Algemene vraag

Gestart door Goyatlah, april 27, 2006, 22:47:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Sinds precies een jaar (vandaag dus) fotografeer ik, en wel mn insecten, waarvan meer dan de helft libellen. Die ken ik dus onder hand eigenlijk behoorlijk goed. Wil mijn gezichtspunt wat uitbreiden (dagvlindertjes, kevertjes en wantsen is vaak niet zo'n probleem). Nachtvlinders wordt al wat moeilijker, hoewel ik meestal de families nog wel uit elkaar kan houden, maar vliegjes, wespjes, etc. is voor mij op dit moment nog een catastrophe. De optie van koop eeen aantal boeken is maar schijn, heb daar het geld niet voor en zal hooguit een uitermate goed en prakties boek kopen (Shit, ikhou van boeken, maar dat geld kan ik dan niet meer uitgeven aan betere en mi noodzakelijke apparatuur)

Ben vast niet de enige die hier tegen aanloopt, dus wellicht suggesties...

Bvd
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Mark van Veen

Ga op excursie. Kost je natuurlijk wel lidmaatschap van het een of het ander maar werkt wel. Opties (mede afhankelijk van leeftijd)
<25 jr: jeugdbonden
>25 jr: KNNV afdelingen met insektenwerkgroep, NEV secties (weinig excursies, vaklui, wel determinatieavonden), EIS-Nederland heeft 1x per jaar excursie, Vlinderstichting organiseert het een en ander.

groet,

Mark van Veen

Goyatlah

Ben 51 dus NJN heb ik al jaren geleden achter me gelaten. KNNV groningen heeft een insectenwerkgroep in Veendam, maar is dus wiet weg...

En wat is NEV?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Mark van Veen

#3
Nederlandse Entomologische Vereniging http://www.nev.nl/. die hebben een aantal secties die ook excursies en weekeinden organiseren. De KNNV heeft overigens een landelijke insektenwerkgroep die in mei een weekeinde houdt. Bel anders het kantoor 030 231 47 97 voor contactinfo.
groet,

Mark van Veen

characea

Voor de LIW ?

Die hebben toch en een yahoo newsgroup (al 100 leden) en een website ?
Ik denk iets van www.knnv.nl/LIW.


markenleij

CiteerVoor de LIW ?

Die hebben toch en een yahoo newsgroup (al 100 leden) en een website ?
Ik denk iets van www.knnv.nl/LIW.

http://groups.yahoo.com/group/KNNVLIW/