Hoofdmenu

zoogdieren

Gestart door hvdberg, juni 15, 2008, 15:29:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

hvdberg

Geacht forum,

Begin mei, in de vooravond, heb ik het volgende in ons kleine stadstuintje waargenomen:
Ik zag een huismuis in de tuin rondscharrelen en raakte hem een kwartiertje uit het oog. Toen ik weer naar buiten keek zag ik tot mijn verbazing de muis boven op de rug van een pad zitten. De muis bewoog zijn kop heftig op en neer op de rug van de pad. Helaas heb ik hier geen foto van kunnen maken, maar ik realiseer mij dat dit een heel unieke waarneming is geweest en vraag mij af of dit ooit eerder is gezien en wat die muis precies deed. De reactie van mijn man was: ''misschien is die muis wel verslaafd".

met vriendelijke groet

Ben Wielstra

Misschien zat een deel van de muis in de bek van de pad of is dat een gekke gedachte?

logico

Een muis die opde rug van een pad aan het headbangen is.. Dat is inderdaad best bijzonder!!

Ik vind de reactie van triturus wel logisch klinken.. Naja, een beetje dan :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

wimtegels

Krijgt die pad een volwassen huismuis op? Lijkt me sterk.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankw

ligt eraan wat voor pad natuurlijk.. Die dingen waar ze in Australie helemaal ziek van worden die vreten alles, ook hun inheemse buidel-beesten..

wimtegels

Ik was er even van uitgegaan dat het de gewone pad (Bufo bufo) was.

Mischien was dat een beetje voorbarig. Maar van dit dier vraag ik me af of hij wel en poging onderneemt een muis te vangen.

Bij een brulkikker bijvoorbeeld zou ik het gelijk voor waar aannemen.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

hvdberg

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties op mijn waarneming in mei j.l.
Het was inderdaad een gewone pad en een gewone huismuis. Het leek er echt niet op dat de een de ander wilde nuttigen. De muis bewoog zijn snuit heftig op en neer op de rug van de pad. Dus ik neem aan dat hij dit toch deed vanwege de stof die de klieren van een pad afscheid.
groetjes, Hany

evertdirks

:lol: Dus dat is een paddo

B) Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

logico

Citeer:lol: Dus dat is een paddo

B) Evert
:lol:  :feest:  
Met vriendelijke groet,
Patrick