Nieuw Forum per 9 april

Gestart door hiskodevries, april 02, 2009, 14:54:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

GerardL

Hallo iedereen die met het forum bezig is.

Ik vind alles best leuk uitzien, en vind het nieuwe forum dan ook een verbetering. Alles komt goed heb ik al gezien er word flink aan gewerkt.! Ik wil alleen een opmerking plaatsen t.o.v. het oude forum; als ik bijvoorbeeld een forumgroep open, staan boven aan altijd de "pinned topic's", deze staan bovenaan de actuele topics en vaak moeilijk te zien waar de laatste topics beginnen, cq waar de "pinned topics" eindigen.
Is het mogelijk de achtergrond van de "pinned topics" een andere achtergrondkleur te geven, zodat dit meteen duidelijk is, en je meteen kunt zien waar de actuele onderwerpen beginnen.

Dit is maar een tip, vind het zelf het forum ten goede komen, is geen must!

Grtzzzz

Gerard


Ismael

Citaat van: allartk op april 10, 2009, 12:49:17 PM
Citaat van: ratje op april 10, 2009, 12:30:37 PM
Ik zou het prettig vinden als bij de subgroepen (paddestoelen) zichtbaar is wie er on-line zijn.

Aangepast (zie linksboven, bij eerste post van een topic)

;D thanks!
Groeten Ismaël Wind

Grada Menting

Vernieuwing...zal wel ergens goed voor zijn.

Ik stuitte op het volgende:

bij het aanleveren van een nieuw item moest ik een naam invullen.
Ik vulde, zoals gebruikelijk, mijn naam in hierop kreeg ik een foutmelding. Deze naam was al in gebruik. Ja dank je de donder dat ben ik. Mijn vraag is welke naam moet je invullen?

Ik wilde een foto uploaden, als ik op afbeelding invoegen klikte kreeg ik alleen de htmlcodes . Hoe moet je een foto uploaden? ??? ???

allartk

Citaat van: sofie op april 10, 2009, 20:57:53 PM
bij het aanleveren van een nieuw item moest ik een naam invullen.
Ik vulde, zoals gebruikelijk, mijn naam in hierop kreeg ik een foutmelding. Deze naam was al in gebruik. Ja dank je de donder dat ben ik. Mijn vraag is welke naam moet je invullen?

Gister kon je tijdelijk posten terwijl je niet ingelogd was, mogelijk heb je het hier over?
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

markmeijrink

Citaat van: sofie op april 10, 2009, 20:57:53 PM
Vernieuwing...zal wel ergens goed voor zijn.

Ik stuitte op het volgende:

bij het aanleveren van een nieuw item moest ik een naam invullen.
Ik vulde, zoals gebruikelijk, mijn naam in hierop kreeg ik een foutmelding. Deze naam was al in gebruik. Ja dank je de donder dat ben ik. Mijn vraag is welke naam moet je invullen?

Ik wilde een foto uploaden, als ik op afbeelding invoegen klikte kreeg ik alleen de htmlcodes . Hoe moet je een foto uploaden? ??? ???

Dag Sofie,

linksonderaan het bericht moet je op extra opties klikken, dan opent een scherm en kun je via de gebruikelijke manier foto's toevoegen. Dat met die html-codes is alleen voor wanneer je foto's al hebt geupload naar b.v. FlickR o.i.d.

M.v.gr. Mark

Grada Menting

linksonderaan het bericht moet je op extra opties klikken, dan opent een scherm en kun je via de gebruikelijke manier foto's toevoegen. Dat met die html-codes is alleen voor wanneer je foto's al hebt geupload naar b.v. FlickR o.i.d.

M.v.gr. Mark
[/quote]

Bedankt! Het werkt.

Gerard Troost

Citaat van: GerardL op april 10, 2009, 15:29:07 PM
staan boven aan altijd de "pinned topic's", deze staan bovenaan de actuele topics en vaak moeilijk te zien waar de laatste topics beginnen, cq waar de "pinned topics" eindigen.
Is het mogelijk de achtergrond van de "pinned topics" een andere achtergrondkleur te geven, zodat dit meteen duidelijk is, en je meteen kunt zien waar de actuele onderwerpen beginnen.

Dit is maar een tip, vind het zelf het forum ten goede komen, is geen must!


Ik zou ook erg blij worden als de pinned topics gewoon weer ergens in een apart blokje boven aan de pagina staan, en wilde nog wel een kleine opmerking maken. Ik zie regelmatig dit staan "[/quote]" (zie bijv post hierboven), op het vorige forum was, wanneer je antwoorde op een item, de quote standaard een paar regels lager weergegeven, dat verhoogde het gebruiksgemaak zeer! Niet iedereen snapt de codes die er staan (idem voor het invoegen van externe linkjes, is erg gebruiksonvriendelijk.)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Imperator

Het nieuwe forum ziet er mooi uit! Alle nieuwe functies zullen wel wennen. Waar ik moeite mee heb, zijn alle bewegende dingetjes. Dat stoort me erg tijdens het lezen. Mogelijk zijn er meer mensen die hier last van hebben??

