verwilderde katten in de politiek

Gestart door mags3b, juni 04, 2009, 12:57:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

mags3b

Beste mensen.

Graag wil ik jullie aandacht vragen om de problematiek van verwilderde katten op de politieke agenda te zetten. Ik schrijf dit in naam van de Partij voor de Dieren Provincie Utrecht. Ik zag dat er lang geleden al een poging is gedaan om een brief op te stellen gericht aan de partij voor de dieren en andere partijen maar dat deze poging jammer genoeg gestrand is. Zie de topic huiskatten, waar ik overigens dezelfde oproep heb geplaatst.

Wij zijn benaderd door de NOS die geïnteresseerd is in de problematiek en er graag een landelijk nieuwsitem over wil maken. Echter is het inherent aan TV dat er beelden beschikbaar moeten zijn. Wij van de PvdD beschikken niet direct over contacten met landschapsbeheerders of anderen die in aanraking komen met de problematiek van verwilderde katten en bereid zouden zijn het veld in trekken met de NOS.

Wij zijn dus op zoek naar mensen met veldkennis over verwilderde katten in buitengebieden die bereid zijn om een NOS reporter mee op pad te nemen om zo de problematiek van de verwilderde katten in buitengebieden onder de aandacht te brengen.

Vriendelijke Groet

Margreet Brinxma (fractieondersteuning PvdD Provincie Utrecht) Tel: 0641815049 of M.B.Brinxma@students.uu.nl

vuurvlinder

Beste Margreet,

wellicht is het een goed idee om contact op te nemen met Sovon, VZZ en Ravon.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Lampe

Misschien moet er wat meer samen gewerkt worden met bepaalde mensen in plaats van, het tegenwerken. Samenwerken schiet je volgens mij meer mee op.

Mensen zijn veldkennis, mensen die veel in het veld zijn.

- Vogelaars
- boswachters

maar ook jagers welke misschien ook waardevolle info kunnen verschaffen.
Vriendelijke groet,

Nico

arend

Citaat van: Lampe op juli 02, 2009, 19:18:28 PM
Misschien moet er wat meer samen gewerkt worden met bepaalde mensen in plaats van, het tegenwerken. Samenwerken schiet je volgens mij meer mee op.

Mensen zijn veldkennis, mensen die veel in het veld zijn.

- Vogelaars
- boswachters

maar ook jagers welke misschien ook waardevolle info kunnen verschaffen.

Maar misschien waardevolle info van jagers? en wij horen niet in het rijtje van mensen met veldkennis?

Dit is nou precies wat er mis is.

Ik ben meer in het veld dan de boswachters van staatsbosbeheer om mij mijn veld heen. vogelaars met alle respect zijn niet aan een plek gebonden en zijn niet ook nog 'snachts in het veld.

De provinciale fauna beheer plannen worden geschreven op basis van de gegevens van jagers die tellen in opdracht van de WBE(wild beheer eenheid.)

Juist de gegevens van het aantal katten en de plekken waar ze lopen zijn bekend bij jagers en de WBE's

Het is niet  "misschien waardevolle info van jagers" het zou je eerste bron moeten zijn.

Klein voorbeeld
waarneming.nl heeft in de gehele provincie overijssel tussen 1-12-08 en 03-07-09  29 waarnemingen van steenmarters(waaronder aanrijdingen).  Ik als jager heb op maar 3000 hectaren in de provincie overijssel tijdens het lichtbakken in dezelfde periode al 69 gezien.

Word wakker jongens. Op dit moment zijn juist de jagers het eerste aanspraak punt op het gebied van faunabeheer. en bij het bepalen van katten afschot.

DE pvdd wil wel de Problematiek gaan aanpakken door samenwerken maar eigenlijk is het al niet meer nodig. De status op dit moment is dat de verwilderde kat in bijvoorbeeld de provincie overijssel de volgende paar jaar bestreden gaat worden.

groeten arend