Nieuw Forum per 9 april

Gestart door hiskodevries, april 02, 2009, 14:54:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Iolaire

Citaat van: Robert Heemskerk op april 09, 2009, 18:14:25 PM
Het viel me op dat in dit topic:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=72987.0
Willem zijn profiel nogal groot is afgebeeld.. Nu is Willem erg aardig en gun ik het hem van harte maar mogelijk is dit een foutje..


Robert, ik had het gezien. Ziet er wat overdreven uit zo, niet?  ;D Ik had het eerder in de testversie al aangepast, maar dat had kennelijk geen zin. Ik zal 'm nu opnieuw aanpassen.
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

allartk

weer even normaal ingelogd. Voor zulke veiligheidsdingen mag je me een privébericht sturen!!

Algemeen: Concrete tips kunnen natuurlijk verwerkt worden. Die hebben we graag.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Goyatlah

Heb mn profiel moeten aanpassen omdat mn handtekening boven de 300 karakters was (heb je snel als je een paar urls gebruikt).
Zou dat ietsje meer mogen zijn (of alleen maar "echte" karakters tellen, dus niet , etc.)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohnvR

Het is even wennen natuurlijk, maar ziet er op zich goed uit.

Het kan zijn dat ik het verkeerd doe, maar bij het zoekformulier slaag ik er niet in een zoekopdracht te maken die al mijn eigen berichten, bijv. binnen een bepaald subforum, terugvindt. Je moet per se een zoekopdracht geven, maar ik kan er geen verzinnen die uniform is voor al mijn berichten en mijn gebruikersnaam invullen werkt niet.

gast

Vast al wel bekend, maar je kan berichten posten zonder ingelogd te zijn, lijkt me niet helemaal de bedoeling toch?

petraw

Citeer
Citaat van: allartk-test op april 09, 2009, 21:18:59 PM
Citaat van: gtroost op april 09, 2009, 20:41:21 PM
Spannend, volgend mij kan ik andermans posts editen... Lijkt me niet de bedoeling! Zie ook item hier boven..

Verder: als je niet ingelogd bent zie je geen fotos in de topics zie bijv:http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=73021.0

test

niet zo best, volgens mij nu niet meer. Bedankt voor de tip!

Ik zie nog steeds geen foto's als ik niet ingelogd ben, waarom jij wel?

Groet,

Petra
Groet, Petra

allartk

sorry dat sloeg op het bewerken. Ja dat van die foto's is nog zo. MAar ben na een dag een beetje klikmoe ;)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

frankmeer

Citaat van: Gert Veurink op april 09, 2009, 19:24:28 PM
Citaat van: frankmeer op april 09, 2009, 19:09:40 PM
De website of url die verwijst naar je waarnemingen (die je in je profiel kunt instellen) komt niet meer onder je handtekening te staan.

nee en dat is wel een beetje jammer
:'(

Haha ja, was nog even met de nieuwe mogelijkheden aan het experimenteren ;)

Ik vind de nieuwe smileys trouwens minder dan op het oude forum.
Frank van der Meer

ruud_altenburg

Kunnen jullie het forum ook even bekijken in Safari 3? In deze browser wordt de tekst wel in een heel priegelig lettertype getoond. Bovendien verschijnen de foto's buiten het venster!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

vuurvlinder

Even onderaan de pagina de knop "markeer alles als gelezen" aanklikken. Op dit nieuwe forum heb je immers nog niets gelezen.

Citaat van: nick w op april 09, 2009, 20:48:38 PM
Hoe zie ik nou binnen een specifiek forumdeel wat ik nog niet gelezen heb? Dat heeft geen apart kleurtje meer? En als ik op 'toon ongelezen berichten' klik, krijg ik geloof ik alles van heel waarneming, dat hoeft nou ook weer niet. Kan ik 'toon ongelezen berichten in libellen' doen, of 'toon ongelezen berichten in Vlinders in het Buitenland'?

Bedankt, en groet,
Nick W
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Die vind ik ook prut. Wat ik ook mis (of wat ik niet kan vinden) is de alfabetische online gebruikerslijst (wie leest/post in welk topic) en een knop onderaan de pagina om terug te keren naar de index. 

Verder vind ik het nieuwe forum een hele vooruitgang. :duim: (smiley bestaat helaas niet)

CiteerIk vind de nieuwe smileys trouwens minder dan op het oude forum.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Anne Hueber †

Citaat van: vuurvlinder op april 09, 2009, 22:57:12 PM
Die vind ik ook prut. Wat ik ook mis (of wat ik niet kan vinden) is de alfabetische online gebruikerslijst (wie leest/post in welk topic) en een knop onderaan de pagina om terug te keren naar de index. 

Verder vind ik het nieuwe forum een hele vooruitgang. :duim: (smiley bestaat helaas niet)

CiteerIk vind de nieuwe smileys trouwens minder dan op het oude forum.


Ja, Astrid, big sister is watching you ;) ;D

Anne Hueber †

Heb zonet het bovenstaande bericht verzonden, keer dan automatisch terug naar het topic, maar kan dan niet meer verder terug naar het forum. Blijf dan steeds bij mijn geschreven bericht hangen en moet er dan helemaal uit. Hoe is dit op te lossen???