Verder alle complimenten voor de makers !
vriendelijke groet,

Trees

vuurvlinder

Mooi dat er al veel is opgelost. Wat ik nog steeds mis is een knop richting de index onderaan de pagina. Vind het best wel lastig om iedere keer naar boven te scrollen voor dat knopje.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

waterland01

Eerste indruk: Rommelig, slecht leesbaar, minder duidelijke indeling, gebruiksonvriendelijker.
Het was goed zoals het was, dus waarom deze verslechtering?
Henk Timmerman

Vincent

Citaat van: vuurvlinder op april 10, 2009, 23:25:07 PM
Mooi dat er al veel is opgelost. Wat ik nog steeds mis is een knop richting de index onderaan de pagina. Vind het best wel lastig om iedere keer naar boven te scrollen voor dat knopje.

Je kunt op 'vorige' drukken in je browser of onderaan op 'omhoog' klikken en dan naar de index gaan.
Vincent

Certhia

Het foto Safari probleem is idd verholpen. Thanks!  :D

Groet

Marc

Anne Hueber †

Heb de volgende vraag al eerder in dit topic gesteld.....als ik reageer in een topic en wil dan terug naar het topic of het forum, kan dat niet. Ik blijf bij m'n eigen bericht hangen en moet dan waarneming.nl afsluiten. Dat is lastig! Hebben nog meer mensen hier last van? Doe ik iets fout of ligt het aan het nieuwe forum? Hoe kan dit opgelost worden? Graag een reaktie!!!

allartk

Hoi,

Ik weet niet of ik snap wat je bedoeld.

Je klikt op reageren, maakt bericht, klikt op verzenden en dan?
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op april 11, 2009, 13:48:22 PM
Hoi,

Ik weet niet of ik snap wat je bedoeld.

Je klikt op reageren, maakt bericht, klikt op verzenden en dan?


Zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Klik op verzenden, dan zie ik mijn bericht in het topic, dan wil ik weer terug naar het algemene forum en klik dan links boven in mijn scherm op de blauwe pijl voor terug. Dan kan ik klikken wat ik wil, maar ik krijg dan steeds weer mijn eigen verzonden bericht te zien (blijf dus hangen op mijn eigen bericht). De enige mogelijkheid, om naar het forum terug te keren is dan er helemaal uit te gaan en dan weer opnieuw op waarneming.nl te klikken. Dat was in het oude forum niet het geval en is erg lastig. Hoop, dat ik het nu goed heb uitgelegd en je een oplossing hiervoor hebt.

allartk

#75
Het kan zijn dat dat in jou browser zo is. (in firefox i.i.g. niet)


In dat geval vind je bovenaan de pagina altijd de zgn 'breadcrumb' waarmee je de weg terug kan vinden.

Daar staat in dit topic bijv:
Waarneming.nl > Informatie >  Waarneming.nl >  Nieuw Forum per 9 april

Daarnaast kan je helemaal rechtsonderin een forum kiezen om heen te gaan.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Ismael

Ik kreeg vandaag dit bericht op mijn mail:

Gerapporteerd bericht: Re: Nieuwe soort door Richard Gerritsen

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=72981.msg522613#msg522613

Maar dat modereer ik natuurlijk helemaal niet. In het begin ook zoiets gehad. Een schoonheidsfoutje?
Groeten Ismaël Wind

Corryabbink

#77
Citaat van: Anne Hueber op april 11, 2009, 14:02:47 PM
Citaat van: allartk op april 11, 2009, 13:48:22 PM
Hoi,

Ik weet niet of ik snap wat je bedoeld.

Je klikt op reageren, maakt bericht, klikt op verzenden en dan?


Zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Klik op verzenden, dan zie ik mijn bericht in het topic, dan wil ik weer terug naar het algemene forum en klik dan links boven in mijn scherm op de blauwe pijl voor terug. Dan kan ik klikken wat ik wil, maar ik krijg dan steeds weer mijn eigen verzonden bericht te zien (blijf dus hangen op mijn eigen bericht). De enige mogelijkheid, om naar het forum terug te keren is dan er helemaal uit te gaan en dan weer opnieuw op waarneming.nl te klikken. Dat was in het oude forum niet het geval en is erg lastig. Hoop, dat ik het nu goed heb uitgelegd en je een oplossing hiervoor hebt.

Allart ik heb hetzelfde probleem. Natuurlijk kan ik wel op de een of andere manier weer terug maar dan ben ik mijn ongelezen berichten kwijt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Zodra ik iets beantwoord kan ik niet terugkeren naar het scherm vanwaar ik kwam.
Ik heb IE.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Anne Hueber †

#78
Citaat van: allartk op april 11, 2009, 17:31:50 PM
Het kan zijn dat dat in jou browser zo is. (in firefox i.i.g. niet)


In dat geval vind je bovenaan de pagina altijd de zgn 'breadcrumb' waarmee je de weg terug kan vinden.

