Gele eitjes op berk

Gestart door Goyatlah, mei 09, 2006, 23:23:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Heb dit topic onder nachtvlinders geplaatst, maar lijkt niet van een vlinder afkomstig. Iemand een idee? http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=6646
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

geertje

Als ik het goed heb, is dat een ei-pakket van een lieveheersbeestje.

Groetjes,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

Stippen

Ik wil eerst de kinderen zien voordat ik uitspraken doe over de vader
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

geertje

Alweer een melkboer  :lol:

Goeten,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

Jeroen Nagtegaal

Heb iets soortgelijks gevonden op een berk en ze willen niet uitkomen, dus ik weet het niet. het staat er nu 1week en der is niets meegebeurd
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stippen

CiteerHeb iets soortgelijks gevonden op een berk en ze willen niet uitkomen, dus ik weet het niet. het staat er nu 1week en der is niets meegebeurd
Het kan even duren,
ik had eitjes 5 dagen in huis voor ze uitkwamen (7stip)
En hoelang ze al op de plant zaten weet ik niet, maar ik vermoed dat ze pas gelegd waren.

ontwikkeling 7stip coccinella septempunctata
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

geertje

Een eipakket bij mij thuis duurde ook ruim een week voordat de eitjes uitkwamen.
Ook in de tuin duurde het soms een ruime week. Zeker met regenachtig weer leek het of het langer duurde.
Groeten,
Gera Nieland

Cees Veenema

#7
Eipakettje op blad van Es of is het een Els ? Ik twijfel sterk.
Groet,

Cees

Jeroen Nagtegaal

els, es heeft 9 losse blaadjes aan een blad.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Beetje speculatief misschien: als het eitjes van dezelfde soort zijn is het waarschijnlijk dat de larven carnivoor zijn (waarom anders 1 pakketje op de stam van een berk en een ander op het blad van een els). Verder zouden de eitjes wel een giftig kunnen zijn, lijkt er nl op dat ze gezien moeten worden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Danielle

Hallo allemaal,

Ook Han en ik hebben op 10 mei zoiets gezien in Quackjeswater (Hellevoetsluis).

De boomsoort weet ik niet meer.. jij Han? Geen Berk iig...

Deze eitjes zaten ongeveer 30 cm van de grond af, vrij laag dus... voor de rest niets mee gedaan dan alleen een foto van gemaakt. Wie weet dat we er ooit achter komen, zou wel leuk zijn.

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle