Hoofdmenu

Mooie foto....

Gestart door Herman Bouman, januari 13, 2009, 21:06:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Herman Bouman

Beste,
Deze stond op de frontpage van waarneming.nl.  :spam:

Lekker tam, dat wel???? Een Vos in het park Hoge Veluwe was ook zo tam....
Die Vos is afgeschoten........... :censored:  :blink:

http://waarneming.nl/foto/view/30021

Tja wat moet je hiermee.

Groet Herman

patrick van der velde

Wat moet je hiermee?

Niks.

Een foto die als voorbeeld dient van hoe het niet hoort te zijn!

mlahaye

Ach ja, in de AWD wordt niet op vossen gejaagd, dus Reintje zit wel veilig daar. Hoe dan ook, het is inderdaad verstandig om wilde dieren NIET te voeren, maar het levert wel leuke foto's op. Wat dachten jullie van deze:

http://waarneming.nl/waarneming/view/41477957

Ik zou die muts niet meer ophoeven.

Maurice

Gert Veurink

#3
wat moet je er mee?

Ik denk aan de admin vragen om m op "niet tonen" te zetten. Met een bericht aan de waarnemer die de foto heeft gemaakt met de reden waarom-ie op "niet tonen" staat

Hoort in de categorie libellen in de hand en nestfotografie wat mij betreft Die staan ook op "niet tonen"

Maurice?

edit: wat mij betreft levert het dus geen leuke foto's op, maar foto's die geen goed idee zijn en niet gepropageerd zouden moeten worden
groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

Citeerwat moet je er mee?

Ik denk aan de admin vragen om m op "niet tonen" te zetten. Met een bericht aan de waarnemer die de foto heeft gemaakt met de reden waarom-ie op "niet tonen" staat

Hoort in de categorie libellen in de hand en nestfotografie wat mij betreft Die staan ook op "niet tonen"

Maurice?
Helemaal mee eens!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

mlahaye

Ik gooi het in de admin-groep! Wordt vervolgd.
Maurice

mlahaye

Om dit topic (goed) af te ronden. De meeste mede-admins gaan wel een stukje mee in de redenatie om zulke foto's niet te tonen. Tegelijkertijd is er geen sprake van actief voeren en de vossen in de AWD zijn nu eenmaal erg tam. Het niet vertonen van deze (of soortgelijke) foto's vind men over het algemeen te ver gaan. Kortom, aan de waarnemers zal niet gevraagd worden om de foto's te verbergen.

Met vriendelijke groet,
Maurice

Gert Veurink



Ik ben het weliswaar niet eens, ik denk wel eens dat de admins te bescheiden zijn als het gaat om de invloed die zij hebben.
Dergelijke foto's stralen iets uit. Waarneming.nl straalt uit respectvol met de natuur om te gaan (oproep gedragen bij sneeuwuil, weren foto's van gevangen libellen, nesten met eieren en angstige geelbuikvuurpadden etc.). Wat mij betreft hoort het 'genieten' van tamme zoogdieren daarbij.

Ik zie zelf ook wel dat dit nog net iets genuanceerder ligt en je moet ergens een grens trekken. Wanneer er zichtbaar gevoerd wordt (bv. vos eet uit de hand) neem ik aan dat het anders ligt.
Ik vind de door jullie gekozen stelling daarom zeker verdedigbaar. Dank voor de update. Ik zal niet zo ver doordrammen als andere keren ;)  
groet!
Gert Veurink



Pim

CiteerWanneer er zichtbaar gevoerd wordt (bv. vos eet uit de hand) neem ik aan dat het anders ligt.

Vanzelfsprekend.

Trouwens slechts een deel van de vossenpopulatie in de AW-duinen is tam te noemen. Het grootste deel gaat er als een speer vandoor als ze een mens van nabij zien. Deze tamheid van een groep vossen heeft te maken met enkele mensen met een aparte kijk op de natuur die hondenbrokken meenemen als ze gaan wandelen, maar ook doordat er niet op vossen wordt gejaagd in het gebied.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

vuurvlinder

#9
Kan een vos zo http://waarneming.nl/foto/view/246240 tam worden zonder dat hij/zij gevoerd werd? Het is maar een vraag, maar ik kom hoogst zelden vossen tegen in het noorden.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

J&L

#10
Hoi,

Ja dat is wel eens moeilijk plus per geval verschillend.
Bij mij is er wel eens een Libel uit zich zelf op mijn vinger gaan zitten enja daar is een foto van gemaakt.Ook heb ik een foto gemaakt tijdens het uit laten vliegen van "opgekweekte" motjes zittend op een vinger.
Ook wel eens een specht met jongen op de foto genomen afstand 5m.deze had zijn nest in een boom op een parkeerplaats van drukke camping,dus hier was géén sprake van nest verstoring er stonden gewoon auto's onder de boom en het nest zat op 2,5m hoog of van Reigers bij ons in het park die gewoon naast je staan en dus ook gewoon een nest hebben in bomen waar iedere dag mensen onder en naast lopen dus een foto daar van maken....Dus volgens mij kun je niet uit een foto concluderen dat het verstoring van de natuur is maar natuurlijk is het niet :wacko:
Nog een voorbeeld die paarden in de OVP eerst gingen ze weg als je er aan kwam lopen maar omdat veel bezoekers (meestal sters) ja je hebt ze, ze gaan voeren en aaien komen ze nu na 3mnd gewoon naar je toe en worden zelfs opdringerig sommige worden jaloers en beginnen onderling te trappen en te bijten.

ps die vossen die ik zie en foto's van maak zitten behoorlijk verder weg 400-1000m.

hiskodevries

een aantal posts verwijderd + 1 gebruiker ( op eigen verzoek)

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0