De mooiste plek van Nederland

Gestart door Cees Veenema, februari 06, 2006, 13:19:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Aan alle vrienden  van waarneming.nl

Ik doe mee aan het tv programma - verkiezing "De mooiste plek van Nederland "en wil graag iedereen oproepen om op mijn gebied te stemmen.
Ik heb het razend druk met de verschillende opdrachten die hier aan vast hangen.
Daarom moet ik de uitleg even kort houden.
Voor de eerste ronde, die 4 weken duurt,  is het belangrijk dat ik meer stemmen vergaar dan mijn collega in Drenthe.
Stem dus eerst op mijn bijzonder fraaie gebied en kijk dan maar eens verder.
Bedankt alvast.
Cees.
http://www.ncrv.nl/?nav=ivtltCsHtGDcBjBN
Groet,

Cees


huysse

Hoef ik het er dan niet mee eens te zijn???????

Marijke

Elachista

#3
Cees als ambassadeur
Ik heb gestemd, en zal ook ff wat andere mensen laten stemmen.
Groet,
Tymo

Danielle

Ik ben geboren in Drenthe en ken het daar een beetje dus mijn stem heb je ontvangen hoor!

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle


Thijs Fijen

Thijs Fijen

Els

Els Ouwehand, Katwijk

Arno van Stipdonk


Corryabbink

Hoi Cees,

Veel succes ik weet niet de hoeveelste ik ben..........heb ik niet op gelet.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerHoef ik het er dan niet mee eens te zijn???????

Marijke
Nou Marijke je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn,
Ik ben zelf soms ook niet zo'n goede waarnemer!
Groet Cees
Groet,

Cees

Windekind

Sorry,

ben het er niet mee eens.

Van Drenthe niet en van Nederland komt niet in de buurt.

Dat is mijn persoonlijke mening.

Maar toch veel succes,

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Cees Veenema

Beste collega waarnemers,

Hartverwarmend  al de spontane  en positieve reacties !

Bedankt, ik zal mijn uiterste best doen.
Groet,

Cees

Cees Veenema

#13
CiteerSorry,

ben het er niet mee eens.

Van Drenthe niet en van Nederland komt niet in de buurt.

Dat is mijn persoonlijke mening.

Maar toch veel succes,

Elmar
Ik doe niet aan politiek Elmar.
Als het winter is, is het bij mij geen zomer.
maar toch bedankt voor je interesse.
Groet,

Cees

huysse

Citeer
CiteerHoef ik het er dan niet mee eens te zijn???????

Marijke
Nou Marijke je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn,
Ik ben zelf soms ook niet zo'n goede waarnemer!
Groet Cees
Ook niet op het moment dat je je favoriete plek uitkoos?

Marijke

knabenkraut

Hoi Cees,

mijn stem heb je ook,  maar deze zomer kom ik natuurlijk wel even kijken of jou gebied tegen de Sallandse heuvelrug op kan ;) .

veel succes,
groetjes,
Dini

Cees Veenema

#16
Citeer
Citeer
CiteerHoef ik het er dan niet mee eens te zijn???????

Marijke
Nou Marijke je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn,
Ik ben zelf soms ook niet zo'n goede waarnemer!
Groet Cees
Ook niet op het moment dat je je favoriete plek uitkoos?

Marijke
Het is in ieder geval zo dat ik mij belangeloos inzet voor dit prachtige gebied en de kiezer zal uiteindelijk oordelen.
Lijkt  mij geen reden om verder onaardig tegen elkaar te doen.
Groet,

Cees


Corryabbink

Hallo Cees,

Ieder heeft zijn favoriete plekjes en vindt dat de mooiste plek. Soms begrijpen anderen niet waarom maar dat is heel persoonlijk. Natuurlijk heb ik ook een plek die ik de mooiste van Nederland vind maar verder doe ik er niets mee.
Ik vind het knap dat jij je er zo belangeloos voor inzet en een ander laat meegenieten van wat voor jou zoveel waarde heeft.

Ik kom vaak in de open weide-en akkerbouwgebieden rond Vriezenveen waarvan geen mens de waarde bijna ziet en die de gemeente het liefst morgen vol huizen zou bouwen en toch zou het me aan het hart gaan wanneer het helemaal opgeslokt zouden worden door woningen, industrie en wat men verder nog allemaal kan bedenken. De rust, vogels en wijdse luchten zijn elementen die me een gevoel van vrijheid geven hoewel het niet het mooiste plekje van Nederland is zelfs niet van Vriezenveen.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

Hallo  Corry,

Je slaat de spijker op de kop.
Ik ben het helemaal met je eens.
De kracht van mijn gebied zit 'm in de sfeer van oorspronkelijkheid die het overbrengt. De mooiste plek is voor mij niet alleen maar een samenstelling van mooie plaatjes en natuurfoto's.

Groet,

Cees

huysse

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerHoef ik het er dan niet mee eens te zijn???????

Marijke
Nou Marijke je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn,
Ik ben zelf soms ook niet zo'n goede waarnemer!
Groet Cees
Ook niet op het moment dat je je favoriete plek uitkoos?

Marijke
Het is in ieder geval zo dat ik mij belangeloos inzet voor dit prachtige gebied en de kiezer zal uiteindelijk oordelen.
Lijkt  mij geen reden om verder onaardig tegen elkaar te doen.
Ben ik helemaal met je eens Cees, maar ik dacht toch echt dat
"Nou Marijke je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn,
Ik ben zelf soms ook niet zo'n goede waarnemer!"

,en dan vooral de laatste regel, op mij sloeg ( en als grapje bedoelt was en niet als onaardig) dus dacht ik wie kaatst ......etc.

Nee hoor, alle waardering voor een ieder die zich zo inspant voor de natuur.

Succes,
Marijke

Cees Veenema

Citeer
Citeer
Citeer
Citeer
CiteerHoef ik het er dan niet mee eens te zijn???????

Marijke
Nou Marijke je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn,
Ik ben zelf soms ook niet zo'n goede waarnemer!
Groet Cees
Ook niet op het moment dat je je favoriete plek uitkoos?

Marijke
Het is in ieder geval zo dat ik mij belangeloos inzet voor dit prachtige gebied en de kiezer zal uiteindelijk oordelen.
Lijkt  mij geen reden om verder onaardig tegen elkaar te doen.
Ben ik helemaal met je eens Cees, maar ik dacht toch echt dat
"Nou Marijke je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn,
Ik ben zelf soms ook niet zo'n goede waarnemer!"

,en dan vooral de laatste regel, op mij sloeg ( en als grapje bedoelt was en niet als onaardig) dus dacht ik wie kaatst ......etc.

Nee hoor, alle waardering voor een ieder die zich zo inspant voor de natuur.

Succes,
Marijke
Hallo Marijke,

Ik vind het prima hoor " Lik op stuk " was wel een slimme opmerking trouwens !


Groet,

Cees

Windekind

CiteerIk kom vaak in de open weide-en akkerbouwgebieden rond Vriezenveen waarvan geen mens de waarde bijna ziet en die de gemeente het liefst morgen vol huizen zou bouwen en toch zou het me aan het hart gaan wanneer het helemaal opgeslokt zouden worden door woningen, industrie en wat men verder nog allemaal kan bedenken. De rust, vogels en wijdse luchten zijn elementen die me een gevoel van vrijheid geven hoewel het niet het mooiste plekje van Nederland is zelfs niet van Vriezenveen.
Hoi Corry,

wat heeft dat met het mooiste plekje te maken ?
en zelf zeg je vind je het ook niet het mooist.

Ik vind dat gebied dat ik goed ken echt verschrikkelijk !

Maar huizen industrie e.d. zijn natuurlijk nog veel verschrikkelijker dan de door intensieve agrarische bedrijfsvoering verpestte gebieden.

maar dat iedereen zijn eigen mening heeft over de schoonheid van gebieden zijn we natuurlijk volledig eens.

Best leuk ook om met elkaar eens over gedachten te wisselen en uit te leggen waarom iemand iets zo mooi vind en geheel in de lijn van de nieuwe lijn der natuurbeleving.

Persoonlijk heb ik drie favorieten: terschelling, zuid limburg, veluwezoom.

Lekker ruim.


Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Cees Veenema

Hallo Elmar,

Heb je wel gelezen dat in  mijn gebied zeshonderd jaar agrarische bedrijven hebben gestaan?
Desondanks hoefde er niets gesloopt te worden, of opnieuw aangelegd om het te krijgen in een optimale staat voor natuurbeheer en landschapsontwikkeling.
Lees alles a.u.b. nog een keer goed door.

Cees
Groet,

Cees

Windekind

Dag Cees,

ik bedoelde met dat gebied vriezenveen e.o.

Maar jouw gebied ken ik ook een beetje denk ik. Ik heb nog een paar maand in Uffelte gewoond i.v.m. de ruilverkaveling Ruinen dus de omgeving ken ik redelijk. Het is een heel mooi gebied. Ben ik met je eens. maar ik gaf al aan dat andere gebieden voor mij veel mooier zijn.
En ja, zeshonderd jaar agrarische bedrijven. Leuk.

Maar ik ken van die prachtige esdorpjes uit Drenthe echt fantastisch.

Ach, ik wil best op je stemmen hoor.

ik zal de daad bij het woord voegen.

Succes,

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Elachista

#25
Ik vind het eerlijk gezegd meer vriendjespolitiek worden, iemand die meer mensen kan overhalen voor zich te stemmen komt hoger.
Zie de Krabbenkreek, qua organismen is dat veel laag niveau en niet veel anders dan ik de gebieden ken in Zeeland (kaal, kil en weinig bos), alleen de Kop van Schouwen heeft me geboeid..
Ik ken de plek van Cees, Rheebruggen niet helemaal, maar wel Ruinen/Dwingelo, en dat is ook echt een schitterend gebied.
Veel heide, zandgronden, lage, jonge eiken en wilgen met veel mooie rupsen (na 1 uurtje zoeken) als van de eikenpage, enkele van Polyploca ridens en veel Orthosia-rupsen.
Ook heb heb ik daar in twee dagen tijd op een veldje meer dan 150 rupsen gevonden van Zygaena filipendulae, gew. sintjansvlinder en rupsen van Dicallomera fascelina.
Er groeide ook veel walstro, en had vrij bewust de soort Lampropteryx suffumata op de lamp maar was zo snel weggevlogen dat ik het beest niet heb kunnen vangen voor nader onderzoek..
Als je naar de landelijke verspreiding kijkt van deze soort zie je dat zij alleen voorkomt in Limburg en verder niet op zeer zelden in het binnenland wordt waargenomen.
Dus wat ik daar mee aan wil geven is dat de streek van Cees juist een zeer waardevol gebied is en nog lang niet een volledig rapport is van wat er allemaal voorkomt qua organismen (al krijg je voor de groep van de insecten nooit een 100% volledig beeld).
Mocht ik er dit jaar de tijd voor hebben zou ik heel graag nog eens in dat gebied willen inventariseren. Alleen moet je het met eigen ogen gezien hebben voordat je kan oordelen, er is werkelijk veel meer dan je op de plaatjes op de NCRV-website kan zien.
Ik hoop dat zulke gebieden nog jaren mogen blijven bestaan, want hoe dan ook trekken gemeentes er weinig van aan of het wel of niet moet behouden moet blijven.
Zie ook ons bos, er gaat een flink stuk af waar straks drie dikke flats komen te staan en veertig woningen.
En dat terwijl er aan de andere kant van het dorp hele grote velden zijn waar alleen wat paarden lopen en dus verder geen doel hebben (mocht het nodig zijn voor veehoud is het een ander verhaal..).
Dat als reactie op Corry's verhaal en mijn persoonlijke mening over het gebied.

Tymo
Groet,
Tymo

Windekind

helemaal met je eens Tymo.

Volgens mij heeft de stemming weinig met de mooiste plek van Nederland te maken gezien de mogelijkheden om op te stemmen en de lobby-optie.

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Cees Veenema

#27
Hallo Elmar,
Als je in Uffelte gewoond en gewerkt hebt moet jeje Rheebruggen toch herinneren?
Het gebouwtje van de ruilverkaveling van Ruinerwold en Ruinen dus denk ik ook van Uffelte stond aan de rand van het landgoed.
Het is ± 300 hectare groot en wat ik duidelijk probeer te maken is dat dit niet bijzonder groot is maar de harmonie tussen mens en natuur is daar toch wel bijzonder groot is geweest en gebleven. Toeval of niet ... wie zal het zeggen.
Overal waar ik kom zie ik ook wel moment opnames waar ik van onder de indruk ben. Maar als je dan om een hoekje kijkt krijg je weer een domper.
Het stemmen ja helaas kan ik aan de procedure ook niets veranderen het is tot en met netwerken waar je mee bezig bent.
Maar een onderdeel van het programma waar ik vooraf mee bekend was.
Het doet mij ( meer dan ) goed dat je toch op mijn gebied gestemd hebt.
Groet,

Cees

Corryabbink

#28
Hallo allemaal,

Het gebied van Cees is mooi maar wat is de mooiste plek? Daarvoor is toch geen graadmeter dat is toch heel persoonlijk.
Een terrein met 80 Rode lijstsoorten hoef ik toch niet mooi te vinden als ik het liefst aan zee ben bij wijze van spreken.
De mooiste plek hangt dus af van keuzes van diverse mensen en in dit geval van netwerken. Een goed netwerker zal het met zijn mooiste plek een heel eind kunnen brengen.

en Elmar wat is er zo verschrikkelijk aan het Veenschap? Oud cultuurlandschap dat een overgang vormt naar de in het oosten gelegen Engbertsdijksvenen hoe kun jij zo'n landschap zomaar "verschrikkelijk" vinden waar velen met mij van genieten. Heb je het wel ooit helemaal goed bekeken? Veel weidevogels, veldleeuwerikken, enz. enz. zijn daar nog te vinden. Bovendien houdt niet iedereen van bos en sommigen genieten ook van paarden, schapen en kalveren in de weide. Misschien zijn er wel mensen die dat hun mooiste plek vinden om de openheid en de kleinschaligheid van het oude landschap.

Gelukkig houdt niet iedereen van hetzelfde en heb ik tenminste nog rustige gebieden om in te vertoeven.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Even in het algemeen.

Is de mooiste plek van Nederland niet de plek waarmee men zich het meest verbonden voelt en men de rust en de schoonheid van het landschap en alles wat daarin is ondergaat?

Dat is toch niet afhankelijk van aanwezige papieren RLsoorten of iets van dien aard.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"