Hoofdmenu

Groene ring

Gestart door Herman Bouman, september 30, 2008, 22:59:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Herman Bouman

Deze kwam ik vandaag tegen. Iemand een idee door wie deze is geringd? Hij staat niet op cr-birding.be.

Alvast bedankt

Herman

Mars Muusse

Het is een kleine mantel die in juli 1997 werd geringd door Norman op de Dintelhaven.
Je kunt je waarneming sturen naar:
Norman.vanswelm(AT)wxs.nl

Mars

Herman Bouman

#2
CiteerHet is een kleine mantel die in juli 1997 werd geringd door Norman op de Dintelhaven.
Je kunt je waarneming sturen naar:
Norman.vanswelm(AT)wxs.nl

Mars
Dag Mars,
Ik weet niet wat jou ervaring is met Norman maar ik krijg nooit info van de betreffende vogel teruggestuurd. Heb jij andere ervaringen?

Groet Herman

Jacquesvanmeer

Hoi,

Ik heb ook al een ring doorgegeven aan Norman. Je hoort er idd niets meer van. Eenrichtingsverkeer.  :wacko:

Jacques

Mars Muusse

Tsja heren,
Dat is een veel gehoorde klacht en ik snap de frustratie. Toch zou ik willen aandringen op het blijven insturen van de gegevens naar Norman. Norman heeft zijn data niet gedigitaliseerd (maar hij werkt met een al-oude kaartenbak) en hij heeft zo ongelooflijk veel beesten geringd. (ik weet het, slap excuus).
Wil je een soort van life-history van een ring van Norman zijn project, dan is de volgende site van Alain een optie:

http://fotooizo.free.fr/Baguage/

Dan kun je meewerken aan een digitaal bestand. Maar stuur svp ook een mailtje naar Norman, een kleine moeite lijkt me.

Herman Bouman

Okay, ga ik doen. Ik heb meerdere meeuwen van hem gezien. Lang niet alles doorgegeven... :rolleyes:

Zal mijn steentje bijdragen (voor de wetenschap..)  :P

Groet Herman

theomuusse

Ik ben bezig met een database van deze ringen.
Het vordert al aardig.
Wil je ook info uit deze grote bak met waarnemingen; mail dan naar theomuusse@chello.nl en tzt krijg je alles vanzelf.

Theo