Bent u niet lekker geworden mevrouw....

Gestart door javanerkelens, september 24, 2007, 23:17:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

oostsouburg

Ik moest vorige week nog in een struikje kruipen om een paddestoel te fotograferen en toen ik eruit kwam werd ik argwanend aangestaart. Ze dachten vast dat ik iets raars ofzoiets aan het doen was.  

markmeijrink

Toen ik gehurkt in het bos met een spiegeltje onder een paddestoel aan het kijken was kreeg ik de volgende opmerking, ' wat ben jij nou aan doen, je bent toch geen paddestoelen aan het eten ofzo! Of ben je z'on iemand die paddo's gebruikt?'


:censored:  :whistle:  

Inge van der Wulp

Ik laat mijn 7 jarige zoon deze net gemaakte foto zien.


Wat is dat voor een vogeltje in de tuin mam?
Dat is nou een roodborstje. Kijk maar hij heeft rood op zijn borstje
Nou dan heb je mooi de verkeerde op de foto genomen. Want dit is een Oranje borstje mam

:wub:  :wub:  
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

javanerkelens

Ha ha......echte leuke opmerking en goed opgelet !  :lol:  
Groet,
Joke (van Erkelens)

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Christian

#65
Mocht ik ooit nog in een melige bui verkeren in 't veld, dan ga ik dit eens proberen:
Kor Haan  :lol:  
Christian Brinkman

RWester

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Inge van der Wulp

Opnieuw mijn 7 jarige zoon vanmiddag. Komt binnen van een rondje fietsen door de buurt.

Mama!!! Er staat op het grasveld een grote meeuw te dansen!!!!!!!
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Elachista

#68
Zoeken naar vlinders in de buurt van struiken, in de bebouwde kom:
"Volgens mij zoekt die gast een plekje om te zijken"

Zoeken naar vlinders in of aan de rand van een natuurgebied:
"Meneer, bent u boswachter?"

Zoeken naar vlinders in een natuurgebied mét net:
"Komt u tegenwoordig nog veel adders tegen?"

Zoeken naar vlinders in een natuurgebied mét net en mét schapen:
"Probeert die jongen nou schapen te vangen met zo'n net?"

Het aanbrengen van stroopsmeersels op de bomen in de namiddag zorgt meestal voor geen directe reactie, maar je moet de hoofden van de mensen eens zien....:grin:
Groet,
Tymo

vuurvlinder

CiteerZoeken naar vlinders in de buurt van struiken, in de bebouwde kom:
"Volgens mij zoekt die gast een plekje om te zijken"

Zoeken naar vlinders in of aan de rand van een natuurgebied:
"Meneer, bent u boswachter?"

Zoeken naar vlinders in een natuurgebied mét net:
"Komt u tegenwoordig nog veel adders tegen?"

Zoeken naar vlinders in een natuurgebied mét net en mét schapen:
"Probeert die jongen nou schapen te vangen met zo'n net?"

Het aanbrengen van stroopsmeersels op de bomen in de namiddag zorgt meestal voor geen directe reactie, maar je moet de hoofden van de mensen eens zien....:grin:
Moet je mensen eens zien kijken als je met een net, ergens in de straat bij een boom staat te wachten, waar je een feromoonpreparaat hebt opgehangen.

Nou ja, ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen, dat mensen denken die is:  :twisted:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Elachista

Kun je altijd nog de definitie van feromoon uitleggen  :whistle:

(Los daarvan, je zou eigenlijk ook eens kunnen zoeken naar de vraatsporen - lastiger dan met lokstoffen - maar misschien even zo leuk...vind ik tenminste.)
Groet,
Tymo

Robert Heemskerk

(Meeuwen aan het fotograferen op de kade in Amsterdam)

Voordat de man en vrouw instappen in de auto:

Man: 'Fotografeer jij nu die meeuwen'?? :o  (zeer verontwaardigd)

(ik heb geen zin om uit te leggen dat het om de kleine burgemeester gaat)

ik: 'Ja!, ik fotografeer die meeuwen daar, mooi zijn ze hè?' :)

