Spitsmuis op video

Gestart door Johan Lont, september 06, 2008, 00:57:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Johan Lont

Op de Kallenbroekerweg in Barneveld zag ik een spitsmuis aan de rand van de weg zitten, die zich uitgebreid door mij liet filmen. Het bleek dat hij van een doodgereden kikker zat te eten.

Ik heb hem ingevoerd als Spitsmuis spec. - Sorex / Crocidura spec., want ik weet echt niet wat het precies was. Hier staat de waarneming geregistreerd:
http://waarneming.nl/waarneming/view/40281423

Zou iemand aan de hand van de video kunnen zeggen wat het geweest kan zijn?

Mijn video is hier te vinden: http://nl.youtube.com/watch?v=92zJqZgJ_bs


Jeroen Nagtegaal

het lijkt me een juveniele Huisspits.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Johan Lont

Citeerhet lijkt me een juveniele Huisspits.
Dank je wel.
Ik wacht nog even af of er misschien nog meer reacties komen, en dan verander ik dat bij de waarneming.  

pia zz

kan je niet helpen maar vind het een superleuk filmpje ;)  :duim:  hij heeft zijn avontuur overleefd, ondanks de razende auto's :(  
  groet Pia.

Tinok

Echt een heel erg leuk filmpje. Fietste je er langs met je camera in de tas ofzo? En leuk dat je ook wat geknipt en geplakt hebt, nu nog een muziekje er onder ;)
Lollig hoor dat gepluk en getrek van hem. Is die kikker niet voor niets overreden....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

BartNoort

Tof filmpje inderdaad. En zeker een huisspits, ik denk niet eens een juveniel. Mooie lange witte haren aan de staart.
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

Johan Lont

Citeer... Fietste je er langs met je camera in de tas ofzo?
Ik heb mijn videocamera altijd in een tasje aan mijn riem hangen. Filmen is tegenwoordig een grotere hobby van mij dan dieren bekijken. Maar het liefste combineer ik die twee hobby's.
Alleen, de meeste vogels, muizen, hazen en dergelijke lopen of vliegen weg, zodra ik mijn camera pak. Dit spitsmuisje lette blijkbaar niet erg op. Ik fietste erlangs en stopte ongeveer drie meter verderop. Ik heb mijn fiets ook nog iets verder in de berm gezet om het verkeer niet te hinderen, maar het beestje bleef gewoon doorgaan. (Of misschien was zijn gulzigheid groter dan zijn voorzichtigheid).  

drsthesandy

Wat een snoezige spitsmuis!! Nou ja snoezig, lekker aggressief aan de kikker aan het knagen.

Helaas heb ik vaak dode spitsmuizen in mijn huiskamer liggen als ik 's ochtends wakker wordt (3 katten) :wacko: . Maar ook red ik er regelmatig een als we er midden in de nacht een hard horen piepen. Het gekke is dat ik al meerdere malen heb ervaren dat ze dan niet eens zo schuw zijn en graag (warm?) in mijn hand blijven zitten. Jou spitsmuis lijkt ook niet angstig.

Veel plezier met je hobby.

Gr. Sandra

Sandra Draulans