Dikbekfuut - Dodaars - hybride?

Gestart door Edwin Russer, oktober 26, 2007, 09:56:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Russer

Nils van Duivendijk heeft weer eens toegeslagen. Een Dikbekfuut op Vlieland ergens bij jachthaven.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2


HJDT

#2
Als ik me niet vergis was het twee jaar na de eerste waarneming al geen blokker meer hoor Garry. Onder welke steen heb jij de laatste jaren gelegen ??  :)

Edit: even bij de waarnemingen op deze site gekeken: de tweede waarneming was zelfs NEGEN MAANDEN na de eerste . . . .
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Ben Wielstra

Gaaf! Die zou ik toch bijna wel willen twitchen!

Edwin Russer

CiteerGaaf! Die zou ik toch bijna wel willen twitchen!
Wat let je. Of zie je er tegen op om dat hele stuk over te moeten zwemmen :)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jaap Denee

Ik begrijp dat ie sinds de piep niet meer gezien is... voorzichtig aan naar Harlingen rijden, maar nog niet aan boord stappen... ;)  
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

garryb

#6
CiteerAls ik me niet vergis was het twee jaar na de eerste waarneming al geen blokker meer hoor Garry. Onder welke steen heb jij de laatste jaren gelegen ?? 

Heuj Hendrik Jan de Tuinman, niet zo bijdehand he  :lol:  Dat ik niet onder een steen heb gelegen: zie onze rankings; onder welke steen lag jij eigenlijk toen er Stormvogeltjes, Killdeer, Roodkeelstrandlopers, Bairds Strandloper, Kuifkoekoeken, Vale Gierzwaluw, Grote Kruisbekken en Woestijnvinken rondhingen? :P  Ik heb 1997 en 1998 gezien en als een soort negen jaar niet opduikt in NL en er pas twee (maar wellicht slechts 1 exemplaar) twitchbaar is geweest noem ik dat persoonlijk een blokker. Ik versta daaronder een soort waarvan de kwaliteit met de jaren onophoudelijk beter is geworden. Negen jaar is best veel op een mensenleven... Na 1998 heeft niemand meer de kans gehad 'm te tikken. Witkopgors is voor mij bijvoorbeeld ook een blokker aan het worden ondertussen... Geelsnavelduiker idem. Kroonzanger wordt vast een megablokker.

Laterr,

G

Bas vd Burg

pffff als ik ga bijhouden welke soorten ik allemaal gemist heb.......... dan word ik niet echt vrolijk (heb 't stiekum toch wel gedaan haha). Maar gelukkig heb ik wel beide Dikbekfuten gezien, dus 'k hoef niet naar Vlieland.

Wel een gave ontdekking dat wel!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Hans Bossenbroek

Is ie de Waddenzee opgezwommen - of misschien wel voorgoed ondergedoken :blink: - dat de vogel niet meer gezien?  


jvdlaan

Ik heb Hans ter Haar net even gebeld en de vogel zit in de jachthaven, maar is erg 'skulkerig' en zit bijna de gehele tijd onder de steigers en is dus moeilijk te zien.

Jan

Jeroen Nagtegaal

CiteerIk heb Hans ter Haar net even gebeld en de vogel zit in de jachthaven, maar is erg 'skulkerig' en zit bijna de gehele tijd onder de steigers en is dus moeilijk te zien.

Jan
Dus nu nog steeds TP?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Jos Welbedacht

Misschien dat ik morgen dan maar eens moet...
Vlieland is sowiezo niet echt saai, alleen ze moeten die stomme boot eens wat goedkoper maken!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

HJDT

Citeer
CiteerAls ik me niet vergis was het twee jaar na de eerste waarneming al geen blokker meer hoor Garry. Onder welke steen heb jij de laatste jaren gelegen ?? 

Heuj Hendrik Jan de Tuinman, niet zo bijdehand he  :lol:  Dat ik niet onder een steen heb gelegen: zie onze rankings; onder welke steen lag jij eigenlijk toen er Stormvogeltjes, Killdeer, Roodkeelstrandlopers, Bairds Strandloper, Kuifkoekoeken, Vale Gierzwaluw, Grote Kruisbekken en Woestijnvinken rondhingen? :P  Ik heb 1997 en 1998 gezien en als een soort negen jaar niet opduikt in NL en er pas twee (maar wellicht slechts 1 exemplaar) twitchbaar is geweest noem ik dat persoonlijk een blokker. Ik versta daaronder een soort waarvan de kwaliteit met de jaren onophoudelijk beter is geworden. Negen jaar is best veel op een mensenleven... Na 1998 heeft niemand meer de kans gehad 'm te tikken. Witkopgors is voor mij bijvoorbeeld ook een blokker aan het worden ondertussen... Geelsnavelduiker idem. Kroonzanger wordt vast een megablokker.

