Hoofdmenu

Smidse?

Gestart door alphonsius, december 26, 2008, 14:19:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

alphonsius

Geen idee waar ik deze waarneming anders zou moeten plaatsen, de rubriek dieren cq vogelgedrag ontbreekt nog op het forum (misschien een tip?).

In ieder geval zag ik deze stevig ingeklemde aangepikte dennenappel tussen een opening in een boomschors stam. Zelf dacht ik aan een vlaamse gaai?

Of is het toch iets anders geweest?

Evengoed zeer knap gedaan!

Groet Alfons.

PS wat eten ze nu precies van de dennenappel?
Met vriendelijke groet, Alfons.

alphonsius

Netjes bordje leeg gegeten.
Er lagen verschillende leeg gegeten dennenappels op de grond onder de stam.
Met vriendelijke groet, Alfons.

marijkehuysse

De Grote bonte specht doet hetzelfde hier met hazelnoten, maar een dennenappel zal wel een maatje te groot voor hem zijn!


Groet,
Marijke

DanielS

#3
CiteerDe Grote bonte specht doet hetzelfde hier met hazelnoten, maar een dennenappel zal wel een maatje te groot voor hem zijn!


Groet,
Marijke
Boomklevers ook


CiteerPS wat eten ze nu precies van de dennenappel?

De zaden
Daniel

michel.wissink

#4
CiteerDe Grote bonte specht doet hetzelfde hier met hazelnoten, maar een dennenappel zal wel een maatje te groot voor hem zijn!


Groet,
Marijke
Nee hoor, grote bonte specht doet dat wel. Ook het gehavende van de denneappel, en het feit dat er meerdere denneappels onder de boom liggen, duidt op grote bonte specht.
In een natuurgebied in mijn omgeving is een eik bekend met daar onder massa's denneappels: zelfde verhaal, heb ik mij door een ervaren gids laten vertellen.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

alphonsius

Citeer
CiteerDe Grote bonte specht doet hetzelfde hier met hazelnoten, maar een dennenappel zal wel een maatje te groot voor hem zijn!


Groet,
Marijke
Nee hoor, grote bonte specht doet dat wel. Ook het gehavende van de denneappel, en het feit dat er meerdere denneappels onder de boom liggen, duidt op grote bonte specht.
In een natuurgebied in mijn omgeving is een eik bekend met daar onder massa's denneappels: zelfde verhaal, heb ik mij door een ervaren gids laten vertellen.
Hallo Allemaal,

Bedankt voor het meedenken.

Dan hou ik het voor als nog op de grote bonte specht.

Wat vinden jullie van het idee om een rubriek dierengedrag bij de site van waarneming in te voegen?


Groet Alfons.
Met vriendelijke groet, Alfons.

marijkehuysse

Ergens onder vogels staat ook zoiets geloof ik, maar dat is alleen voor vogels.

Ik vind het wel een leuk idee!

Marijke

marijkehuysse

Nog even ter aanvulling:
De specht hier klom langs een boom omhoog met de hazelnoot tussen z'n borst en de boom geklemd. Dan hakte hij met z'n snavel een geschikte opening en daar klemde hij de noot in.
Soms gooide hij de hazelnoot ook wel eens weg (kennelijk te lastig) en haalde hem dan weer later op.

Marijke

michel.wissink

Ha ha, lijkt me grappig om te zien.
Toevallig zag ik dat Nico de Haan het fenomeen ook noemde in de laatste aflevering van 'Natuurlijk Bosch, Beuk & Haan': http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/a...710b1122ccfa012
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60