gewone of grijze zeehond?

Gestart door rikk, maart 17, 2023, 21:27:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

rikk

Ik kom er niet uit wat voor zeehond dit is. Ik heb er te weinig ervaring mee.
Vandaag voor de Nederlandse kust.


170323 018 (Medium).jpg
170323 024 (Medium).jpg 
Rik

Norman

Grijze.

Grijze heeft een hondenkop, gewone is net een zwemmende bowling bal.

rikk

Dank je! Gewone heb ik vaak gezien, maar grijze tot dusver nooit. Daarom bleef ik twijfelen.
Rik

Merel

Dit zie ik anders. Op de foto staat juist een gewone zeehond. Die heeft een 'hondenkopje', wat daarmee bedoeld wordt is dat ze een beetje de vorm van de kop van een labrador ofzo hebben, met een rond en vrij kleine kop en duidelijke snuit.
Grijze zeehond heeft een kegelvormige snuit, daar zit geen kromming is, gewoon van de neus in rechte lijn naar het voorhoofd.
Daarnaast vind ik ook het patroon van de vacht doorslaggevend voor gewone zeehond, met zo'n fijne tekening. Grijze zeehond heeft vaak een wat grover vachtpatroon.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Matthijs Molenaar

Is het wel een beest? Naar mijn idee is de eerste een Grijze en de tweede een Gewone.

Zijn er nog meer opties met keuzes?  ;D  :P
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Norman

Citaat van: Merel op april 04, 2023, 14:08:25 PMDit zie ik anders. Op de foto staat juist een gewone zeehond. Die heeft een 'hondenkopje', wat daarmee bedoeld wordt is dat ze een beetje de vorm van de kop van een labrador ofzo hebben, met een rond en vrij kleine kop en duidelijke snuit.
Grijze zeehond heeft een kegelvormige snuit, daar zit geen kromming is, gewoon van de neus in rechte lijn naar het voorhoofd.
Daarnaast vind ik ook het patroon van de vacht doorslaggevend voor gewone zeehond, met zo'n fijne tekening. Grijze zeehond heeft vaak een wat grover vachtpatroon.

Je hebt helemaal gelijk Merel. Dit is de gewone. Geen idee waarom ik er vorige keer een grijze in zag.  :huh:

Ik vind dit overigens nog steeds een 'bowlingbal' en de grijze een hondenkop hebben; ofwel een veel prominentere snuit.