Hoofdmenu

Composieten

Gestart door A. Soeting, augustus 21, 2009, 19:54:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Soeting

Deze composieten vond ik op 7-7-2009 in ZuidZweden.
Ik krijg ze niet gedetimineerd.
Lida

belle

Misschien blauwe sla, Lactuca perennis?
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Margreet Kwh

Hoi Lida,

dat lijkt me wilde chicorei.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

A. Soeting

Ik weet zeker dat dit geen chichorei is die plant ken ik goed en de bloemetjes staan daar boven elkaar langs de stengels.

Lida

Margreet Kwh

Lida, je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken, maar de bloeiwijze lijkt er wel heel erg op. Misschien een idee om hem bij de buitenlandse planten te zetten? Daar reageren wellicht Zweden-kenners.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

rapunzel

Citaat van: A. Soeting op augustus 21, 2009, 22:43:57 PM
Ik weet zeker dat dit geen chichorei is die plant ken ik goed en de bloemetjes staan daar boven elkaar langs de stengels.

Lida

Kan het misschien Lactuca tatarica zijn, die komt langs de Oostzee voor.
Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

Pieter Stolwijk

Zou wel kunnen Koos. Maar als het niet klopt, zou je ook in de richting van de Schorseneren kunnen kijken. Daarvan zijn er behalve gele, ook blauwe en roze.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

han.endt

Ik denk meer richting sla: Cicerbita alpina bijvoorbeeld. Er zijn ook blauwe Lactuca-soorten.

rapunzel

Citaat van: Han Endt op augustus 25, 2009, 15:54:17 PM
Ik denk meer richting sla: Cicerbita alpina bijvoorbeeld. Er zijn ook blauwe Lactuca-soorten.

Lactuca tatarica is blauw
Koos
Koos Ballintijn

A. Soeting


Beste Koos en Han.

Ik heb de hoogte van de planten er vergeten bij te zetten. ze zijn ongeveer een meter hoog. Lactuca Perennis ken ik uit de Franse Alpen, die is veel lager.
Ik heb op internet plaatjes van Cicerbita Alpina opgezocht. Die lijkt er veel op,maar lijkt wat stijver te groeien. Op internet ook gezocht naar Lactuca tatarica maar daar is niets over te vinden. Hebben jullie soms nog ergens een plaatje van die plant?

Lida

belle

Als ik "Lactuca tatarica" intoets, dan krijg ik een hele serie afbeeldingen...?
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

A. Soeting

Beste Tjitske

Ik had er een r tussen gezet en dan krijg je niets, Bedankt dit is hem.

Lida