De mooiste plek van Nederland

Gestart door Cees Veenema, februari 06, 2006, 13:19:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

#90
Artikel van gisteren in Dagblad van het Noorden.
Als ik tegenwoordig in de plaatselijke supermarkt komt krijg ik regelmatig de vraag of ik al naast mijn schoenen loop.
Ik kan jullie verzekeren dat er tijdens het draaien momenten waren van grote wanhoop met een gevoel van "waar is die sukkel mee bezig".
Voorlopig blijf ik nog wel met beide benen op de grond staan.
Ondanks dat het zo nu en dan verrekte koud was heb ik een bijzondere dag meegemaakt en neem rustig van mij aan de filmploeg was top en Erwin Kroll nou daar kan ik wel mee door één deur.
Op het eind van de dag ben ik trouwens nog door een wesp gestoken, misschien dat dit later nog vertoond wordt.
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Leuk Cees, ik zet 15 april in mijn agenda.

Elachista

Groet,
Tymo

Cees Veenema

Het Drentse Landschap: Geen nieuw wandelpad in Rheebruggen

Gepubliceerd op 03 april 2006, 09:52  - Dagblad van het Noorden.

assen/ruinen -  
Er komt hoe dan ook geen wandelpad naar de eeuwenoude burchtheuvel van Rheebruggen. Dat stelt Stichting Het Drentse Landschap. "Dit idee is voor ons onbespreekbaar", zegt woordvoerder Sonja van der Meer van Het Drentse Landschap. "De heuvel is een kwetsbaar archeologisch gebied."

Van der Meer reageert hiermee op een idee van Cees Veenema uit Ruinen. Die heeft Rheebruggen aangemeld voor het NCRV-televisieprogramma De Mooiste Plek van Nederland. Het stukje Nederland dat de verkiezing uiteindelijk wint, krijgt 15.000 euro om te besteden in het gebied. Veenema wil bij een zege van het natuurgebied tussen Ansen en Uffelte een wandelpad laten aanleggen naar een middeleeuwse burchtheuvel.

Veenema werpt tegen dat het pad niet al te dicht bij de burchtheuvel hoeft te komen. Maar Het Drentse Landschap vindt het risico te groot. Van der Meer: "De kans dat mensen de heuvel toch gaan beklimmen, is te groot. Kijk maar naar de hunebedden waar zoiets ook gebeurt."

Het Drentse Landschap staat niet echt te popelen dat Rheebruggen op televisie wordt gepromoot. Het natuurgebied is klein en een teveel aan toeristen wordt als ongewenst ervaren. Van der Meer: "Het is ons doel om de natuur te beschermen en niet het toerisme te bevorderen."

De zegsvrouw verduidelijkt dat de natuurbeschermingsorganisatie niet tegen de kandidatuur is van Rheebruggen als mooiste plek. De organisatie in Assen heeft zelfs een idee voor de besteding van de 15.000 euro als Rheebruggen de verkiezing wint. Een van de karakteristieke kenmerken van Rheebruggen zijn de fraaie en historische houtwallen.

Veenema zegt zich neer te leggen bij het standpunt van Het Drentse Landschap.

Uitzendingen

Onlangs maakte de NCRV televisieopnamen in Rheebruggen, onder begeleiding van 'ambassadeur' Cees Veenema. Op 15 april wordt die aflevering vanaf 17.05 uur op Nederland 1 uitgezonden. De finale is in een rechtstreekse televisie-uitzending op 13 mei.

Groet,

Cees

Cees Veenema

Beste vrienden van waarneming.nl

Het is bijna zover!
De eerste beelden en audio kunnen jullie thans zien en horen op de site
van demooisteplek.nl
en MORGEN IS DE UITZENDING !!!
Dat wordt nog wat met de capreolen van deze waarnemer/ambassadeur.
Ik hoop dat jullie je zullen vermaken en natuurlijk hoop ik ook van ganser harte dat ik jullie stem verdien.
Groet,

Cees

Robert Heemskerk

#95
Hoi Cees,

Ik ga morgen kijken hoor!, ben erg benieuwd..
En natuurlijk op jou stemmen!

Ik heb nu jouw audio-bestand aanstaan, kan ik je ook eens horen..
En een accent hè?, dat hoor je niet als je met elkaar mailt.
De video lukt me nog niet (mogelijk komt dat omdat ik een macintosh heb..)