Ismael

Citaat van: vuurvlinder op april 09, 2009, 22:57:12 PM
Die vind ik ook prut. Wat ik ook mis (of wat ik niet kan vinden) is de alfabetische online gebruikerslijst (wie leest/post in welk topic) en een knop onderaan de pagina om terug te keren naar de index. 

Verder vind ik het nieuwe forum een hele vooruitgang. :duim: (smiley bestaat helaas niet)

CiteerIk vind de nieuwe smileys trouwens minder dan op het oude forum.

Ja dat vind ik ook jammer dat je niet meer kunt zien wie er online is op dit moment, wie er meekijkt/post dus. Ook de smileys zijn ietsje minder (bijvoorbeeld geen microscoopje) Verder prima DUIM
Groeten Ismaël Wind

Gulistan

Ik kan jammer genoeg niet meer zien wie er nog online is in het paddenstoelenforum. Ik mis dit zeer, wij zijn maar een klein forum
Groeten van Christiane

Goyatlah

Eens met bovenstaande meningen (wie er nog meer online is dus), maar belangrijker vind ik het ontbreken van zoek/sorteer functie op topicstarter (om bv een ID-vraag terug te kunnen vinden). Is nu erg lastig...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Ismael

#46
Citaat van: Goyatlah op april 10, 2009, 00:09:48 AM
maar belangrijker vind ik het ontbreken van zoek/sorteer functie op topicstarter (om bv een ID-vraag terug te kunnen vinden). Is nu erg lastig...

die kan ook niet meer vinden nee....

edit--> sorry ik heb het al gevonden, even wennen!
Groeten Ismaël Wind

Goyatlah

Citaat van: Goyatlah op april 10, 2009, 00:09:48 AM
maar belangrijker vind ik het ontbreken van zoek/sorteer functie op topicstarter (om bv een ID-vraag terug te kunnen vinden). Is nu erg lastig...

die kan ook niet meer vinden nee....

edit--> sorry ik heb het al gevonden, even wennen!
[/quote]

Ook gevonden. Compliment voor de makers...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Dylan

Het is even wennen :-) maar heel erg fijn dat we nu eindelijk op forumsoftware zitten waar updates en uitbreidingen voor beschikbaar zijn. Complimenten aan Allart en aan alle anderen die meegeholpen hebben.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Certhia

Hey hallo,

Ziet er goed uit. Alleen even een bug melden. In Safari toont een bericht de evt. bijbehorend foto niet in t bericht zelf maar helemaal rechts van de post, vrijwel buiten beeld. In Firefox heb ik dit probleem niet. Hebben meer mensen dit met Safari?

Wellicht handig om te weten en om eventueel aan te passen, uiteindelijk gaan we toh allemaal over op Apple.  ;)

Groet

Marc

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Menko Vlaardingerbroek

#51
Ik heb het probleem van Marc en Ruud ook: de foto staat helemaal rechts, vaak buiten beeld (Safari, iMac). In Hisko's 'strakke lay-out' zie ik helemaal geen foto's. Klopt dat?
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

allartk

het laatste klopt (die interface is voor op je mobiel), het eerste niet en bij deze beloof ik dat op te lossen.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

allartk

nu moet het goed staan in safari. (en chrome)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Iolaire

Citaat van: allartk op april 10, 2009, 12:00:34 PM
nu moet het goed staan in safari. (en chrome)

Sorry, maar nu (sinds enkele minuten) krijg ik de foto's juist helemaal rechts. Ik vermoed dat ik geen safari oid heb  ;D.
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Ismael

#55
Het valt mij op dat je als gast de foto's in de topic niet kunt zien. Dat lijkt mij niet de bedoeling toch? (ik werk met opera)
Groeten Ismaël Wind

JohnvR

#56
Het plaatjeskader is een beetje krap afgesteld. Bij een plaatje van 800x600 valt een stukje van de rechterkant er af, althans op mijn computer met internet explorer, zie bijv. http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=73076.0 Het rechterpuntje valt van de foto af, terwijl die op het origineel wel staat.

EDIT: ik zie nu dat je helemaal onderaan het topic (meerdere foto's verder) met een schuifbalk nog een stukje naar rechts kunt. Het lijkt me toch handig dat foto's met een breedte van 800 passen.

ratje

Ik zou het prettig vinden als bij de subgroepen (paddestoelen) zichtbaar is wie er on-line zijn.

allartk

Citaat van: ratje op april 10, 2009, 12:30:37 PM
Ik zou het prettig vinden als bij de subgroepen (paddestoelen) zichtbaar is wie er on-line zijn.

Aangepast (zie linksboven, bij eerste post van een topic)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Iolaire

Het nieuwe forum ziet er prima uit! Complimenten aan de makers.

Ook erg fijn dat nu zichtbaar is wie er meeleest op het betreffende topic.

Wat ik wel jammer vind is dat je nu, als je gereageerd hebt op een topic, en je daarna weer met "toon ongelezen berichten" naar de ongelezen berichten gaat, het topic waarop je daarnet hebt gereageerd niet meer bij de ongelezen berichten staat (was in het oude forum wel het geval). Dat vond ik juist wel handig. Nu moet je specifiek naar het betreffende forum.

Ik krijg overigens ook nog steeds de foto's/thumbnails helemaal rechts op mijn scherm (deels niet zichtbaar). Ik heb IE.

Verders helemaal top!
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens