Afwasborsteltje

Gestart door Corryabbink, november 11, 2005, 00:36:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Een miniscuul klein paddestoeltje steel ca ca 7 x 0,6 mm. Hoedje aflopend aan de onderkant gewimperd honingraatpatroon overgaand in plaatjes naar boven toe. Bovenkant creme/bruine  ondergrond en behaard. op berk. Jonge exemplaren zijn witte donzige bolletjes op steeltjes.
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

Apart dingetje. Ik zit te denken in de richting van een rare vergroeide polyporus.

Corryabbink

#3
Hoe kom je daar nou bij ? Je lijkt wel helderziend. Denk ik een nieuwe soort gevonden te hebben is het een misvormd kind van de Winterhoutzwam. Ik denk dat je gelijk hebt. Er stond inderdaad Winterhoutzwam een halve meter er vandaan. Wel een beetje vreemd want dit kind heeft nog vele broertjes en zusjes naast haar staan.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

Volgens mij is dat wat anders. Geen idee wat.  :(  

fungi_nl

Han, ik denk dat je inderdaad goed zit. Dat was mijn eerste gedachte ook.
Een vergroeide polyporus.
Als je 'm nog kan vinden mag je 'm opsturen naar me, dan wil ik er even naar kijken onder de microscoop.

Corryabbink

Hallo John,

M.i. heeft Han volkomen gelijk. Ik heb 1 exemplaar thuis met enkele verwanten in wording en ze hebben onder de bino alle kenmerken van een (vergroeide) Winterhoutzwam. Ik kan haar wel terugvinden maar ik denk niet dat het veel zal toevoegen.
Op zulke natuurwonderen had ik niet gerekend vandaar dat ik blij was met het commentaar van Han.

Bedankt ;) Corry.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"