Man trekt een verbaast gezicht: 'Maar die kun je toch ook op het strand fotograferen??' :huh:

ik: 'Maar ze zitten nu toch hiero!?, daar hoef ik toch niet helemaal voor naar het strand?' :P

Man brabbeld wat binnensmonds tegen zijn vrouw, stapt in de auto en rijdt met dubbele vraagtekens op zijn voorhoofd de straat uit..     :wacko:  

Sjoerd v Wierst

Laatst op de Huizerpier door m'n scoop te turen. Komen er een echtpaar van wat oudere leeftijd langs fietsen. Zegt de vrouw tegen haar man: wat doet die nou/ Waarop haar man antwoord: Er zal wel weer iets gebouwd worden ofzo, waarschijnlijk zo'n knuppel van de gemeente...

Ik wil best wat uitleggen, maar met zon instelling...
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

lily

CiteerLaatst op de Huizerpier door m'n scoop te turen. Komen er een echtpaar van wat oudere leeftijd langs fietsen. Zegt de vrouw tegen haar man: wat doet die nou/ Waarop haar man antwoord: Er zal wel weer iets gebouwd worden ofzo, waarschijnlijk zo'n knuppel van de gemeente...

Ik wil best wat uitleggen, maar met zon instelling...
Ja, leg het maar eens uit....of toch beter van niet... :lol:

Lily

Robert Heemskerk

#74
Ik werd deze week twee maal aangesproken;

familie tijdens een lentewandeling in het bos;
1) ''Ja,.. we dachten ''die is niet lekker'''' (man maakt drankgebaar met zijn hand)

man stapt speciaal van zijn fiets en loopt naar mij toe
2) ''Bent u wel goed??''

Begrijpelijk?, ja!
Want ik lag dwars over het fietspad 'klein grut' te fotograferen.
Ik heb de man wel bedankt nog want als je niet ziet dat iemand iets fotografeert dan is het een ongewone situatie natuurlijk en aardig dat iemand zo reageert.

groet, Robert

Floppie

Citaat van: Rinie van Reenen op september 26, 2007, 17:44:04 PM
Gehoord van een ander:
- Wat doet u hier?
- Trektellen.
- Hebt u nog wat bijzonders gezien de laatste tijd?
- Nou, een paar weken geleden nog een Slangenarend!
- O, en lijkt'ie op een slang....?
- Ja, net zoals een Huismus op een huis lijkt, en een Houtduif op een stuk hout.

;D

Jarinka

Haha, de vragen en antwoorden van mensen zijn nog steeds briljant :P. Zeker als ze geen verstand van vogels hebben, maar denken dat ze het wel hebben.
Ik zat gisteren op m'n hurken in het gras van de dijk, met m'n fiets ernaast op de grond (die heeft geen standaard). Er liep een wat ouder echtpaar langs, en ze keken nogal vreemd.
"Mevrouw, wat doet u?"
"Ik ben aan het kijken naar de Bruine Kiekendief die daar verderop zit." Die Kiek zat een heel stuk verderop, vanaf de dijk zag je met het blote oog alleen een stipje.
"Oh, die ken ik wel! Die zijn toch heel groot en helemaal bruin? Veel groter dan die vogel?" Ze wees naar een Buizerd die voorbij zweefde.
"Nee mevrouw, de vogel waarover u het heeft is waarschijnlijk een Zeearend. Die zijn heel erg groot, en daardoor worden ze wel eens vliegende deuren genoemd."
"Oh. Ik vind ze echt helemaal niet op een deur lijken."

En vorige week zat ik vanaf mijn fiets foto's te maken van een Kraai in een boom, maar hij leek zo groot dus ik twijfelde tussen Kraai en Raaf. Er kwam een meneer aan.
"Wat een mooie grote vogel! Ben je hem aan het fotograferen?" Tja, eigenlijk best logisch dat ik hem fotografeer als ik er met mijn camera op richt en er verder in die boom geen vogels zitten.
"Ja meneer, het leek me eerst een Kraai, maar omdat hij zo groot is dacht ik aan Raaf."
"Het is helemaal geen Kraai, het is een Roek! Die zijn groter dan Kraaien!"
"Maar meneer, Roeken hebben een grijs gezicht en hun snavel is ook voor een deel grijs."
"Helemaal niet, het is een Roek!"
En hoe hard ik het ook probeerde, die man bleef volhouden dat het een Roek was.
Terwijl het toch echt een Kraai was...
Groeten, Jarinka Heijink

