Hoofdmenu

Oude xml-waarnemingen

Gestart door ed_veling, juli 21, 2016, 14:24:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

ed_veling

Op mijn PC heb ik bewaard (afkomstig van mijn defecte Samsung SII, Android 4.0.3),
531 bestanden verkregen m.b.v. ObsMapp 5.3.2 (en eerder):
vanaf
2014-03-01-15-50-22_upload_waarnemingen.xml
tot
2016-06-07-19-06-11_upload_waarnemingen.xml
Hoe kan ik die importeren naar mijn nieuwe Samsung S5 (Android 5.1), met ObsMapp 7.0.4 ?
Ik begrijp dat ik een op mijn SD-kaart: /mnt/sdcard/external_sd
onder obsmapp/backup een file moet zetten "wn_backup.zip".
Zie "Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2013, 22:12:54 pm":
"Bepaal welk bestand voor jou ... . Hernoem dit bestand naar wn_backup.zip, en plaats dit bestand in <sdkaart/obsmapp/backup."
Vraag: wordt onder bestand een zip-file bedoeld of een xml-file ?
Mijn volgende vraag luidt nu (als het antwoord hierboven de zip-file is):
Met welke ZIP-programma kan ik de bovenstaande 531 bestanden in een voor ObsMapp bruikbare zip-file krijgen?

Ed Veling


hiskodevries

waarom zou je dat willen ? een grotere database maakt je smartphone alleen maar slomer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ed_veling

Bovenstaand bericht had ik reeds gelezen.
Mijn twee vragen waren nu net wat er onder bestand wordt verstaan: een xml-file of een zip-file.
Toen ik een zip-file aanmaakte, en het recept opvolgde kreeg ik een foutmelding.
Vandaar mijn vraag over die zip-file: wat voor soort zip-file en hoe moet ik die aanmaken?
en als het een xml-file is die ik moet hernoemen, moet dat dan voor elke xml-file?

Ed Veling

Alex Kwak

Ik zie nu de onduidelijkheid in de FAQ: Je moet een van de zip-bestanden in de backup-directory hernomen.
Ik heb dat nu aangepast in de FAQ.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ed_veling

Dat is me nu duidelijk.
Ik heb niet meer de beschikking over de door ObsMapp gegenereerde zip-files.
Maar wat kan ik doen om een reeks xml-files in het geschikte zip-formaat te krijgen (AES-256 of Zip-Crypto bijv.) te krijgen.
Wat ik ook probeer, ik krijg steeds de melding "import mislukt".

Ed Veling

Alex Kwak

Citaat van: ed_veling op juli 23, 2016, 16:52:41 PM
Dat is me nu duidelijk.
Ik heb niet meer de beschikking over de door ObsMapp gegenereerde zip-files.
Maar wat kan ik doen om een reeks xml-files in het geschikte zip-formaat te krijgen (AES-256 of Zip-Crypto bijv.) te krijgen.
Wat ik ook probeer, ik krijg steeds de melding "import mislukt".

Ed Veling

Dat is niet mogelijk, maar zoals Hisko ook al zei: waarom zou je het willen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ed_veling

De reden dat ik hiernaar vraag is:

1. Het is een optie die geboden wordt.
2. Ik vind het prettig om mijn oude waarnemingen in het veld in te zien om plekken en data te vergelijken.
3. Enkel de overgang naar een nieuwe telefoon is voor mij geen reden om deze optie dan maar op te geven.

Om mijn wml-waarnemingen samen te pakken in de door ObsMapp gebruikte zip-file vorm leek mij daarom een mogelijke oplossing.
Maar ik heb vastgesteld dat er meerdere opties zijn om zip-files te maken.
De zip-files van ObsMapp kunnen ook niet worden uitgepakt met standaard zip-programma's.
Dat was de reden dat ik vroeg naar het gebruikte zip-mechanisme.

In ieder geval bedankt voor de aandacht.

Ed Veling

Alex Kwak

Het is een 'gewone', maar wachtwoord-beschermde zipfile. In vorige versies zoals WnPda zagen dat een behoorlijk aantal gebruikers de app gebruikten als opschrijfboekje, maar de ene kleine moeite die we vragen als tegenprestatie, namelijk het uploaden, niet deden. Dat proberen we hiermee te voorkomen door er voor te zorgen dat exporteren alleen mogelijk is van geĆ¼ploade waarnemingen. En dat is ook de reden dat nog niet geĆ¼ploade waarnemingen alleen beschikbaar zijn in een niet-leesbare zipfile.
Dus als je de genoemde zipfile hebt dan kan je eenvoudig de waarnemingen overzetten, anders is dat niet mogelijk.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Ter info: er bleek een bug te zitten in de import van oude waarnemingen. Deze bug is inmiddels in samenwerking met Ed gefixed.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jjbrinkman

Dank voor de nieuwe update van obsmapp. Het lukt niet meer de oude waarnemingen via wn_backup.zip te importeren. Er ontstaat een 'failure'.

Alex Kwak

Citaat van: jjbrinkman op februari 06, 2023, 01:09:36 AMDank voor de nieuwe update van obsmapp. Het lukt niet meer de oude waarnemingen via wn_backup.zip te importeren. Er ontstaat een 'failure'.

Dat klinkt als "dit doe ik elke dag", terwijl deze procedure bedoeld is voor fatale toestel crashes etc.
Dus waarom gebruik je dit en wat zie je exact?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!