slovenische sprinkhanen.

Gestart door NielsDH, juni 10, 2008, 21:29:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

NielsDH

een paar sprinkhanen waarvan ik de naam niet (meer) weet. gezien en gemaakt in slovenie dus.

1:


NielsDH

foto 2:

NielsDH

foto 3:

Jeroen Nagtegaal

2 en 3, dat zijn volgens mij Vrouw en man Kleine Goudsprinkhaan
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RoyKleukers

Van de eerste zou ik Mantis religiosa maken, nummer 2 lijkt me Micropodisma salamandra en de nummer 3 Euthystira brachyptera (= kleine goudsprinkhaan). Met enig voorbehoud, want de determinatie is lastig op basis van de foto's. Groeten,

Roy  
EIS-coordinator sprinkhanen

NielsDH

CiteerVan de eerste zou ik Mantis religiosa maken, nummer 2 lijkt me Micropodisma salamandra en de nummer 3 Euthystira brachyptera (= kleine goudsprinkhaan). Met enig voorbehoud, want de determinatie is lastig op basis van de foto's. Groeten,

Roy
Heel erg bedankt!! En jeroen, jij ook bedankt voor de moeite!!

Gr niels

Jeroen Nagtegaal

#6
Dta 2e beest kan ik me nog wel herineren uit Oostenrijk, en volgens mij waren dat vrouwtjes van Kleine Goudsprinkhaan. En die lat. naam, die vind ik nergens echt terug...


Edit: Ik kan met het beest wel herineren uit oosternijk, Ondertussen ook een link gevonden met wat meer info. Mja met welk boekje gedetermineerd?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

NielsDH

CiteerDta 2e beest kan ik me nog wel herineren uit Oostenrijk, en volgens mij waren dat vrouwtjes van Kleine Goudsprinkhaan. En die lat. naam, die vind ik nergens echt terug...


Edit: Ik kan met het beest wel herineren uit oosternijk, Ondertussen ook een link gevonden met wat meer info. Mja met welk boekje gedetermineerd?
Sorry Jeroen, maar ik volg je eventjes niet meer. is dit een vraag aan mij??

Gr niels

tekenaar

#8
Jeroen, je zit ernaast (wat betreft vrouw kleine goudsprinkh, want die heeft een andere lichaamsbouw en geen zwart streepje).

Ik ben het eens met Roy:

1. Mantis religiosa juveniel
2. Micropodisma salamandra vrouwtje
3. waarschijnlijk Euthystira brachyptera, mannetje (op basis van foto durf ik mannetje E. dispar niet uit te sluiten; E. brachyptera is veel algemener en daardoor waarschijnlijker)
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Jeroen Nagtegaal

Klopt 2e beest is idd geen Kleine Goudsprinhaan (of familie ervan) Ik had eens door mijn eigen foto's gebladerd en Vrouw kleine Goud is idd anders.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com