andre

 
We stonden al wat jaren geleden over zee te kijken bij de Marlijn op Schiermonnikoog .
Er kwamen de hele dag mensen langs om te vragen wat we aan het doen waren .
plots kwam een vrouw met de vraag , zeg die flat gebouwen daar aan de overkant welk land is dat eigenlijk ?
Het antwoord was kort , dat is een containerschip mevrouw  ;D

Andre
Andre Boven

veldman

Tijdens het honden uitlaten, kom ik regelmatig vogelaars met telescopen en tripods tegen. Meestal vraag ik of ze nog interessants gezien hebben en dan klets je zo nu en dan wat: beetje info uitwisselen.

Op een dag was er een fanatieke spotter van ver die de lepelaarskolonie wilde bekijken. Ik vertelde 'm dat-ie beter verderop kon staan voor een goed zicht maar nee: de man bleef turen. Na een minuutje vroeg ik of-ie al wat had waargenomen. Een korte grom was het antwoord waarop ik hem liet weten dat er "nu!" een lepelaar op een metertje of 10 over hem heen kwam zeilen. De goede man schrok zich rot en mompelde even later: "nou..eh..bedankt".

han.endt

Citaat van: andre op juni 02, 2010, 11:17:46 AM

We stonden al wat jaren geleden over zee te kijken bij de Marlijn op Schiermonnikoog .
Er kwamen de hele dag mensen langs om te vragen wat we aan het doen waren .
plots kwam een vrouw met de vraag , zeg die flat gebouwen daar aan de overkant welk land is dat eigenlijk ?
Het antwoord was kort , dat is een containerschip mevrouw  ;D

Andre
;D
Doet een beetje denken aan dat programma van een tijd geleden met Frits Bom (toch?) waar de mensen de plek op een kaart moesten aanwijzen waar ze op vakantie waren.

Ik had om te beginnen hier trouwens zonder blikken of blozen Noorwegen gezegd 8) .

leonwillems@home.nl

Sta ik naar een tweetal sperwers te kijken met mijn verrekijker, komt er een groepje ouders met kinderen langs. "Die is gek, die zit overdag naar sterren te zoeken!" roept één van de kinderen.

Wandelend langs de Geul zie ik opeens een waterspreeuw. Geweldig, zoiets wil je delen. Komt een stel oudere wandelaars langs en ik zeg, hier zit een waterspreeuw. "Ja, hier zitten veel vogels",zegt een van hen en ongeinteresseerd wandelen ze verder. Maar sta je stil te kijken en zeg je niks, dan vragen ze je honderduit.

Ook meegemaakt : in een bos bij een klooster met een stel bevriende vogelliefhebbers aan de wandel. Komt er een tweetal kloosterzusters voorbij, waarvan één van hen zegt : "Kijk, daar heb je onze vogelaars". Waarop één van ons antwoord : "Nou, laat dat "onze" maar weg". De betreffende non krijgt daarop een rode kop. Zo wereldvreemd zijn die zustertjes dus ook weer niet...

:angel:

~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

han.endt

#81
Bij het zanddepot van Grootebroek zag ik vrij laag een biddende Visarend. Erg fraai en voor de herkenning was eigenlijk geen verrekijker nodig (die ik natuurlijk wel gebruikte). Een paar meter verder stond een groepje medewerkers van SBB. Het leek me wel leuk om hen daar op te wijzen dus ik spreek hen aan. Zegt een van hun: 'Nee hoor die komen hier niet voor'. Ze draaiden zich niet eens even om om er een blik op te werpen  :rolleye: .

Sta ik met de verrekijker naar een boom te kijken vol met mezen en goudhaantjes. Komt er een groepje wandelaars aan en die blijven even staan. Zegt een vent: 'Er zit echt niets hoor'.

