Verslag van Plantaria.

Gestart door Freehand, januari 27, 2008, 20:38:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Freehand

Vlak over de grens bij de Duitse plaats Kevelaer ligt het park Plantaria. Dit park heeft een grote collectie tropische vogels waaronder veel papegaaien. Verder zijn er een aantal andere soorten dieren te bezichtigen zoals lama's, schilpadden, ponies.

Een aantal papegaaien mogen gevoerd worden met voer dat bij de ingang te koop is. Een zakje nootjes kost een euro. Er zijn een tweetal volieres waar door heen gelopen kan worden en waarbij de dieren vrij rondvliegen. De afrikaanse voliere biedt gelegenheid om een groot aantal Grijze Roodstaartpapegaaien te voeren. Nootjes aanbieden gaat eenvoudig en de dieren laten zelf merken of ze een nootje willen of niet. Een aantal papegaaien vinden het heerlijk om geaaid te worden en komen graag bij je zitten. Papegaaien die niet geaaid willen worden laten dit duidelijk merken.



De australische voliere toont een aantal Kaketoos, die nog makker zijn dan de Grijze Roodstaarten. Komen graag bij je zitten en worden ook graag gevoerd.




Naast tropische vogels zijn er een groot aantal andere vogels aanwezig en in een klein meertje trof ik deze Eidereend en Kuifzaagbek (mannetje en vrouwtje) aan die hun watertje deelden met Roodhalsganzen, Brilduikers, Witoogeend, Ooievaars en andere watervogels.





Ik vond het een park dat een leuke middag biedt om de vogels rustig te kunnen bekijken. Alle dieren zien er fit en gezond uit, park is zeer netjes onderhouden en is geschikt voor jong en oud. Meer informatie op www.plantaria.de (al ligt de server van de site vaak plat...)



ArjenDrost †

Het klinkt alsof je een leuke dag gehad hebt, maar ik denk dat de meeste mensen hier de vogels toch liever vrij rond zien vliegen :-)

teunvankessel

Krijg nou wat !! Een Kokardezaagbek, zitten ze ook al in Duitsland !!   :gap:  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

JohanvantBosch

Ik zet deze even naar excursieverslagen....