Ik zag dat er ook een portretje van jou in de Mikrogids (KRO) stond!
Wie had dat nu verwacht?  :lol:

Het is een mooi project tot-nu-toe, ik hoop dat je gaat winnen.

groetjes Robert,

Cees Veenema

Hallo Robert,

Die extra reclame kan ik best gebruiken, een unieke meevaller,, ik zag net dat het video filmpje op demooisteplek.nl en niet helemaal opstaat.
Groet,

Cees

marcel123

Behalve reclame voor Rheebruggen ook reclame voor Waarneming.nl in het audiogedeelte. KUn je nog stemmen? De stemknop lijkt zoek..

Cees Veenema

Morgen om 17.05 is de tv uitzending op ned. 1 daarna kan gestemd worden per televoting en tot donderdagnacht per internet.
Voor de tv uitzending kan er natuurlijk nog niet gestemd worden.
Groet,

Cees

Corryabbink

Hoi Cees,

Natuurlijk wens ik je veel succes. Morgen zal ik eens kijken wat je ervan gemaakt hebt en natuurlijk hoop ik dat je veel stemmen binnenhaalt :duim:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

#100
Cees,

Veel succes, videofilmpje en audio zijn erg leuk en inderdaad goede reclame voor waarneming.nl! :duim:
Filmpje is inderdaad erg kort t.o.v. de andere personen.

Elachista

Cees rocks!

Leuk filmpje. Vooral dat beginstukje, als je nou een zonnebril en een hoed opgezet had dan was je net een Blues Brother  ;)  :P  
Groet,
Tymo

Cees Veenema

Hallo Tymo,

Ja...  en verder gelet op de muziek die er onder is gezet en het audio gedeelte
kan ik mij voorstellen dat dit associaties oproept met Harry M. uit Drenthe en of Daniël L.
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Heel mooie plek, Rheebruggen!
Een plekje in de finale moet kunnen, toch wel de mooiste plek van de drie gebieden die aan bod kwamen.
Ik wist niet dat je zo gek was van paddenstoelen, Cees! :lol:  

Cees Veenema

#104
Hallo Arno,

Erg leuk dat direct reageert.
Als Drent heb ik mijn uiterste best gedaan het één en ander te relativeren maar Ja als Erwin Kroll dat vindt? mooi toch.
Tot nu toe allemaal positieve reacties ( Zelfs de familie ). Hopen maar dat de massa er ook zo over denkt.
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

CiteerAls Drent heb ik mijn uiterste best gedaan het één en ander te realtiveren maar Ja als Erwin Kroll dat vindt? mooi toch.
Tot nu toe allemaal positieve reacties ( Zelfs de familie ). Hopen maar dat de massa er ook zo over denkt.
Dat is zeker mooi, lijkt me een leuke man, Erwin Kroll. Is niet ongunstig dat hij met jou op stap geweest is. Hij komt erg enthousiast over.
Het zou me echt verbazen als je niet in de finale komt, komt wel goed.
Op naar de finale! :duim:

Corryabbink

#106
Hoi Cees,

Mooie plek. Precies zoals ik het me voorgesteld had. Het heeft wel wat dat oude cultuurlandschap. Je deed het goed. Nu op naar de finale!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

CiteerHallo Tymo,

Ja...  en verder gelet op de muziek die er onder is gezet en het audio gedeelte
kan ik mij voorstellen dat dit associaties oproept met Harry M. uit Drenthe en of Daniël L.
..Precies, die muziek doet het 'm.

Helaas heb ik je vanmiddag niet kunnen zien..ik zat in het Fochteloërveen...
Groet,
Tymo

Cees Veenema

Hallo Tymo,

Je hebt gelijk  " Wat het zwaarst weegt wat.......................

Groet,

Cees

Cees Veenema

Hallo Allemaal,

Geweldig veel mooie en positieve reacties op de uitzending over Rheebruggen.
Helaas was de uitslag van de televoting stemming toch wel teleurstellend.
Heidestein 61 % - Rheebruggen 22 % en Flevoboulevard 13 %.
Ik zou graag zien dat het verschil met Heidestein wat kleiner wordt.

Daarom  een oproep aan elke natuurliefhebber!

Tot donderdagnacht kan er één keer per dag per internet gestemd worden.
Vrijdagochtend wordt bekend gemaakt wie er van deze drie afvalt en welke twee gebieden er door gaan naar de finale.

Groetjes  en bedankt alvast.

Cees.

Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Hoi Cees,

Kun je echt eenmaal per dag stemmen? Ik krijg geen stembiljet meer toegestuurd, gisteren ook al niet. Hij blijft maar melden dat ik vandaag al gestemd heb. Kleine bug?

Cees Veenema

#111
Hallo Arno,

Ik heb het zelf ook nog even geprobeerd  en kreeg hetzelfde bericht.
Zal wel een mailtje sturen.
Er stond duidelijk bij dat er één keer per dag gestemd kon worden.
Mijn video filmpje doet het bij mij ook nog steeds niet goed., wordt abrupt afgebroken.
Heel mooi dat je zo vroeg in de morgen al weer even aan mij gedacht hebt.
Bedankt,
Cees

Het is nu 11.00 uur en ik kreeg een mailtje van de NCRV dat het video filmpje het
eindelijk doet. Wie weet hoeveel stemmen mij dat al gekost heeft.
Als ze het tenminste voor elkaar krijgen dat er weer op Rheebruggen gestemd kan worden!

11.15 Het blijkt dat er toch maar één keer per week gestemd kan worden.
Over vage teksten gesproken.

Cees
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Ze zijn inderdaad niet erg duidelijk.
Het wordt nog spannend Cees, je staat nog op 22 %.
Flevoboulevard op 15 %.
Komop mensen, stem op Cees:
De Mooiste Plek Rheebruggen

geertje

Inderdaad! Echt wel mooi! :D
Mijn stem heb je ;)

Groeten,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

Robert Heemskerk

#114
Ik vindt het wel onduidelijk hoor, hoe je je stem moet uitbrengen op de site.
Het werkt zowieso niet op alle programma's (firefox?/ netscape?) en computers(mac) waardoor je de tweede button niet in beeld krijgt rechtsbovenin.
Het werd me pas duidelijk nadat ik op een ander systeem een stem ging uitbrengen.
Toen zag ik pas dat je via een bevestiging via je eigen mail jouw stem pas telt!!!!!

Nu krijg ik ook steeds de melding dat ik al gestemd heb en dat ik niet kan stemmen..(Dat werkt ook niet dus) Maar je kunt elke dag een stem uitbrengen.??
Dat is natuurlijk wel heel erg jammer, ikzelf heb er ook werk van gemaakt om meerdere mensen op te trommellen om op Cees te stemmen.

Nu wordt de uitslag dus beinvloedt door welk soort computer en programma je gebruikt.
Zit Microsoft hier soms achter?

groet, Robert Heemskerk

Ik hoop natuurlijk van harte dat Cees gaat winnen  :)

Jeroen Nagtegaal

CiteerMaar je kunt elke dag een stem uitbrengen.??
CiteerVoor alle duidelijkheid, u kunt 1 keer per week stemmen.
[/b]  Even op de site kijken en je ziet dat je maar 1x per week kan stemmen, anders gezegd je kan maar 1x per ronde stemmen.

Het staat idd verwarend op de site, als je nogmaals een stembiljet aan vraagd zegt hij.
CiteerU heeft een stembiljet aangevraagd, maar het systeem heeft er geen aangemaakt.
[/b] Je kan wel met een ander mail-adres nog eens stemmen. Ik zou zeggen maak allemaal hotmail-adressen aan.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tatanka

CiteerIk zou zeggen maak allemaal hotmail-adressen aan.
Ik zou zeggen hou het gewoon eerlijk en volwassen.

Succes Cees!

Cees Veenema

Ik vraag mij af of je met een ander e-mailadres wel kunt stemmen, niet geprobeerd hou het zelf ook liever eerlijk., ze registreren het ip nummer van de computer. Dat heeft andere gebieden in de eerste ronde heel wat stemmen gekost die later bij het checken in mindering zijn gebracht.
Daar is toch niemand bij gebaat?
Heel erg aardig dat jullie zo meeleven!!!!!!
Groet,

Cees

Corryabbink

Hoi Cees,

Ik heb met email gestemd. Dat lukte wel maar je kunt maar 1 x stemmen.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

#119
http://www.demooisteplek.nl/rheebruggen

U heeft een stembiljet aangevraagd, maar het systeem heeft er geen aangemaakt.
De reden is dat u vandaag al een keer gestemd heeft.


En ik heb maandag voor het laatst gestemd...

Je kunt 1x stemmen, ze letten niet op het emailadres maar op je IP
Groet,
Tymo