Laterr,

G
Hahaha, raak ik een gevoelige snaar Garry ?? Ik dacht eigenlijk dat er in 2001 nog een waarneming was maar nu ik er wat langer over dacht herinnerde ik me dat dat ging om een beest in Brabant dat geheim gehouden werd. Volgens mij is die waarneming niet aanvaard door de CDNA ??

Wat de soorten betreft die je opnoemt: Die kan ik onderverdelen in 2 categoriën: de "ik moet ook wel een op vakatie" categorie en de "soms neem je wel eens stomme beslissing" categorie. Zoek zelf maar uit welke soort in welke categorie valt !!

Iedereen die de Dikbekfuut gaat twitchen: veel succes !!

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

garryb

#15
CiteerIedereen die de Dikbekfuut gaat twitchen: veel succes !!

Ga je niet eens Michel? Voor de Millenniumlijst?  ;) Benne dr al foto's trouwens? Duurt wel een beetje lang..

P1234

Baaaleeee! Voor mij istie nieuw, maar ik kan het hele weekend niet :angry:. Hopen dat hij tot na het weekend blijft :whistle:  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Hans Bossenbroek

Als je pech hebt wordt dat weer 10 jaar wachten, vrees ik!

Edwin Russer

CiteerGa je niet eens Michel? Voor de Millenniumlijst?  Benne dr al foto's trouwens? Duurt wel een beetje lang..

Kom op Garry, een beetje geduld :rolleyes:

Dit beest zit meer onder dan boven water lees ik net lauwersmeer.com Het is trouwens een 1e winter vogel en zou er dan zo uit moeten zien.

http://sdakotabirds.com/species_photos/pie...led_grebe_6.htm
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

P1234

CiteerAls je pech hebt wordt dat weer 10 jaar wachten, vrees ik!
Dat realiseer ik me, Hans, maar ik troost me met de gedachte dat DBFen in Europa nog wel eens long stayers zijn. Duim maar ff voor me :duim:  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

HJDT

Ach Peter zo'n eerste winter is toch een lelijk beest. Als ik jou was zou ik wachten tot er weer een voorjaarsgeval opduikt :whistle:
Garry ik zou ook graag gaan maar ik kan nu niet naar een eiland tenzij er een nieuwe soort gezien wordt natuurlijk . . . . .  
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Muad'Dib

CiteerBaaaleeee! Voor mij istie nieuw, maar ik kan het hele weekend niet :angry:. Hopen dat hij tot na het weekend blijft :whistle:
Peter, samen duimen voor die longstayer en dinsdag gaan?

P1234

Citeer
CiteerBaaaleeee! Voor mij istie nieuw, maar ik kan het hele weekend niet :angry:. Hopen dat hij tot na het weekend blijft :whistle:
Peter, samen duimen voor die longstayer en dinsdag gaan?
Hey Dirk,

Als de vogel er zondag nog zit, gaan Gert Ottens en ik maandag (ik ga wel een beetje off topic nu natuurlijk ;) . Het zou leuk zijn als je mee kon!
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Henk de Waard

Als er nog mensen een lift naar Vlieland willen morgen: wij gaan vanuit Rotterdam morgenochtend vroeg (6.00uoid) hoogstwaarschijnlijk daarheen (de boot van 9.00 halen; we nemen de boot van 18.55u terug) en hebben iig nog 1 plaats in de auto over.
Als je meewilt moet je me vanavond maar even bellen op 0649125074.

(sorry, btje offtopic, maar hier wordt het wellicht eerder gelezen dan in het carpooltopic.)

Niels Godijn

CiteerHenk de Waard Geplaatst op Oct 26 2007, 18:01 PM
  Als er nog mensen een lift naar Vlieland willen morgen: wij gaan vanuit Rotterdam morgenochtend vroeg (6.00uoid) hoogstwaarschijnlijk daarheen (de boot van 9.00 halen; we nemen de boot van 18.55u terug) en hebben iig nog 1 plaats in de auto over.
Als je meewilt moet je me vanavond maar even bellen op 0649125074. 

De auto is vol.

Vincent Hart

dikbekfuut nog aanwezig op Vlieland, evenals een Humes blako...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bas vd Burg

Zelfs die Ben Wielstra heeft de Dikbekfuut gezien............ (en Luuk en Rein)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Geert-Jan Kroon

Groet,

Geert-Jan Kroon

Rutger

Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

teunvankessel

CiteerDuidelijk een Diksnavelfuut! :P  -klik-
Nieuwe soort voor Nederland!!
Diksnavelfuut
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders