Hehe eindelijk

Gestart door BWoets, april 06, 2004, 10:43:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

Na dagen lang het rondje om de drie velden van de plaatselijke voetbalvereniging in Wieringerwerf te hebben gereden was het dan vandaag eindelijk raak.
Een mannetje Beflijster.
Na vorig jaar te zijn overspoelt met die beesten (oa stuk of 8 waarnemingen op het voetbalveld van Wieringerwerf en nog ongeveer 5 op het voetbalveld van Den Oever) is hij voor dit jaar ook weer in de pocket.
Nadat het erg saai en rustig leek op de velden hoorde ik een Grote Lijster alarmeren op de naast het voetbalveld gelegen landerijen.
Ik zag er zelfs 2. Na deze vogels gevolgt te hebben, hoorde ik de inmiddels mij bekende tik van de Beflijster.
Op een meter of 20 zat er een mooi adult mannetje in de top van de boom.
Na ongeveer een minuut vloog hij achter de twee Grote Lijsters aan de landerijen op.
De vogel zal vast nog wel terug komen, want er is voedsel zat!

:D  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

hiskodevries

anders ga je toch pieren peuren voor die vogels
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BWoets

Als ze er al zijn zonder dat ik wat doe, zie ik het nut daar niet van in  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Dag Bob,

Gefeliciteerd met je beflijster, kun je je weer tijdens het voetballen gewoon op het spel concentreren i.p.v. naar een beflijster uitkijken! :P

groetjes,

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Erik Kleyheeg

Hoi Pim,
hehe, ik geloof dat je je vergist als je denkt dat Bob nu geconcentreerd kan voetballen hoor ;)  :P  Die gast is altijd scherp... als het om vogels gaat! Volgens mij ziet ie nooit een bal, tenzij die vlak over hem heen vliegt, omdat ie altijd in de lucht aan het turen is ;)

Gefeliciteerd Bob, met je eerste Beflijster! Ben benieuwd of je het dit jaar weer voor mekaar krijgt om 6 lijsters in 1 kijkerbeeld te krijgen :D

Groeten,
Erik

BWoets

Mijn eerste Beflijster van dit jaar he  ;)
Vorig jaar ook zat gezien (18 waarnemingen als ik het goed weet)

Maar inderdaad kijken of ik weer 6 soorten Lijsters in 1 beeld kan krijgen.
Vorig jaar tenminste wel gelukt.

Succes met het zoeken ernaar

Groeten
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

En nu had iemand anders van de VWG een man Beflijster op het veld.
Moet haast een ander zijn geweest, aangezien die van mij weg vloog, en tussendoor geen lijsters te zien waren in die paar keer dat ik er was.
Blijft een fantastische plek voor deze soort.
Dus als je in de buurt bent  ;)

Groeten
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

Opnieuw Bingo!!
Vanmiddag Om 16.30 een wijfje op het veld, fraai te zien.

Gr. Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets