is dit een motje?? gaarne determintie

Gestart door langejaap, mei 17, 2009, 18:06:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ben Kruijsen

een Phyllonorycter-soort. Ik denk aan Phyllonorycter nicellii. Stonden er hazelaars in de buurt? Zonee welke andere bomen? (elzen?)

langejaap

beste ben, ik heb geen verstand van bomen maar ik zie deze beestjes met tientallen in mn tuin. zijn enkele mm groot en geweldig mak als ze eenmaal zitten. ze zitten vooral op konifeer achtige boompjes/struiken in mn tuin en als ze vliegen hebben ze 4 vleugels.

Ik heb gekeken en gegoogled en je hebt heel goed kans dat voornoemde soort het is. erg bedankt, jaap

steve-o

Hoi,

Een prachtige foto heb je daar gemaakt! mag ik vragen met welk toestel je dat gedaan hebt? ik wil binnenkort een ander toestel aanschaffen en het moet een goed toestel zijn om al die kleine schitterende micro's op foto te kunnen zetten!!
alvast bedankt voor antwoord.


grtz steve

Elachista

Gewoon op zoek naar een loep die precies op je lens past, daar kan geen foto tegen op.......... ;D
Groet,
Tymo

langejaap

Citaat van: Avondrood op mei 18, 2009, 22:10:39 PM
Gewoon op zoek naar een loep die precies op je lens past, daar kan geen foto tegen op.......... ;D

en zo is het maar net. er is geen enkel fototoestel die dit zo gedetailleerd weergeeft op deze vergroting tenzij je een canon koopt met de mp65 lens en bijbehorende ringflitser . deze set kost exclusief camera body al 1600 euro. Dan nog een sd kaartje hahahaha. Ik heb gewoon een nikon met een 70-300 ervoor en daarvoor idd een soort loep, tw de Raynox voorzetlens in klem adapter en dan nog een ringflitser.

google maar naar langejaap of jaap benard en klik op afbeeldingen. Ik denk dat je uiteindelijk wel eea gaat vinden over mij. zoektermen flickr.com,zoom gallerij,nederpix,ng,nikonsite etc...............daar meer uitleg over de combinatie. hgr Jaap