Daar staat in dit topic bijv:
Waarneming.nl > Informatie >  Waarneming.nl >  Nieuw Forum per 9 april

Daarnaast kan je helemaal rechtsonderin een forum kiezen om heen te gaan.


Zowel onder als boven heb ik geprobeerd op waarneming.nl te klikken.....dat lukt. maar ga ik dan weer verder terug, dan blijf ik op die pagina hangen. Ben bijna blij, dat Corry ook dat probleem heeft, begon al aan mezelf te twijfelen ;) Heb ook IE7. Nu aub de oplossing nog, Allert.

Edit: Net weer geprobeerd en blijf dus nog steeds op m'n eigen bericht hangen.

Corryabbink

#79
Ik ben blij dat je het gemeld hebt.
Overigens heeft Allart gelijk en treedt het probleem met Firefox niet op. Er zijn echter veel leden die IE gebruiken en het lijkt me wel een probleem waar een oplossing voor gezocht zou moeten worden.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

geertje

Vind het er eeerlijk gezegd wel strak uitzien.
Mooi!
Groeten,
Gera Nieland

Anne Hueber †

Citaat van: Corryabbink op april 11, 2009, 18:43:01 PM
Ik ben blij dat je het gemeld hebt.
Overigens heeft Allart gelijk en treedt het probleem met Firefox niet op. Er zijn echter veel leden die IE gebruiken en het lijkt me wel een probleem waar een oplossing voor gezocht zou moeten worden.


Ik heb geen Firefox, alleen IE en ben al blij, dat ik daar de weg in weet. Denk, dat veel leden met IE nog niet gepost hebben, anders zouden die het probleem ook wel opgemerkt hebben. Verder ben ik dik tevreden met het nieuwe forum, misschien zou er nog een adresboek bij het postvak kunnen komen, is natuurlijk wel handig als je vaker naar iemand een PB stuurt. Maar dat heeft uiteraard geen haast.

Theovanv

Is het mogelijk om de oude lay-out in te stellen? Want ik vind deze vrij onoverzichtelijk en ook niet echt mooi te noemen, geldt ook voor de smilies.
Theo van Veenendaal

allartk

#83
1) Ik heb even geprobeerd, maar de knop vorige werkt gewoon in ie7. Kom gewoon terug waar ik geweest ben.
Als het niet zo is ligt het niet aan het forum.

2) Dit is geheel andere software, dus ook niet dezelfde layout.



Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Iolaire

Ik ben inmiddels al aardig gewend (en ben nog maar een paar kwartier op het nieuwe forum actief geweest). Ik vind het er prima uitzien! Lay-out is anders maar went mi snel. Verder erg weinig hick-ups ervaren. Harstikke goed dus!

Nogmaals mijn complimenten, vooral ook voor de snelheid van het aanpakken van de vele suggesties en foutjes. Top!

En die smilies kunnen me  ::) ??? :-X :P worden.
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Anne Hueber †

Citaat van: allartk op april 11, 2009, 22:37:50 PM
1) Ik heb even geprobeerd, maar de knop vorige werkt gewoon in ie7. Kom gewoon terug waar ik geweest ben.
Als het niet zo is ligt het niet aan het forum.


Probeer het nu dus even uit.....kom zo nog terug met resultaat.

javanerkelens

Ten eerste wil ik zeggen, dat alle mensen die hard hebben gewerkt aan de nieuwe layout van de site natuurlijk wel een schouderklopje mogen hebben!

Maar toch zijn er misschien nog wat punten die eventueel in de toekomst aangepast zouden kunnen worden:


  • De lijnen tussen alle regels maken het geheel erg onrustig en Excell-achtig
  • Inderdaad wat GerardL al eerder aangaf...mogen de pinned topics van mij ook in een andere kleur, zodat je beter ziet wanneer de gewone topics beginnen

    • Ik vind de gehele pagina wat aan de brede kant, ik mis een zijlijn met leuke informatie of wat anders
    • En natuurlijk......de smilies...... ;D

Joke van Erkelens
Groet,
Joke (van Erkelens)

Anne Hueber †

#87
Citaat van: Anne Hueber op april 11, 2009, 22:57:42 PM
Citaat van: allartk op april 11, 2009, 22:37:50 PM
1) Ik heb even geprobeerd, maar de knop vorige werkt gewoon in ie7. Kom gewoon terug waar ik geweest ben.
Als het niet zo is ligt het niet aan het forum.


Probeer het nu dus even uit.....kom zo nog terug met resultaat.


Nu, er is nog niets veranderd.....bij het oude forum ging alles goed en ik heb ook niets veranderd. Dan ligt het toch aan jullie instellingen, denk ik, gelukkig ben ik niet de enige. Moet toch opgelost kunnen worden!!



ruud_altenburg

Citaat van: Certhia op april 11, 2009, 07:26:55 AM
Het foto Safari probleem is idd verholpen. Thanks!  :D

Groet

Marc

Klopt nu alleen het lettertype nog aanpassen naar 11px oid want dit is echt nauwelijks leesbaar...
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Corryabbink

Even proberen op ik nu terug kan.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"