Nieuwe verrekijker

Gestart door Thijs Fijen, december 31, 2004, 14:38:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Hoi,

Ik moet binnenkort echt een nieuwe verrekijker hebben. Bij degene die ik nu heb zit een kras op de lens en hij kijkt gewoon niet scherp meer, mijn bandje is kapot en ga zo maar verder. Maar ik wilde graag tips hebben over goede verrekijkers. Ik was sowieso van plan om naar driebergen te gaan om daar te gaan kijken. Maar nu lees ik op een site dat die daar altijd vrij duur zijn. Tips over waar ik iets moet kopen en wat voor iets. Ik heb niet heel veel geld ter beschikking. (100 tot 200 euro) of moet ik nog even doorsparen? Alle tips zijn welkom.

Groetjes Thijs.
Thijs Fijen

hiskodevries

ze zijn daar relatief duur, maar je kan er wel veel zelf uitproberen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Kan ik dan beter daar mijn keus maken en dan naar de lokale vakman gaan om hem daar te bestellen. Is dat vaker goedkoper?
Thijs Fijen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BWoets

Zelf heb ik een Nikon.
Ik vind dat hij weinig onder doet ten opzichte van de Swarovski's en Zeiss waar iedereen mee loopt.
En deze wel degelijk een stuk betaalbaarder.

Hieronder een link naar de pagina met de kijker die ik heb:
Mijn Kijker

Suc6 ermee.

Groeten Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Thijs Fijen

Hoi Bob,

Volgens mij heeft een vriend van mij die ook en ik heb er eens doorheen gekeken en hij is echt ontzettend scherp. Mag ik vragen hoeveel hij jou heeft gekost. Hij had hem in de opruiming geloof ik en dat was niet echt veel.

Groetjes Thijs.
Thijs Fijen

BWoets

#6
Ik weet het niet precies.
Ik heb hem gekregen..  :wub:

Moet je even op internet kijken.
Met google vind je vast ergens prijsverschillen tussen winkels.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Een verrekijker voor tweehonderd euro is vaak niet veel soeps, mijn eerste twee verrekijkers waren binnen deze prijsklasse. Bij een beetje slecht weer beslaat de kijker al van binnen.

Nu heb ik een Swarovski EL 8,5 x 42, dat is topklasse, maar lang sparen....(ongeveer 1400 euro).

Een goede kijker voor ongeveer 400 euro is de bynolyt buzzard 8x40, deze heeft een scherp beeld en is stikstof gevuld!

Succes.

groetjes,

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Ik zou voor die Nikon gaan als je niet al te veel wilt uitgeven.
Heel veel verschillen met Swarovski zie ik niet.
Op het gebied van Telescopen is het anders.
Daar moet je goed kunnen inzoomen en dan nog helder beeld hebben.
In dat opzicht staat Swarovski toch wel ver bovenaan..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

steenl

Hallo Thijs.

Wat je keus ook mag zijn. Ik zou wel voor een 10x vergroting gaan. Ik zelf heb de swarovski 10 x 42 en ben nog steeds blij dat ik de 10x heb genomen.
Ik denk dat als je een 7x of 8x vergroting verrekijker gaat kopen achter spijt krijgt. 10 x verrekijkers zijn echter wel weer duurder. Dan maar ff doorsparen.

Het is verstandig om verschillende verrekijkers met elkaar te vergelijken.

Suc6 met zoeken.
Groet,
Lennaert

Thijs Fijen

dat was mijn volgende vraag inderdaad. hoeveel vergroting met welke diameter. Mijn ouder verrekijker is ook een hele goede maar die is alweer 20 jaar oud. en ik denk dat als je een verrekijker koopt van 200 euro dat het wel meevalt dat hij meteen beslaat.
Thijs Fijen

Pim

Verrekijkers en merken is heel persoonlijk merk ik al.
Denk toch wel dat er tussen Nikon en de topmerken verschillen zijn in kleuren/lichtsterkte, maar de verschillen zijn w.s. te minimaal om zwaar aan te tillen.

En trouwens die 8,5 x 42 van die miljonairs uit Oostenrijk is volgens mij ook de duurste verrekijker, duurder dan de 10 x.

Mijn verrekijkers van 200 euro (o.a bushnell) vielen op den duur zelfs uit elkaar.

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Thijs Fijen

CiteerMijn verrekijkers van 200 euro (o.a bushnell) vielen op den duur zelfs uit elkaar.


Wat is voor jou op den duur. En jij gebruikt jou verrekijker bijna heel de dag en ieder dag, ofniet.

Thijs
Thijs Fijen

Pim

Binnen een jaar "total loss", helaas geen garantie, namelijk in Argentinië gekocht.
Een gasgevulde kijker is wel een must!

