vleermuizen in duinen

Gestart door bstam, juli 24, 2008, 10:58:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

bstam

Gisteravond 23 juli om ongeveer 23.00 was ik in de duinen ten noorden van Egmond aan Zee en zag hele zwermen vrij grote vleermuizen op insecten jagen,
welke soort kan dit zijn, laatvliegers......

Bert Stam

Lasse de Vries

Hier kun je niet veel mee....
Heb je meer info bijvoorbeeld hoe groot waren de oren, grote of kleine vleugels?

Lasse

bstam

CiteerHier kun je niet veel mee....
Heb je meer info bijvoorbeeld hoe groot waren de oren, grote of kleine vleugels?

Lasse
Ik heb ze kunnen beschijnen met een lamp maar het ging zo snel dat ik alleen kan zeggen dat het grote vleermuizen waren ,ik richt zelf bunkers in voor overwinterende vleermuizen maar daar inventariseren we enkel de watervleermuis, de meervleermuis, grootoor en franjestaart en die zijn niet zo groot als die van gisteravond, ik probeer er vanavond een te vangen met een nylonkous met steentjes er in misschien........

Leon Olsthoorn

Kun je niet van iemand een bat-detector lenen?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Herman Bouman

Citeer
CiteerHier kun je niet veel mee....
Heb je meer info bijvoorbeeld hoe groot waren de oren, grote of kleine vleugels?

Lasse
Ik heb ze kunnen beschijnen met een lamp maar het ging zo snel dat ik alleen kan zeggen dat het grote vleermuizen waren ,ik richt zelf bunkers in voor overwinterende vleermuizen maar daar inventariseren we enkel de watervleermuis, de meervleermuis, grootoor en franjestaart en die zijn niet zo groot als die van gisteravond, ik probeer er vanavond een te vangen met een nylonkous met steentjes er in misschien........
Beste Stam,
Zou ik niet doen, vangen van een mogelijke Laatvlieger.
Het is verboden en brengt de nodige risico's met zich mee. Denk aan rabiës of een pijnlijke beet. Het welzijn van een vleermuis gaat voor op het op naam brengen lijkt me zo.
Wat vind denk jij?  :huh:

Er zijn vast wel mensen met een batdetector uit je kennissenkring?

Groet Herman

Johnny de Zeeuw

rosse vleermuis/laatvlieger zijn de grote vleermuizen.Heb ze bijde in duin gezien. Vleermuizen die hoog en rechte banen vliegen is meestal rosse vleermuis. Vleermuizen die lager en vrij kleine rondjes vliegen is meestal laatvlieger. OOk vliegt rosse vleermuis vroeger en heb ik al meerdere keren tussen de gierzwaluwen zien vliegen.
gr johnny  

Mars Muusse

Niet zo ver uit de duinen, maar boven de koeienwei naast het huis in Voorhout. Fotograferen lukte net niet goed, misschien morgen nog 's proberen. Het zijn redelijk grote beesten...
Is het een laatvlieger wellicht?