Hoofdmenu

Dunbekmeeuwen enz

Gestart door Thijs Fijen, mei 07, 2006, 11:16:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Kan iemand mij vertellen waar de dunbekmeeuwen vandaag allemaal zitten?? Oh ja en die andere meldingen zou ook fijn zijn :P Alvast bedankt voor de moeite.

PS ben er nog niet uit of ik ook abbo neem, dus vandaar.

Thijs
Thijs Fijen

laatvlieger

Ik ben ook erg benieuwd!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

andre

De vogels van oost Groningen waren de hele morgen nog aanwezig op de Dollard kwelder .



                   Andre
Andre Boven

Thijs Fijen

Maar niet in Enkhuizen???
Thijs Fijen

jesse

die waren helaas gisteren al vertrokken...

groet,

jesse zwart

BWoets

De eerste waarneming van Dunbekmeeuwen betrefd een waarneming van 3 adulte vogels, afgelopen vrijdag waargenomen op het niet toegankelijke (en met bewaking) vogeleiland de Kreupel. Waarnemers: Eelke Schoppers & Bob Woets.
Foto's volgen.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

P1234

Een hele leuke waarneming, heren! Gefeliciteerd. Ik ben erg benieuwd naar de foto's

Groet

Peter van Wetter
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

teunvankessel

hoi allemaal die dunbekmeeuwen bij enkhuizen zijn weer terug gevonden in Medemblik net iets boven enkhuizen..dus thijs..
groetjes Teun
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

teunvankessel

sorry foutje staat bij zijn eerdergister waargenomen
groetjes Teun ^_^  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

BWoets

Dat waren dus die van ons (Eelke en ik) Teun.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pauljp

Hee Bob, topwaarneming! De meeuwen van De Kreupel, slapen die daar alleen, en fourageren ze op het vaste land? Is er een vaste trekbeweging vast te stellen van deze meeuwen, richting Vooroever of Steile Banken ofzo, of heb je het idee dat ze alle kanten op gaan?

Nogmaals van harte gefeliciteerd,

Paul

BWoets

#11
De vogels waren alleen vrijdagavond (19.00 - 19.10 uur) even tp en erg onrustig. We vermoeden dat ze net waren gearriveerd, want de vorige dag niets waargenomoen. Zaterdagmorgen was er van 9.00 uur tm 12.35 uur 1 adult tp. Ik verwacht dat de andere 2 vogels tp waren bij de Ven. Ik hoorde dat ze weer het IJsselmeer zijn opgevlogen, maar wij hebben na zaterdagmiddag 12.35 uur geen Dunbekmeeuwen meer gezien. Ik verwacht dus dat ze hier ook niet meer zijn (al is het gebied niet altijd even overzichtelijk).

Bedankt voor de felicitaties Paul.
Mochten de vogels weer op de Kreupel aanwezig zijn dan worden ze vast opgemerkt, het gebied is echter absoluut verboden gebied voor 'buitenstaanders'.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pauljp

Hoi Bob, dat De Kreupel niet toegankelijk is, is volkomen duidelijk! (Zelfs niet voor twitchers uit Utrecht.. :) ). Heb je nog kunnen zien welke kant de vogel van zaterdag op vloog? De vogels van De Ven vlogen eerst richting De Kreupel, zo rond zessen, maar om 20.30 uur werd er blijkbaar weer 1 gezien richting zuid-oost, en dan kom je waarschijnlijk uit bij het Naviduct.

Heel iets anders, weet er toevallig iemand wat er van deze waarneming terecht gekomen is:
http://groups.yahoo.com/group/VogelnetZH/m...63?viscount=100

Paul

BWoets

Ik heb geen idee wat er met die waarneming is gebeurd.
Volgens mij loopt die nog, maar op de DBA-lijn wordt constant gesproken over de 1e waarneming voor NL.
De vogel zaterdag heb ik niet weg zien vliegen, ineens was hij vertrokken. Ik ga uiteraard niet van 9 tot 12.35 uur door de telescoop naar 1 vogel staan turen.
De vogels van vrijdag vlogen het IJsselmeer op richting Medemblik. Waarschijnlijk zijn 2 vogels doorgevlogen naar de Ven en is er 1 vogel terug gekeerd.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

redmar_woudstra

#14
Waarom wordt die foto niet op de DB-site geplaatst vraag ik me af?  
groet,
Redmar

BWoets

#15
Omdat ze die nog niet hebben.. die staan nog niet op de pc, aangezien Eelke nog onderweg naar huis is. Naar verwachting is hij om uur of 8 thuis en zullen de foto's rond een uur of 9 richting DBA gaan.

