Hoofdmenu

Geringde Ooievaar

Gestart door Pieter Winters, maart 05, 2023, 21:13:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pieter Winters

Hoi,

Vandaag zag ik een geringde Ooievaar. Er lijkt 2E 696 op te staan.

Nu ligt het vast aan mijn onkunde, maar kan iemand ziet of ik deze kan melden ergens?

Alvast bedankt!

HarryK

Deze kun je melden op Griel.nl. Het is een Nederlandse ring, dus ringcentrale is Arnhem.
Groet,
Harry

Oenanthe

Dag Pieter. Dit is geen kwestie van onkunde, hooguit van niet weten omdat niemand het je ooit verteld heeft. Dit is een gewone ring zoals ooievaars die krijgen voor wetenschappelijk onderzoek. Je kunt het nummer en de bijzonderheden doorgeven op https://www.griel.nl . Daar zal men erg blij zijn met je melding.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Pieter Winters

Bedankt!

Ik was op een andere site aan het zoeken die ik had doorgekregen toen ik een geringde Oeverpieper en Torenvalk had gezien, maar daar kon ik niet zo snel een project vinden.

Pieter Winters

Citaat van: Oenanthe op maart 05, 2023, 21:26:03 PMDag Pieter. Dit is geen kwestie van onkunde, hooguit van niet weten omdat niemand het je ooit verteld heeft. Dit is een gewone ring zoals ooievaars die krijgen voor wetenschappelijk onderzoek. Je kunt het nummer en de bijzonderheden doorgeven op https://www.griel.nl . Daar zal men erg blij zijn met je melding.

Hij is geringd door een M. Verrips  ;D

Oenanthe

#5
Waarschijnlijk heb je op een site over kleurringen gekeken? Daar lijkt deze ring inderdaad verraderlijk veel op maar het is een ´gewone´ ring. Inderdaad door mij gegeven aan een nestjong en -je zult het niet geloven- de eerste melding van deze vogel sinds januari 2019, toen hij bij Zaragoza in Spanje zat.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Pieter Winters

Wat leuk om die extra info te krijgen. En wat een toeval dat ik van het paartje van juist deze een foto heb genomen, waarop de ring ook nog leesbaar is. Het paartje lijkt er overigens al een paar dagen te zitten, had ze van de week ook al gezien (of het waren natuurlijk andere)