Hoofdmenu

Grote Burgemeester

Gestart door Rick van der Weijde, oktober 13, 2004, 21:34:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rick van der Weijde

Heel de wereld heeft de Burgemeester van Den Helder al gezien, en ik weet niet eens waar die zit. Maar nu ga ik maandag naar Texel voor een weekje, dus ik denk ik kijk ff of ik hem kan vinden. Nu is Den Helder groter dan mijn achtertuin, dus als iemand mij kan helpen om een lokatie/routebeschrijving zou ik dat erg op prijs stellen. Bedankt. :duim:  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

RogiervanV

Okay, ik ben daar ook wezen zoeken maar niet gevonden (2 weken geleden). Ik heb volgens betrouwbare bronnen dat de vogel het meest gezien wordt op de Keizersgracht. Ik weet hoe erg de ANWB-site verafschuwd wordt  ;) maar hierop is de Keizersgracht te vinden. Gewoon bij vertrek en bestemming Keizersgracht/Den Helder in vullen en de rest wijst vanzelf (met kaartje).

Succes!
Rogier van Viegen

BWoets

De lokatie is niet zo moeilijk.

Wanneer je gewoon Richting Den Helder rijd, dan rijd je als het goed is langs het kanaal Den Helder binnen.
Dit kanaal loopt door in een gracht door de stad.
Je blijft dit volgen.
Op een gegeven moment krijg je aan je linkerhand huizen/winkels.
Aan je rechterhand nog steeds de gracht.

Op een gegeven moment ziet me een hele grote Scheepswerf (Scheepswerf Visser)
Wanneer men daar parkeert aan de rechterkant van de straat zit hij meestal in de buurt van die Scheepswerf.
Vaak tegenover de Sexshop in dat rijtje winkels/huizen.
Ik geloof dat daar ook dat Chinese Restaurant in het water drijft, maar mogelijk is die inmiddels weg.

Wanneer hij niet in de gracht zit, zit hij meestal of op de winkels/huizen of in de gracht daarachter.

Kilometerblok 09-53-34.

Suc6 ermee.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

Ach goed om te weten, kan ik zaterdag misschien even gaan kijken als ik een weekje op Texel zit

Jasper

BWoets

Kijken of je weer Koningseiders enz kunt scoren denk :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Rick van der Weijde

Ik kom met openbaar vervoer (en de fiets), dus kom niet Den Helder binnen via de Keizersgracht. Met het mooie kaartje dat Giant door gaf  ;) heb ik wel de Keizersgracht gevonden... Maar ga ik dan vanaf de Beatrixlaan/straat (vanaf station Den Helder linksaf of rechtsaf de gracht volgen... Ik weet niet waar je sexshop zit, Bob :P  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Pim

Dat was ook wel een intikkertje.

:feest:  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Geen idee vanaf het Station.
Ik zal eens zien of ik een kaartje van Den Helder kan vinden en daar het op kan aangeven.
Dan mail ik jou die even.

Bye,
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

CiteerKijken of je weer Koningseiders enz kunt scoren denk :P
Ik hoop het wel, maar de verwachting is laag, en als ik hem zie zal ik hem CKER doorgeven!!
Maar goed is niet onderwerp van gesprek!!

Jasper

Rick van der Weijde

CiteerGeen idee vanaf het Station.
Ik zal eens zien of ik een kaartje van Den Helder kan vinden en daar het op kan aangeven.
Dan mail ik jou die even.
Toppie. Bedankt! :duim:  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

RogiervanV

#10
Ik ben er vaker met het OV naar toe gereisd. Als je het perron afloopt moet je rechts voor het stations gebouw af, richting het koffiehuis met een koe buiten  ;)  ga daar links en na 40m de grote winkelstraat rechts in (Beatrixstraat). Loop deze helemaal uit. Op een gegeven moment zie je een grote gracht voor je en dat is 'em. Het drijvende Chinese restaurant is er nog.
Rogier van Viegen

thijs

Ga ook naar Texel,

hoelang zit ie er meestal?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Rick van der Weijde

Ik heb begrepen dat ie er inmiddels al negen volle winters zit... Dus wat dat aangaat tijd zat. ^_^  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

BWoets

Je hebt al een mooie beschrijving gehad, dus ik laat het kaartje wel zitten, ok?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Rick van der Weijde

IS goed. Met de beschrijving van Giant zou ik het idd moeten kunnen vinden. Allen in ieder geval bedankt... Ik laat het even weten als ik hem idd (niet) gevonden heb... :duim:  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

matthijsbroere

Ben er vandaag geweest. Plek was makkelijk te vinden (waarvoor bedankt!), maar helaas was de vogel er niet...
Matthijs Broere

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

RogiervanV

Het probleem met die Grote Bur is dat deze graag de gezelschap zoekt van andere meeuwen en als de andere meeuwen besluiten te verdwijnen op de platte daken daar langs de gracht dan kun je de Grote Bur ook vergeten. Ik ben al 4x daar heen gegaan om de Bur te zien maar niks hoor....  <_<

Misschien maar een paar broden mee nemen de volgende keer....  ;)  
Rogier van Viegen

Rick van der Weijde

Zowel op de heenweg naar (maandag) als op de terugweg van (vandaag) tevergeefs gezocht op de locatie, die ik overigens wel gemakkelijk gevonden heb. Bedankt dus voor de beschrijvingen...
En Giant, volgende keer beter. De aanhouder wint toch? ;)  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

BWoets

Ik 3x gezocht 2x Bingo..
Puur geluk dus
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

Jammer voor jullie.. maar vandaag zat hij er weer zag ik op DBA..
Nabij Scheepswerf Visser
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Rick van der Weijde

Snotverre  :P

Wat een  :censored: beest!
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

matthijsbroere

Dat doet ie expres!  :gun:

:D  
Matthijs Broere

jasper

Heb de grote burg ook niet gevonden, misschien verkeerd gekeken.

Rick van der Weijde

Ik weet inmiddels wel dat die Burgemeesters en ik geen vrienden worden. :gun:

Vandaag in Scheveningen gekeken of ik de burg van daar kon vinden, maar weer geen succes. Ik blijf de grote én de kleine burgemeesters missen bij het leven. Gelukkig maakte de groep van 41 Paarse strandlopers veel goed! Verders ook nog een mogelijke Pontische meeuw... Is nog ff wachten op de foto's van dat beestje. -_-  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

RogiervanV

#26
mmm aanhouder wint idd...

maar vanuit Rheden/Arnhem reis je niet zo "ffkes" naar Den Helder... ik denk toch stiekem dat ik t deze week ook nog ga proberen, kheb toch vakantie!  :lol:

Ik dacht de eerste keer zoiets als "easy" en "die hebben we" maar dat viel toch tegen en dat terwijl de Grote Bur toch best te herkennen of te vinden is.  
Rogier van Viegen