Ben ik in het vroege voorjaar met een net aan het zoeken naar kleine beestjes op de pas uitgelopen bramenblaadjes. Hoor ik op een gegeven moment:  'Hé kijk er zijn al bramen'.

andre.schulten

Lang, lang geleden, toen ik een jaar of 17 was kwam ik enthousiast thuis: 'Ik heb een ooievaar gezien!!'
In de jaren zeventig een grote bijzonderheid.
Waarop mijn jongere broer, om welke reden dan ook hardstikke chagrijnig, antwoordde: 'Huh, zeker een reiger met een bloedneus'.

Alex Kwak

http://weblogs.nrc.nl/ik/ van 1 juli:


"We zitten tijdelijk in een villa op de Veluwe, niet ver van een grote psychiatrische instelling. Al snel komen mijn ouders logeren. Mijn altijd actieve vader gaat 's morgens vroeg in ochtendjas naar buiten. Wegens de kou heeft hij de mouwen van zijn pyjama over zijn hoofd geknoopt en loopt langs de weg, microfoon omhoog en recordertje in de hand, tot er een politieauto stopt. 'Wat zijn wij aan het doen?' Mijn vader maant hen tot stilte, omdat hij vogelgeluid aan het opnemen is. Een agent legt zijn hand op zijn schouder en zegt: ,,Ga maar mee, dan gaan we dat de zuster vertellen."

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Citaat van: Jarinka op mei 20, 2010, 08:50:08 AM
En hoe hard ik het ook probeerde, die man bleef volhouden dat het een Roek was.
Terwijl het toch echt een kraai was...
Laatst had ik visite en die wees naar mn (overduidelijke) aardbei in pot. Er hingen al vruchten aan. 
"Kijk" zei hij. "Dat is een braam".
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Tim Asbreuk

Ik kan me nog zo'n belspelletje herinneren (je weet wel die hele moeilijke die vroeger op waardeloze tijdstippen werden uitgezonden  ::) ). Waarin het antwoord op de vraag: "van welke boom zijn de vruchten op deze foto?", waarbij gezien de letters het antwoord overduidelijk eik moest zijn.


Ik vroeg me toen af waarom er dan beukennootjes op de foto stonden.


Geen wonder dat niemand geld won met zo'n spelletje.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Marina

En jij bellen: "beukennoot, beukennoot".
Sorry meneer, u heeft niets gewonnen.
;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marije

Citaat van: Han Endt op juni 02, 2010, 17:41:42 PM
Bij het zanddepot van Grootebroek zag ik vrij laag een biddende Visarend. Erg fraai en voor de herkenning was eigenlijk geen verrekijker nodig (die ik natuurlijk wel gebruikte). Een paar meter verder stond een groepje medewerkers van SBB. Het leek me wel leuk om hen daar op te wijzen dus ik spreek hen aan. Zegt een van hun: 'Nee hoor die komen hier niet voor'. Ze draaiden zich niet eens even om om er een blik op te werpen  :rolleye: .




Zo was ik laatst in Fochteloo bij een vogelkijkhut. Op een zonnige zondagmiddag. Er staat ook een mobiel infopunt van Natuurmonumenten met twee heren in prachtige groene pakkies.
Vanaf de P-plaats lopen wij naar de hut, hoor ik in een boom overduidelijk een voor mij nieuw geluid van een zangvogel. Ik neem dit op met mijn fotocamera. Wanneer we weer teruglopen naar de P-plaats, laat ik het geluid horen aan een van die mannen van NM en vraag wat het voor vogel is. Antwoordt hij: dat is een Meeuw, ws. een Kokmeeuw.  ;D ;D ;D ;D


firecrest

Op een dag liep ik door de Amsterdamse Waterleidingduinen. Een voorbijganger vroeg mij wat ik aan het doen was. Ik vertelde dat ik naar vogels keek. De meneer vertelde mij dat er iets verder op een hele groep mensen stond te kijken. Ik ging maar even kijken, en wat bleek: er zat een Blauwstaart!!!!
Mijn vader belde iets later op om het te vertellen, en ik kon hem vertellen dat ik hem al mooi had gezien!