Ledemmer en invoeren?

Gestart door dump, maart 13, 2023, 15:39:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

dump

Beste Lezer.

Verleden jaar voor het eerst begonnen met het registreren van de nachtvlinders en macro's. Alles op het laken of het toiletgebouw (verlichte ramen). Ik heb begrepen dat ik dan op de waarneming "op licht" moet invullen wat verleden jaar niet is gedaan maar dat vanaf nu wel ga doen.

2 vragen.....

1) Ik heb via de Vlinderstichting een ledemmer aangeschaft en ga bij hen natuurlijk registreren. Maar is het dan nuttig deze gevangen vlinders ook alsnog bij waarnemingen te registreren?

2) Niet altijd zal de emmer op dezelfde plek staan en dan mag ik de gevangen vlinders niet bij hun registreren. Dan gaan ze voor zeker naar waarnemingen.nl. Moet ik dan ook vermelden dat ze "oplicht" gevangen zijn?

Groeten.

Jan Mudde

Beste Dump,

Het forum van waarneming is groot. Dat is zeker waar. Toch is het vrij eenvoudig om je vragen op de juiste plek te stellen als je even wat heen en weer scrollt door de lijst. Het grote voordeel daarvan is dat je echt veel en veel sneller een bevredigend antwoord krijgt. Deze vraag hoort niet hier gesteld te worden maar hier https://forum.waarneming.nl/index.php/board,46.0.html.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Henri van Dodeweerd

Beste Dump,

Leuk dat je een LED-emmer hebt en daarmee gaat vangen.

Of je de waarnemingen ook wilt invoeren op waarneming.nl is aan jezelf. De data zullen uiteindelijk op dezelfde plek terecht komen. Voor de verspreidingskaarten op waarneming.nl is het wel nuttig. Daarnaast kan het ook voor jezelf leuk zijn, om zo op 1 plek een lijstje te hebben van alle soorten die je hebt waargenomen.

Als je de waarnemingen op waarneming.nl invoert, dan kun je bij methode kiezen voor 'Led-emmer'. Als je bij de eerste waarneming ook aanvinkt 'onthoud onderstaande opties voor volgende waarneming', dan hoef je het niet iedere keer aan te klikken (scheelt weer een muisarm ;))
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

dump

Hoi Jan,
Inderdaad. Het forum is wel erg groot. Maar goed dat je me de juiste weg wijst.

Hoi Henry.
Dank voor je antwoord. Ik ga zeker doen wat je voorstelt. Dank.