Vale Gier R.I.P., Hoe heeft het zover kunnen komen

Gestart door bbgt, juli 15, 2008, 11:57:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

bbgt

Veilig ver weggestopt op dit forum!
Belangrijke mededeling:
De regering heeft besloten dat vanaf maandag 21 juli 2008 alle ziekenhuizen in Nederland zullen worden gesloten. Ook ambulancediensten en Eerste hulpposten zullen per die datum niet meer functioneren. Reden is dat het beter is de natuur zijn gang te laten gaan en ook de mens maakt gewoon onderdeel uit van de natuur.
Hoogachtend,
namens
PJ Balkenende

Liekele Helmus -bbgt  

BWoets

bbqt... zou je je berichten met je naam willen onderschrijven, dat is één van de forumregels!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

bbgt


Of Bob zijn site svp ff wil updaten.
Liekele Helmus

Guus Peterse

CiteerBelangrijke mededeling:
De regering heeft besloten dat vanaf maandag 21 juli 2008 alle ziekenhuizen in Nederland zullen worden gesloten. Ook ambulancediensten en Eerste hulpposten zullen per die datum niet meer functioneren. Reden is dat het beter is de natuur zijn gang te laten gaan en ook de mens maakt gewoon onderdeel uit van de natuur.
Hoogachtend,
namens
PJ Balkenende

Liekele Helmus -bbgt
Maar ja, als je een vergelijking tot in het absurde de ene kant op maakt, mag je verwachten dat anderen hem de andere kant op maken. Dan kom je uit op de muggen en de vlooien die we dan ook niet meer mogen bestrijden en nog verderop kom je vanuit de andere kant weer terecht bij jou ziekenhuizen die dan inderdaad gesloten moeten worden. Immers, al die arme virussen, die hebben toch ook bestaansrecht, die mogen we toch niet doden?
Kortom, dat schiet niet op.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Justin Jansen

#5
net zoals die gier.
M.v.g., Justin Jansen


evertdirks

CiteerVeilig ver weggestopt op dit forum!
Belangrijke mededeling:
De regering heeft besloten dat vanaf maandag 21 juli 2008 alle ziekenhuizen in Nederland zullen worden gesloten. Ook ambulancediensten en Eerste hulpposten zullen per die datum niet meer functioneren. Reden is dat het beter is de natuur zijn gang te laten gaan en ook de mens maakt gewoon onderdeel uit van de natuur.
Hoogachtend,
namens
PJ Balkenende

Liekele Helmus -bbgt
kan ik mij helemaal in vinden.
Verder vind ik dat mensen die de weg oversteken zel maar moeten zorgen dat dit goed gaat, auto,s kun je namelijk zien al topjagers.

:rolleyes: Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Jaap Denee

Citeernet zoals die gier.
Exact. Nog ff stoken: Hisko bedankt.

;)  
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

marijkehuysse

Is er nu ook een mogelijkheid om terug te grijpen op de eerdere discussie of moet je dan hele stukken kopieren?

Marijke

wimtegels

Op hoevel plaatsen gaat die Gier nog RIP.

Nog een keertje dan.

Langs deze weg wens ik partner, kinderen en kleinkinderen van de vale gier veel sterkte met het verwerken van dit intense verdriet. Hel vogelend Nederland leeft met jullie mee. We overwegen een stille tocht te organiseren.
Als voormalig katholiek heb ik Pastoor gevraagd de overledene in zijn gebeden op te nemen.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

g.j. keizer

#10
CiteerIs er nu ook een mogelijkheid om terug te grijpen op de eerdere discussie of moet je dan hele stukken kopieren?
Marijke,
Zie : http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=54293
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

g.j. keizer

#11
Citeer
Citeerhttp://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=52493
Ik vraag me echt het verband met dit vliegje af?????? :o
Wim,
Je kan je post verwijderen, ik had de 2 en de 4 omgewisseld, vandaar :wub: .
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

evertdirks

Ik wil deze er nog wel even bij zetten.
Door die gier naar naturalis te brengen ontneemt men een kadaver uit de natuurlijke voedselpiramide, waardoor veel aaseters weer van stukje van hun voedselvoorziening moeten missen.
Ik snap het niet dat nog niemand daar over is gevallen.

B) Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

bbgt


Naturalis prepareert vale gier voor publiek
maandag 28 juli 2008 | 18:00

 
LEIDEN (ANP) - Een vale gier die midden juli 2008, onder grote belangstelling, in de Wieringermeer zijn dood vond, wordt vrijdag in museum Naturalis in Leiden voor het publiek geprepareerd. Dat liet een woordvoerster van het natuurhistorisch museum maandag weten.

Volgens Naturalis is het lang geleden dat een vale gier in Nederland stierf. De laatste keer zou in 1944 zijn geweest.

De roofvogel heeft zijn oorspronkelijke leefgebied in Spanje en Portugal, maar wordt de afgelopen tijd steeds vaker in Nederland gesignaleerd. Bijna jaarlijks wordt de vale gier waargenomen, soms zelfs in grote groepen tegelijk.

Hoewel de roofvogel die vrijdag onder het mes gaat sterk was vermagerd, woog hij toch nog bijna 5 kilo. De vleugelspanwijdte is bijna 2,40 meter. De huid en de botten van de vogel worden na de preparatie bewaard in de wetenschappelijke collectie van Naturalis.