Complete lijst van waarnemingen per gebied

Gestart door Wimmel95, februari 24, 2023, 10:56:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wimmel95

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier maar gebruik al een tijdje de website om te achterhalen in welk gebied welke dier/ en plantensoorten gespot worden. Op dit moment ben ik bezig met mijn afstuderen voor mijn Master Architectuur en zoek ik naar alle diersoorten die ooit op een bepaalde plek zijn gevonden en hoe vaak deze zijn gezien. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen of deze functie gewoon (nog) niet bestaat of ik verkeerd zoek.

Op de nieuwe website kan ik uiteraard een locatie aanklikken en een straal daarvan selecteren, echter gaat dit tot maximaal 10 dagen in het verleden. Wat hier supergoed werkt is hoe vaak deze soort binnen deze straal zijn gespot. Wat minder fijn werkt is dat ik dus niet kan zien hoe vaak in, bijvoorbeeld, een jaar tijd deze soorten zijn gezien.

Op de oude website kan ik via het knopje Geografie -> Lijst van Gebieden een wijk van een stad kiezen. Het fijne hiervan is dat ik heel erg ver terug de tijd in kan kijken. Alleen zie ik hier een complete lijst op chronologische volgorde en geen samenvatting van welke dieren hier nu vaak gezien worden.

Misschien wil ik te veel, maar hopelijk zoek ik gewoon niet goed genoeg  :blink:

Henri van Dodeweerd

Als je in waarneming.nl naar gebieden gaat kun je de locatie opzoeken die je wilt. Als je die aanklikt, dan kun je het kopje 'soorten gezien' aanklikken.

Je krijgt dan een scherm met soorten die er gezien zijn. Je kunt zelf allerlei filters instellen. Bijv. soortgroep en jaar.

Je kunt dan zo aflezen welke soorten en hoe vaak en hoeveel individuen er zijn waargenomen.

Dit kan alleen in bestaande gebieden.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Wimmel95

Super, dat is precies wat ik zocht! Dankjewel Henri