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

jennifer88

:P ehm, ja
mijn verrekijker 8x vergroting doet t nog steeds hoor, hij is al veeeeel gebruikt ook door de vorige eigenaar, ben blij met m en dat voor 20 euro (oke tweedehands vaneen kennis) maar t is een fi jn ding
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Pim

Ik was altijd blij met elke verrekijker, maar het is best leuk om een steeds betere te kopen. Ik kon toen ik pakweg 20 was ook geen kijker van meer dan 250 euro betalen......

groet,

pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Thijs Fijen

ja, en dan moet je je even inbeelden dat je 14 bent. Ik was super blij toen ik mijn eerste echte verrekijker kreeg van mijn oom. (die nu dus op is) Maar nu ga ik er dus een zelf kopen. En ik wil een goede kijker die scherp en helder is maar hoeft echt niet het beste van het beste te zijn. 200 euro is denk ik het maximum nu.

Groetjes Thijs.
p.s. bedankt voor alle reactie's
Thijs Fijen

BWoets

Ik heb zelf een 8x, maar heb nooit gedacht had ik maar een 10x gekocht. Dus dat is zeer persoonlijk.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thijs

Citeer
Mag ik vragen hoeveel hij jou heeft gekost. Hij had hem in de opruiming geloof ik en dat was niet echt veel.
Via Verrekijkershop kost de 8x36 €249 en de 10x36 €319. (of had je daar al gekeken?)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BAVB

Hoi,

Ik heb bij vogelbescherming een Kite forster 10keer50 gekocht voor ca 600 Euro. Super helder beeld en drukwaterdicht. Ik heb op internet gezocht of ze hem ergens anders nog verkochten maar heb geen ander gevonden. Echt de moeite om eens door te kijken. Ik vind zelf 10 keer vergroting ook beter dan 7 of 8keer.

Thijs Fijen

Citeer(of had je daar al gekeken?)


Nee daar had ik nog niet gekeken. Bedankt.

CiteerIk heb bij vogelbescherming een Kite forster 10keer50 gekocht voor ca 600 Euro. Super helder beeld en drukwaterdicht. Ik heb op internet gezocht of ze hem ergens anders nog verkochten maar heb geen ander gevonden. Echt de moeite om eens door te kijken.

Daar zal ik eens doorheen kijken. Bedankt

Thijs
Thijs Fijen

thijs

#22
Op Markplaats staat een advertentie van een campingwinkel met uitverkoop ofzo.
Waarom weet ik ook niet, maar je kon bieden op kijkers (Swarovski Zeiss Kite Leica enz).

Thijs

(je moet/kan zoeken onder Swarovski telescoop(telescoop is belangrijk, anders krijg je van die kristallen beestjes))
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jennifer88

kristalle beestjes,.. ook mooi, alleen niet echt wat hij zoekt :P  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

thijs

Kun je wel rustig een zwaantje bekijken :)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Guest

www.kameraexpress.nl is een aanrader voor goedkope kijkers en telescopen van redelijke tot hele goede merken.

Nikon wordt vaak goed getest, zie ook www.betterviewdesired.com

Dylan

Vorige postje is ook van mij.

Kijk ook eens naar en door de Minolta Activa Dakkant Sport D WP , belachelijk goedkoop voor wat ze aan features bieden (binnen jouw prijsklasse). Ben benieuwd of ze ook zo goed kijken.

Andere tip:
Porro's (klassieke verrekijkers) zijn qua optiek voor minder geld al snel net zo goed of beter dan de duurdere dakkant-kijkers. Als je niet per se een dakkant wilt, ben je al snel goedkoper uit.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

hiskodevries

Ik heb hier thuis ook een minolta kijker liggen ( voor de kids), en deze functioneerd prima en ligt qua prijs in het budget van Thijs.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

CiteerAndere tip:
Porro's (klassieke verrekijkers) zijn qua optiek voor minder geld al snel net zo goed of beter dan de duurdere dakkant-kijkers. Als je niet per se een dakkant wilt, ben je al snel goedkoper uit.
Dat is wel zo, maar toen ik laatst zocht naar de Buffelkopeend zag ik opeens niets meer omdat ie van binnen was beslagen.
Volgens mij zijn er geen gasgevulde Porro's op de markt. (toch?)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Jan-Jaap Fleurke

Een nieuwe kijker, een jaar geleden zat ik met het zelfde probleem. Ik heb mijn Minolta activa D WP XL in Amerika gekocht. Bij bhphotovideo.com, hij heeft mij ongeveer 265 euri gekost. Zelf ben ik erg tevreden over de kijker maar er zijn toch wat minpunten. Er komen snel randjes om de objecten heen, dat achromatische gedoe. Maar als ik hem vergelijk met de kijker van mijn moeder, een aldi gedrocht, dan is hij vele malen beter. Maar ik durf hem niet met een leica of swarovski te vergelijken want dan ben ik bang dat hij verliest. Mijn kijker is ook stikstof gevuld en dat kwam goed uit een week of drie geleden, de kijker van mijn moeder beslag tot druppels aan de binnen kant terwijl mijne niks had.

Als laatste nog een tip, dakkant kijkers zijn stukken duurder dan porro exemplaren. Ik denk dat je beter een goede porro kunt nemen dan een slechte dakkant. De nikon sporter zou ik laten liggen, die heb ik " getest"  en ontzettend slecht bevonden. Het is een budget kijker maar zonder veel kwaliteit.