onbekende kleurring zilvermeeuw

Gestart door whmvb, augustus 04, 2008, 20:05:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

whmvb

Hallo mensen,

deze kleurring kwam ik tegen aan de poot van een juv. zilvermeeuw in noord-frankrijk. De vogel heeft ook een metalen ring aan de rechtertibia, zoals nog net te zien is. Consultatie van de CR-birding website leverde geen afkomst op. Wie weet door wie deze ringen gebruikt worden?

Wim
Wim van Boekel

Tukkerbird

Is het deze niet,

Combination of two c-rings [ (black with a 2 digit/alphanumeric code) and white (with letter "A") ] and a metal ring.

Jean-Pierre Leys, 55 rue Dufour, FR-59270 Bailleul, France.

e-mail: jean-pierre.leys@wanadoo.fr

note 1: used colours are black (below) and white (above). Reading upwards.

note 2: flying birds carry a black ring with 2 alphanumeric code and a white ring with the letter A on right tarsus. Metal ring is on the left tibia.

note 3: pulli carry a black ring with 2 alphanumeric code and a white ring with the letter A on left tarsus. Metal ring is on the right tibia.

note 4 : letters not used : B, D, G, I, O, Q.


Ies Meulmeester

#2
CiteerIs het deze niet,
Ja klopt dat is het goeie project! (Jean-Pierre is meestal ook vrij snel met antwoord geven, dus dat moet goed komen)

Inge van der Wulp

#3
Die metalen ring om zijn tibia...? Het lijkt mij een hele onlogische plaats voor een ring. Wij moeten altijd controleren bij het ringen van de jonge (roof)vogels of ze niet over het gewrichtje heen kunnen schuiven om dit te voorkomen. Waarom is dat bij meeuwen anders? Je kunt hem zo toch ook niet aflezen?
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

whmvb

Ja, je hebt natuurlijk gelijk Martin. Ik had niet bij zwarte ringen gekeken, maar bij combinaties (wat het natuurlijk ook is). Goed dat je even wat beter keek dan ik dus :whistle:  en bedankt.

Groeten,

Wim
Wim van Boekel

rob_voesten

CiteerDie metalen ring om zijn tibia...? Het lijkt mij een hele onlogische plaats voor een ring. Wij moeten altijd controleren bij het ringen van de jonge (roof)vogels of ze niet over het gewrichtje heen kunnen schuiven om dit te voorkomen. Waarom is dat bij meeuwen anders? Je kunt hem zo toch ook niet aflezen?
voor vogels die veel in zout water lopen ringen ze meestal aan de tiba om slijtage te verkomen. een ring bij een meeuw aan de tiba is met telescoop nog redelijk goed aftelezen hoor. teminste als ze neit op een kilomerter van je vandaan staan.
ze doen ook op sommige platsen de kleurring aan de tiba om ze beter te kunnen aflezen als ze op vuistorten en in hoge begroeing staan.

bijna alle steldlopers worden aan de tiba geringd.
voor zang en roofvogels is dat inderdaat anders maar die lopen ook niet in zout water normaal gesproken.

groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com