Hij heeft de plaatjes gemaakt
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

redmar_woudstra

CiteerOmdat ze die nog niet hebben.. die staan nog niet op de pc, aangezien Eelke nog onderweg naar huis is. Naar verwachting is hij om uur of 8 thuis en zullen de foto's rond een uur of 9 richting DBA gaan.

Hij heeft de plaatjes gemaakt
Bob, ik bedoelde de foto die Paul aanhaalde, die vogel bij de maasvlakte  :)  
groet,
Redmar

BWoets

Ah, oké. Maar nu is tenminste ook meteen duidelijk waarom die van ons nog niet online zijn..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

redmar_woudstra

Nog even een vraagje: hoe konden jij en Eelke wél op De Kreupel komen? Via een excursie? Of zijn jullie de gelukkige inventarisators? (totaal niet jaloers natuurlijk  :P )

p.s. er staat een stukje over De Kreupel in de laatste "Vogels"
groet,
Redmar

BWoets

Wij waren inderdaad aan het inventariseren daar afgelopen weekend
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pauljp

Een hele gave foto, die van Eelke op Dutch Birding!

BWoets

Inderdaad paul, er staat een foto op de DBA-site!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Bram Rijksen

Uitgerekend op het moment dat Nederland denkt dat het echt niet gekker kan (met luid zingende Kleine zwartkoppen, een zanggors, een groene reiger en bosjes steppenkieken in een paar dagen tijd), flikken onze eigen Woets en Schoppers iets dat totnogtoe alleen voorbestemd leek aan de beul van vlissingen: supersoorten ontdekken op ontoegankelijke terreinen en vervolgens schokkende foto's de wereld inslingeren....
Waar ik nu zo benieuwd naar ben -maar dat lezen we natuurlijk ook wel in het 'recente nieuws' van de eerstvolgende DB-; wat ging er door jullie heen?!!??

Thijs Fijen

En waarom wisten wij dit niet eerder??? :rolleyes:  
Thijs Fijen

BWoets

#24
CiteerEn waarom wisten wij dit niet eerder??? :rolleyes:
Waarom zou je? Je mocht er toch niet heen..  ;)  (in overleg met SBB hebben we besloten het niet bekend te maken ivm verstoringsgevoeligheid van het gebied)
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Schoppers

Wat er door ons heen ging??
Nou dat wil je niet weten. We stuiterden het eiland rond en trokken daarna gelijk het krat los :P  

Jan-Pieter

Waarom zou je? Je mocht er toch niet heen. Zegt Bob Woets.

Ten eerst wil ik zeggen dat een ieder gewoon met een bootje mag varen op het IJselmeer en dus ook om de Kreupel heen mag varen maar er niet op mag.

De tweede rede die ik aan zou willen voeren is dat op het moment dat ik die 2 Dunbekmeeuwen bij de Ven ontdekte ik er van overtuigd was (en later werd dat bevestigd door de tijden uit Zeeland en Groningen) dat deze 2 de eerste waargemomen exemplaren in NL waren en er dus een superprimeur voor mijn neus zwom. Daar is de glans nu wel een beetje af moet mij even van het hart. Wat de waarneming op zich niet minder mooi maakt en het ook leuk is om zelf nu een seen zeldzaamheid te ontdekken ipv te gaan kijken naar een zeldzaamheid die een ander heeft ontdekt.

MVG JP

Pauljp

Het is volgens mij juist heel erg verstandig geweest om deze waarneming nog even niet door te geven, zie maar wat er bij de Zanggors is gebeurd!

BWoets

#28
CiteerWaarom zou je? Je mocht er toch niet heen. Zegt Bob Woets.
Het was niet lullig bedoeld, maar in overleg met SBB hebben we besloten het niet bekend te maken. Het zou om de eerste waarneming van Nederland gaan en sommige mensen zijn 'gek' genoeg om een boot of iets te huren, ondanks dat het niet vrij toegankelijk is. Rondom de kreupel liggen duidelijk boeien waarbuiten men moet varen. Van daar buiten waren ze zeker weten niet te zien.

Het besluit om ze dus niet door te geven is in overleg met SBB gebeurd, hun zijn de beheerders van het gebied en wij zaten er namens hun.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Schoppers

#29
Ik snap je reactie en teleurstelling heel goed Jan-Pieter.

Maar met overleg met de beheerder hebben we afgesproken de waarneming niet bekend te maken.
En omdat we ze vandaag niet meer terug hebben gevonden konden we ze nu wel melden..

Overigens liggen rond de kreupel boeien waar je niet binnen mag met een boot.
Buiten deze boeien konden de vogels echt niet gezien worden.