goede feed-in regeling in Nederland

Gestart door Andre321, maart 15, 2009, 20:13:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Het lijkt erop dat de actie die gestart is door insnet.org om de feed-in regeling onder de aandacht te brengen in Nederland ook tot politiek Den Haag is doorgedrongen. Op woensdag 18 maart praat de Minister van Economische Zaken, Maria van der Hoeven, hierover met de grootste expert op dat gebied, het Duitse Bondsdaglid Hermann Scheer. Hij maakte de feed-in regeling in Duitsland tot een groot succes voor duurzame energie. Dit is jouw kans om ook te laten zien dat je ook graag een goede feed-in regeling in Nederland wilt hebben!

Citeer
Beste bezoeker

Zelf duurzame energie opwekken kan een groot verschil maken op de weg naar een duurzamere wereld. Een goede feed-in regeling helpt daar enorm bij. Hoe, dat kun je lezen op www.insnet.org/feedin

Daar vind je uitleg en een open brief. Die open brief heb ik getekend, en ik wil jou verzoeken dat ook te doen. Want op woensdag 18 maart praat de Minister van Economische Zaken, Maria van der Hoeven, hierover met de grootste expert op dat gebied, het Duitse Bondsdaglid Hermann Scheer. Hij maakte de feed-in regeling in Duitsland tot een groot succes voor duurzame energie.
Dat kan ook in Nederland. Zeker als wij met vele duizenden aan de Minister kunnen laten zien dat wij achter dat idee staan. Dat gaan we doen door de namen van alle ondertekenaars voor het gesprek onder de aandacht van de Minister brengen.

Teken daarom mee, stuur dit bericht door aan vrienden en bekenden en wordt deel van het succes van duurzame energie van en voor ons allemaal!


http://www.insnet.org/feedin/

Goyatlah

Als dit is wat ik denk dt het is ben ik harstikke eens - maar ik verttouw politici eigenlijk niet neet zo senle. Groen Links bv is een lokale afdeling van D66 geworden. Liberalen dus. SP kan er min of meer nog mee door.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Andre321

#2
Met feed-in laat je de energie gebruiker een paar cent per verbruikte kwh extra betalen om dat dan te gaan geven aan de duurzaam opgewekte energie. In Nederland gaat het niet via de energiemaatschappijen maar via de belasting..en geld het dus als belastingdruik. Daarnaast is het ook een kostenpost voor de overheid waar op bezuinigd kan worden.


Je mag hier op POLDERPV wel wat lezen over feed-in (met contrl-F) zoeken.
Ik deel overigens niet zijn enorme voorliefde voor opwekking van PV energie. In wezen zijn nl bijna alle andere methoden (aardwarmte, warmtepomp, isolatie, windenergie, vergassing, warmte krachtkoppeling) beter en goedkoper.

http://polderpv.nl/nieuws_DEactueel.htm


Maar

http://www.insnet.org/feedin/


is wel wat objectiever denk ik..

waterland01

Waarbij een van de meest duurzame manieren van energieopwekking, kernenergie, weer eens wordt vergeten. Er zijn ook natuurliefhebbers die voorstander zijn van kernenergie. We laten ons niet allemaal voor het karretje spannen van Milieudefensie, Kleine Aarde, Greenpeace enz. Het is een keus die ik zelf goed kan verdedigen, zonder het belang van andere vormen van duurzame energie te bagatelliseren. Frankrijk vind ik een mooi voorbeeld. De ernstige vervuiling door kolencentrales, die in Nederland decennia lang natuur en mens hebben vergiftigd, hebben zijn niet gekend. Ze waren ons een grote stap voor met hun uitgebreide kernenergie-plan. Wij moeten nog beginnen...
Henk Timmerman

Andre321

#4
Leuke is dat ik daar een heel bijzonder artikel over gelezen heb.

'...Echter diepgaand onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat dit helemaal niet het geval is. Een gemiddelde kerncentrale begint pas na 10 jaar energie te leveren, levert netto weinig energie op en produceert jaarlijks meer dan 1 miljoen ton CO2....'

Ik sprak overigens een business analyst van Enerco en die was idd razend enthousiast over kernenergie..het leverde maar tien emmers afval per jaar op.


Maar goed..de verzekeringspremie wordt, net als de Noord Zuid lijn, betaald door de overheid (hoop ik)
http://www.olino.org/articles/2006/08/15/k...ie-de-oplossing

Citeer
Feed-in regeling in crisisakkoord

De feed in regeling, de terugleververgoeding voor duurzame energie die in Duitsland zo succesvol is gebleken, is opgenomen in het crisisakkoord van de regering. Dat meldde NRC dinsdag middag.  Daarmee is de open brief actie die Peter van Vliet van stichting iNSnet en Jan Juffermans van De Kleine Aarde in november 2008 startten succesvol gebleken. De open brief werd door meer dan 14000 mensen en organisaties ondertekend.

Al eerder werden als gevolg van de actie in de Tweede Kamer vragen gesteld. Het Duitse Bondsdaglid Dr. Hermann Scheer, de grondlegger van de feed in regeling in Duitsland, sprak er over met Minister Cramer van Milieu en vorige week nog met de Minister van Economische Zaken, Maria van der Hoeven, tijdens een werkontbijt.

"Voor dat we een definitieve reactie geven willen we eerst de precieze invulling van de Nederlandse versie van de regeling zien"  zegt Peter van Vliet. "Maar het is een grote winst voor duurzaamheid in Nederland dat deze regering uiteindelijk lijkt te kiezen voor een bewezen regeling, die de nodige zekerheid op lange termijn geeft aan mensen die in duurzame energie willen investeren".
r


http://www.olino.org/articles/2006/08/15/k...ie-de-oplossing