Hoofdmenu

Egelopvang

Gestart door vuurvlinder, november 05, 2008, 23:54:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Nu had ik het idee dat mijn tuin een grote blije wildernis was, waar veel dieren een veilig thuis konden vinden. Helaas blijkt dit niet helemaal te kloppen. :( Dochterlief kwam aan het begin van de avond thuis en fietste in het donker, over ons smalle tuinpaadje over een "bult" heen. Bij nadere inspectie bleek dat de bult een egeltje was.
Het egeltje lag zwaar ademend op zijn zij, dus hadden wij hem maar in de schuur in een bench gezet. Het lijkt nu toch goed te gaan met het diertje, na de hele avond voor pampus te hebben gelegen scharrelt hij nu weer wat rond. Ik hoop dat ik hem/haar binnen enkele dagen weer kan vrij laten.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Het lijkt prima te gaan met het egeltje. In de loop van de nacht heeft hij/zij al het voer opgegeten. Ik denk dat ik het beestje vanavond al weer loslaat. ^_^  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Iolaire

Het zijn taaie beestjes! En een fiets is nog geen auto :)  Ik ging laatst snachts per abuis op de kat van de buren staan (niet alleen op zijn staart kan ik zeggen) en die liep uiteindelijk gelukkig ook weer verder. Schrok me werkelijk de pl****s. De kat ook trouwens! Het tuinlicht bij de deur doet het iig nu weer! Dat is eigenlijk wel een goede tip: her en der verlichting in de tuin met een sensor?! Dus van die lampen die alleen aangaan als je er langsloopt (of fietst). :rolleyes:  
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

vuurvlinder

Hoi Willem,

ik heb van die buitenlampen met bewegingsmelder. Moet denk ik een bord in de tuin zetten "verboden voor fietsers!"  :D

De egel deed vandaag niets anders dan eten en slapen, het kattenvoer en de hondenbrokjes smaakten beter dan de wormen die ik voor hem verzamelde.  :wacko:
Anderhalf uur geleden heb ik het beestje (na dat ik hem van een teek verlost had) weer vrijgelaten. Hij ging gelijk gezellig aan de wandel, dus mankeert verder niets.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Kasper S

Stoer. Wij hadden ooit zoiets met een duif die in de zomer plotseling naar binnen kwam gewandeld, hebben hem toen een paar dagen in een kooitje gehouden en hem goed gevoerd. een paar dagen later ontsnapte hij zelf en vloog hij weg. Helaas storte hij neer in de sloot achter ons huis. Hij overleed daarna helaas omdat we er te laat achter kwamen dat hij ontsnapt was.
Hoop dat het die van jou beter af gaat!  :D  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | CuraƧao

GijsB

bij ons loopt 's morgens soms een hele egel familie door de tuin, meestal een volwassen exemplaar met 4 jongen, dan is het echt zo dat de moeder(?) eerst rondkijkt, dan het gras oversteekt, dan begint te krijsen (nooit eerder een egel geluid horen maken, maar het is een beetje kraai achtig) en dan steken de jongen over
Gijs

vuurvlinder

Heb wel eens egels geluid horen maken, het klonk als een kat die dreigde te stikken. :blink:  Toen ik op het geluid afging, zat ik dat het 2 egels waren die achter elkaar aan zaten, rondom een boom. Of het nou een verliefd stelletje was, of dat ze ruzie hadden weet ik niet!  :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.