Sony DSC W7 of Canon A620

Gestart door DaanKuiper, april 20, 2006, 09:39:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

DaanKuiper

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een camere voor digiscoping aan te schaffen. Iktwijfel tussen de Sony dsc w7 en de Canon A 620. Sony heeft een mooi groot LCD scherm, waarvan ik wel eens heb gelezen dat je daar beter mee kunt scherp stellen. Van de Canon is dit een stuk kleiner, maar wel weer kantelbaar. Ook is mogelijk de P draad van de sony makkelijker om een aansluiting te maken dan de bajonet van canon? Iemand ervaring of tips?
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

carel

Hoi  Daan
Groot scherm heeft inderdaad voordelen wat betreft scherpstellen
mijn canon heeft ook dat kantelbare scherm dit is ook zeer handig omdat je meestal met de rug naar de zon staat en er altijd zonlicht invalt
door het scherm te kantelen haal je meestel het meeste zonlicht uit het scherm

maar houd eerst eens alle twee de camera`s voor je oculaire en bekijk welke de minste vignettering heeft.
dit vind ik namelijk veel belanrijker

ik stel eigenlijk altijd mijn telescoop eerst scherp en plaats dan de camera pas
maar dat is voor ieder persoon verschillend
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

DaanKuiper

#2
Hoi Carel,

Ben vanmiddag even naar de winkel geweest, maar het blijkt dat de sony al niet meer verkocht wordt. De adapterring van de Canon kon men niet vinden. Weet jij welke daarvoor gebruikt moet worden en waar verkrijgbaar?
Ik trouwens een Leica televid apo telescoop met 20-60 oculair.
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

Bram Rijksen

Zelf heb ik een Sony dsc w5 (goedkopere voorloper van de w7). Met een pvc-pijpje en een oude verrekijkertube die toevallig het juiste schroefdraad had, heb ik een aardige adapter in elkaar geknutseld voor slechts een paar tientjes.
Vignettering neem ik meestal voor lief; met een beetje droppen ben je dit kwijt. Zoom ik verder in, ben ik wel die vignettering kwijt, maar gaat dat ten koste van de scherpte.
Voordeel is idd het grote scherm. Hier bestaat overigens ook nog een handig hulpstukje voor in de vorm van een vergrootglaasje op een balg die je achter je schermpje plaatst. Door dat lensje kan je prima beoordelen hoe scherp het beeld op het schermpje nu wérkelijk is.

Bram Rijksen

origineel

Bram Rijksen