten (aan de andere kant van de weg) en de loozerheide is ook een aanrader (vanuit belgie hamont achel de weg naar weert volgen, na afslag budel dorplein doorrijden en de eerste zandweg links).
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jacquesvanmeer

De Banen bij Nederweert. Ik weet niet hoe het in de daar met ijs is ( alles dichtgevroren, geen vogels ). Hetzelfde verhaal geldt voor het Goor ( ook ondiep water ).
Succes!  :duim:

Jeroen Nagtegaal

De vraag was voor een wandeling op de 8e december! Ben overigens wel benieuwd of het nog wat geworden was Gery.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gery

Helaas niet Jeroen, het weer was grijs en regenachtig.
Maar ik heb er wel een mooie telescoop aan overgehouden
Maar ooit wil ik nog wel eens gaan wandelen alle tips zijn welkom!

frankneijts

Citaat van: Gery op januari 17, 2010, 22:41:12 PM
Helaas niet Jeroen, het weer was grijs en regenachtig.
Maar ik heb er wel een mooie telescoop aan overgehouden
Maar ooit wil ik nog wel eens gaan wandelen alle tips zijn welkom!

Gery, kijk voor de laatste waarnemingen (elke dag updates) op www.vogelsindekempen.nl Omdat de goede gebieden in de buurt van Budel-Dorplein (Ringselven, Zinkplas, Loozerheide, Soerendonks Goor, Buulderbroek enz.) regelmatig worden bezocht (tussen half maart en half november dagelijks!) vind je de resultaten snel terug op deze site. Bedenk wel dat de leuke waarnemingen op de Loozerheide voor het overgrote deel afkomstig zijn van de telpost daar en dus niet of nauwelijks te twitchen zijn.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'