Saai ogende sprinkhaan van Kreta

Gestart door Cees Veenema, september 24, 2007, 20:30:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Helaas durf ik geen gok te wagen
Groet,

Cees

Leon Olsthoorn

Ik ben ook geen sprinkhaankenner, maar zou in ieder geval bij de doorntjes gaan zoeken. En zelf vind ik doorntjes helemaal niet saai, maar enkele van de mooiste soorten die we hebben
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

robin

in ieder geval geen doornsprinkhaan. ik zou eerder gaan denken naar een blauwvleugelsprinkhaan
groeten robin kraaij

kroonp

#3
Het zou ook een Roodvleugelsprinkhaan kunnen zijn.

Heb je de kleur van de achtervleugel gezien?

Als je die namelijk weet, dan is het verder een makkie.
Groet

Peter Kroon

Mark van Veen

CiteerHet zou ook een Roodvleugelsprinkhaan kunnen zijn.

Heb je de kleur van de achtervleugel gezien?

Als je die namelijk weet, dan is het verder een makkie.
En als je de kleur niet gezien hebt kom je er niet uit  :( , ze lijken verder als twee druppels water op elkaar. Overigens: geen doornsprinkhaan want het halsschild steekt niet als een doorn over het achterlijf.
groet,

Mark van Veen

Cees Veenema

#5
100 % zeker geen rode achtervleugel, gezien bij het landen en wegspringen.
Ga deze invoeren als Blauwvleugelsprinkhaan.
Bedankt voor de hulp.

P.S alleen maar saai genoemd vanwege het mooi gekleurde exemplaar van Heinootje.  
Groet,

Cees

b.achterkamp

Citeer100 % zeker geen rode achtervleugel, gezien bij het landen en wegspringen.
Ga deze invoeren als Blauwvleugelsprinkhaan.
Bedankt voor de hulp.

P.S alleen maar saai genoemd vanwege het mooi gekleurde exemplaar van Heinootje.
Van mij mag je, maar ik denk dat er op Kreta best meer en/of andere soorten kunnen voorkomen, aangezien op de franse naamlijst al vier soorten Oedipoda staan vermeld...Een heet Oe. fuscocincta en de andere voor ons onbekende heeft Oe charpentieri.
Bart

Cees Veenema

#7
Hallo Bart,

De Oedipoda charpentieri is het zeker niet en de Oe. fuscocinta behoort groenachtige achtervleugels te hebben wat niet het geval was. ( is ).
Voor mij een reden om de wn. voorlopig  te laten staan.
Groet,

Cees