Hoofdmenu

Dunbekmeeuwen enz

Gestart door Thijs Fijen, mei 07, 2006, 11:16:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

#30
CiteerEn omdat we ze vandaag niet meer terug hebben gevonden konden we ze nu wel melden..
En aangezien ze toch 'overal' in Nederland twitchbaar waren de afgelopen 2 dagen.. konden we ze nu wel melden.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Schoppers

#31
Je bent me net voor ;)

Pauljp

Zijn er nog meer foto's? En zaten de drie vogels ook op De Kreupel als een paartje en een derde vogel?

Schoppers

#33
Hierbij nog wat foto's:







De 3 vogels zaten bij mekaar dus niet als afzonderlijk paartje en derde vogel.

Jan-Pieter

Ik ben ook niet boos en dat de boeien zo ver weg lagen dat je niets meer kan zien wist ik niet. En ik snap ook wel dat je een overloop van de enthausiaste vogelaars wilde voorkomen. Ik wilde alleen mijn teleurstelling even kwijt qua primeur dan.

MVG JP

Schoppers

#35
Maar Jan-Pieter, het is toch een super ontdekking van jouw...
Want jij hebt wel de eerst Dunbek gevonden die door veel mensen prachtig bekeken kon worden. Zo kan je het ook bekijken.
Dus hierbij mijn felicitaties aan jouw.

BWoets

Ik begrijp het volkomen Jan-Pieter.
Ik ken het moment van vreugde als je ze ontdekt, en het lijkt mij ook vreselijk lullig als er dan nog 2 figuren 2 dagen later opduiken die een dag eerder al een waarneming hebben gedaan..!  :sorry:  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

En dit is de plek waar het allemaal plaats vond..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jan-Pieter

Alles goed jongens en jullie natuurlijk gefeliciteerd met de eerste 3 Dunbekmeeuwen van NL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moet nog wel even zeggen dat ik vandaag gebeld ben door een journalist die via via had gehoord van de "eerste" Dunbekken van Nederland bij de Ven. Dat staat dus morgen in het NHD met mijn digifoto er bij als het goed is. Op dat moment was dus nog niet bekend dat jullie al eerder de vogels hadden gezien.

MVG JP

BWoets

CiteerAlles goed jongens en jullie natuurlijk gefeliciteerd met de eerste 3 Dunbekmeeuwen van NL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moet nog wel even zeggen dat ik vandaag gebeld ben door een journalist die via via had gehoord van de "eerste" Dunbekken van Nederland bij de Ven. Dat staat dus morgen in het NHD met mijn digifoto er bij als het goed is. Op dat moment was dus nog niet bekend dat jullie al eerder de vogels hadden gezien.

MVG JP
Heb jij ook nog een primeurtje Jan-Pieter!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jan-Pieter

Hahahahahaha ja dat is waar!

MVG JP

j.steenbergen

Zelf gisteren nog wezen zoeken in de buurt van Enkhuizen. Zonder resultaat dus. Wat me wel opviel was het (relatief) grote aantal Zwartkopmeeuwen, die tussen de Kokmeeuwen op de weilanden foerageerden. Ik zag er minimaal 8. Broeden die ook op de Kreupel?
Jeroen Steenbergen

Pauljp

Er broeden veel Zwartkopmeeuwen bij het Naviduct, aan het begin van de Houtribdijk. Zo zijn er hier een aantal weken geleden minimaal 45 Zwartkopmeeuwen gezien.

JohanvantBosch

Is dat aan de Enkhuizense kant? of is dat bij Lelystad. 45 is erg veel voor buiten de Delta. Gaaf!
groeten,
JOhan
PS stiekum heb ik nog hoop dat er dunbekmeeuwen op dat soort plekken opduiken. Was zelf te laat voor de vogels van Enkhuizen, door botte pech met telefoons en ov. En dat terwijl ik begin van de middag zo ongeveer aan de andere kant van de dijk, in Lelystad stond....

Pauljp

Ja, dat is aan de Enkhuizer kant. Als je vanuit Enkhuizen de dijk op rijdt, dan is het vlak na het Naviduct aan je rechterhand (de zuidkant dus).

Dit ligt ten Zuid-Oosten van De Ven, de vliegrichting van de Dunbekmeeuw die zaterdag avond nog gezien is, rond 20.30 uur....

Vanmorgen overigens nog weer even gekeken in de bak, waar de vogels zaterdag zaten, maar helaas. Wel weer veel meeuwen op het land rondom de bak, waaronder ook weer een aantal Zwartkopmeeuwen en Dwergmeeuwen.

BWoets

Die Zwartkopmeeuwen kunnen overal broeden: Vooroever, Naviduct Enkhuizen, de Kreupel, Balgzand of op het Normerven.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jizzy

afgelopen donderdag is er al een dunbekmeeuw gezien op een priveterrein in Medemblik dus ook die van vrijdag zijn niet de eersten geweest

Bram Rijksen

En wie heeft deze waarneming hoe en waar gedaan?  

Pauljp

Dat lijkt me stug, wellicht interpreteer je de piep niet goed, want het atlasblok is wel dichtbij Medemblik en niet echt op de plek van De Kreupel, maar er wordt toch echt de kreupel bedoeld.

BWoets

Citeerafgelopen donderdag is er al een dunbekmeeuw gezien op een priveterrein in Medemblik dus ook die van vrijdag zijn niet de eersten geweest
Nou dan ben je de enige die dat weet volgens mij!
Wat paul al zegt, het atlasblok van de Kreupel was niet bekend bij de DBA gok ik (ik had hem expres niet doorgegeven), waardoor de waarneming in Medemblik is gepiept. Het privé terrein dat klopt wel.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jan-Pieter

Ik heb wat rondgevraagd binnen de KNNV afdeling hier en ik begreep dat er een Dunbekmeeuw zou zijn gezien in een afgesloten gebied bij Medemblik, vermoedelijk de jachthaven. Namen heb ik ook maar die wil ik hier niet in publiek noemen. Nadere info is wel belangrijk dat weet ik dus prive wil ik wel verder gaan en contact zoeken met de mensen die met de info kwamen.

MVG JP

Jizzy

Dan laat ik het verder aan JP over want ik wil hier niet tussen gaan zitten.Ik was zelf de waarnemer niet en weet dat het verder wat moeilijk ligt.

JohanvantBosch

Niet alleen in Nl... We wisten natuurlijk al dat er vorige week zeven in Zwitserland zaten, maar ze worden toch ook op andere plekken gezien. Gisteren deze waarnemingen (van netfugl.dk)

Slender-billed Gull (Larus genei)
 1 Marchegg-Breitensee/NÖ, Austria.
3th this year!.
(source: Club 300 Austria) (TF)
   1 adult migr. south 10.30, Skogsøy, Øygarden Kommune, Hordaland, SW Norway, Norway.
The first record for Norway if accepted.
(seen/heard by: Julian Bell) (source: oeygardenbirds) (KRN)

Groeten,
JOhan

redmar_woudstra

Het wordt nog spannend wie nu de eerste voor Nederland heeft! :lol:  
groet,
Redmar

JohanvantBosch

Van DVN

--- In Belgian_birds@yahoogroups.com, "Gunther Vergauwen"
<gunther.vergauwen@...> wrote:

Hallo, er zitten NU 2 Dunbekmeeuwen in het Zwin te Knokke !!!!!

Guido Orbie ontdekte deze zonet .

Een nieuwe soort voor België !

Succes, en tot sebiet .

Greetz, G.

BWoets

#55
Ik vind het wel een hele vage claim dat van Medemblik. Zijn er uberhaupt wel foto's van gemaakt, zijn het betrouwbare waarnemingen en waarom wordt er zo geheimzinnig over gedaan? De jachthaven in Medemblik is gewoon openbaar terrein..

Vergeet niet dat de vogels van de Kreupel achteraf zijn gepiept en dat het atlasblok niet bekend was van die vogels en deze zijn dus doorgepiept in Medemblik, terwijl ze daar helemaal niet zaten.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Thijs Fijen

CiteerIk vind het wel een hele vage claim dat van Medemblik. Zijn er uberhaupt wel foto's van gemaakt, zijn het betrouwbare waarnemingen en waarom wordt er zo geheimzinnig over gedaan? De jachthaven in Medemblik is gewoon openbaar terrein..

Vergeet niet dat de vogels van de Kreupel achteraf zijn gepiept en dat het atlasblok niet bekend was van die vogels en deze zijn dus doorgepiept in Medemblik, terwijl ze daar helemaal niet zaten.
Jaloers?? :P

Nee dat was een grapje. Maar iets serieuzer moet er denk ik wel op de waarneming van afgelopen herfst worden ingegaan. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Thijs
Thijs Fijen

BWoets

Ja die waarneming van afgelopen herfst ben ik ook benieuwd naar. Nooit foto's van gezien.

Ik ben niet jaloers hoor als iemand in Medemblik al een Dunbekmeeuw heeft gezien (mooie soort voor ons werkgebied tenslotte), maar het is natuurlijk wel jammer zoals je al aan jan-pieter hebt gemerkt dat je achteraf niet de 1e blijkt te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Thijs Fijen

Ik snap het helemaal!!
Thijs Fijen

harderbroek

Citeermaar het is natuurlijk wel jammer zoals je al aan jan-pieter hebt gemerkt dat je achteraf niet de 1e blijkt te zijn geweest.
Ondanks dat , proficiat Bob. En je andere maat ook natuurlijk.
Prachtige foto,s ook
groet
Rob
Zeewolde
Fl.
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland