Hoofdmenu

Beta-test ObsMapp 9.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 22, 2022, 08:27:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Mudde

Hallo Alex,

Ik zit thuis in Duitsland even wat te testen vanachter mijn bureau. Ik loop aan tegen het volgende. Wanneer ik vanuit het scherm "nieuwe waarneming" naar de "kaart" ga en vanuit "kaart" naar "kaarttype" en vervolgens van kaarttype wil veranderen loopt de app eerst vast om na een seconde of wat wel gewoon de nieuw gekozen kaart te laten zien. Dit gebeurd niet wanneer ik vanuit het "algemene menu" (de tegels, "waarnemingen", "waarneming", "spraak" etc. naar de kaart ga.

ObsMapp 9.0b115 en Samsung Galaxy S20 FE 5G met Android 13

Ik zojuist de debugbestanden gestuurd.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op december 20, 2022, 13:43:04 PMUpdate 9.b115 is beschikbaar:

*9.0b115  2022-12-20
Fix selecting species group without selecting species
Fix selecting species on map


Het onterecht verlaten van de verzamelgroep is met 9.0b115 blijkbaar opgelost.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op december 22, 2022, 10:31:42 AMIk zit thuis in Duitsland even wat te testen vanachter mijn bureau. Ik loop aan tegen het volgende. Wanneer ik vanuit het scherm "nieuwe waarneming" naar de "kaart" ga en vanuit "kaart" naar "kaarttype" en vervolgens van kaarttype wil veranderen loopt de app eerst vast om na een seconde of wat wel gewoon de nieuw gekozen kaart te laten zien.

Hallo Jan,

Ik vermoed dat dit probleem niet optreed als je ObsMapp een keer helemaal afsluit, weer opstart en bovenstaande herhaald.
Treedt het dan nog steeds op, zou je dan eens willen kijken of er soort-updates klaarstaan (Instellingen -> Soort -> Linker update-icoontje rechtsboven in de taakbalk) en die downloaden. Daarna ObsMapp herstarten en kijken of het probleem nog optreedt.

Ik vermoed namelijk dat het te maken heeft dat ObsMapp 'onder water' net probeert de nieuwe soortenlijsten op te halen. Iets wat bij mij al op de radar staat om aan te passen.

Alex.

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op december 22, 2022, 10:39:55 AMHet onterecht verlaten van de verzamelgroep is met 9.0b115 blijkbaar opgelost.

 :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op december 15, 2022, 15:09:59 PMToch was het tot de versie 9 van ObsMapp  mogelijk om een waarneming in te geven op dezelfde plaats als die waar een waarneming met meer dan één ex. was ingegeven, zonder een apart vinkje hiervoor. Als je de locatie niet ververste, met de versie 7 bijvoorbeeld, werd de eerstvolgende waarneming ingegeven op  dezelfde plaats als die waar de waarneming met meer dan één ex. was ingegeven.
Met de versie 9 keert de locatie automatisch terug naar de plaats waar je je bevindt, zonder het verversen van de locatie (dat gebeurt dus links bovenaan in het scherm).

Ik ga hier nog een keer naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op december 22, 2022, 10:51:23 AMHallo Jan,

Ik vermoed dat dit probleem niet optreed als je ObsMapp een keer helemaal afsluit, weer opstart en bovenstaande herhaald.
Treedt het dan nog steeds op, zou je dan eens willen kijken of er soort-updates klaarstaan (Instellingen -> Soort -> Linker update-icoontje rechtsboven in de taakbalk) en die downloaden. Daarna ObsMapp herstarten en kijken of het probleem nog optreedt.

Ik vermoed namelijk dat het te maken heeft dat ObsMapp 'onder water' net probeert de nieuwe soortenlijsten op te halen. Iets wat bij mij al op de radar staat om aan te passen.

Alex.

Hallo Alex,

Er bleken idd soort-updates klaar te staan. Deze uitgevoerd > ObsMapp afgesloten, weer opgestart  en weer de kaart benaderd vanuit "nieuwe waarneming" en kaarttype wijzigen gekozen. probleem blijft bestaan. Daarna zelfde procedure wat betref soort-updates nogmaals uitgevoerd met opnieuw opgestartte ObsMapp, zelfde resultaat. Daarna tot twee maal toe telefoon geheel afgesloten en opnieuw opgestart, ObsMapp weer opgestart etc. zelfde resultaat. Het "probleem" blijft optreden,steeds krijg ik dan eerst de melding dat de app crasht en rap daarna de nieuw aangevraagde kaart en kan ik gewoon verder gaan in de sessie die ik gestart heb.

Grtz, jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op december 22, 2022, 11:33:25 AMEr bleken idd soort-updates klaar te staan. Deze uitgevoerd > ObsMapp afgesloten, weer opgestart  en weer de kaart benaderd vanuit "nieuwe waarneming" en kaarttype wijzigen gekozen. probleem blijft bestaan. Daarna zelfde procedure wat betref soort-updates nogmaals uitgevoerd met opnieuw opgestartte ObsMapp, zelfde resultaat. Daarna tot twee maal toe telefoon geheel afgesloten en opnieuw opgestart, ObsMapp weer opgestart etc. zelfde resultaat. Het "probleem" blijft optreden,steeds krijg ik dan eerst de melding dat de app crasht en rap daarna de nieuw aangevraagde kaart en kan ik gewoon verder gaan in de sessie die ik gestart heb.

Bedankt voor het uitgebreide testen, wordt gewaardeerd!
Toch denk ik dat het aan de door mij genoemde oorzaak ligt. Ik laat daarom (en omdat ik het niet kan reproduceren) deze even liggen tot dat issue is opgelost.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op december 22, 2022, 13:21:13 PM
Citaat van: Jan Mudde op december 22, 2022, 11:33:25 AMEr bleken idd soort-updates klaar te staan. Deze uitgevoerd > ObsMapp afgesloten, weer opgestart  en weer de kaart benaderd vanuit "nieuwe waarneming" en kaarttype wijzigen gekozen. probleem blijft bestaan. Daarna zelfde procedure wat betref soort-updates nogmaals uitgevoerd met opnieuw opgestartte ObsMapp, zelfde resultaat. Daarna tot twee maal toe telefoon geheel afgesloten en opnieuw opgestart, ObsMapp weer opgestart etc. zelfde resultaat. Het "probleem" blijft optreden,steeds krijg ik dan eerst de melding dat de app crasht en rap daarna de nieuw aangevraagde kaart en kan ik gewoon verder gaan in de sessie die ik gestart heb.

Bedankt voor het uitgebreide testen, wordt gewaardeerd!
Toch denk ik dat het aan de door mij genoemde oorzaak ligt. Ik laat daarom (en omdat ik het niet kan reproduceren) deze even liggen tot dat issue is opgelost.

Hoi Alex,

Helemaal prima want het lijkt de verdere werking van de app niet te beïnvloeden. Het enige puntje is dat mijn telefoon na een x-aantal "crashes" de app in "diepe slaap" wil plaatsen hetgeen te ondervangen is. Wellicht kom ik de komende dagen nog aan meer testen toe en ik meldt het wel weer als ik ergens tegenaan loop. Mooi dat we zo met zijn allen de app steeds beter en uitgebreider weten te maken. Al dik 10 jaar een genot om de ontwikkeling mee te mogen maken en er mee te werken!!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op december 22, 2022, 13:56:30 PMHelemaal prima want het lijkt de verdere werking van de app niet te beïnvloeden. Het enige puntje is dat mijn telefoon na een x-aantal "crashes" de app in "diepe slaap" wil plaatsen hetgeen te ondervangen is. Wellicht kom ik de komende dagen nog aan meer testen toe en ik meldt het wel weer als ik ergens tegenaan loop. Mooi dat we zo met zijn allen de app steeds beter en uitgebreider weten te maken. Al dik 10 jaar een genot om de ontwikkeling mee te mogen maken en er mee te werken!!

 :duim:

Ik ga ook een ruime week in winterslaap en ben 2 januari weer present!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#579
met de jongste versie van ObsMapp (9.0b115) loop het een en ander mank:

1) er zijn waarnemingen die bij het uploaden verloren zijn gegaan, ze staan bij 'oude waarnemingen' op de smartphone, maar niet op waarneming.nl, geen idee waarom net die 2 waarnemingen niet op waarneming.nl verschijnen
2) het is mogelijk om een waarneming in te voeren in ObsMapp, waarbij achteraf geen soortnaam verschijnt in 'het overzicht', maar als je de waarneming opent door op te klikken, staat er wel een soortnaam
3) het blijkt onmogelijk om de locatie van een ingevoerde waarneming achteraf te wijzigen (via het kaartje), de rest (aantal, ...) blijkbaar wel.
4) het blijkt ook onmogelijk om de locatie van een waarneming van een soort met meer dan 1 ex. via het kaartje in te geven, als je 10 kieviten wenst in te geven op een andere plaats dan je eigen locatie (= die van de smartphone) dan wordt die toch op je eigen locatie ingevoerd.
Van de 4 bovengenoemde problemen komt geen foutmelding.

Dirk

Hans Verdaat

Momenteel gebruik ik ObsMapp versie 9.0b115:
GPS vaste locatie wordt niet overgenomen bij upload: bij invoeren van nieuwe waarneming en het handmatig op kaart aanpassen van de de locatiepijl wordt de tijdelijke 'vaste locatie' niet overgenomen. Na uploaden van de waarnemingen staan de locaties op de plek van waar ik met mijn telefoon stond.

 

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM1) er zijn waarnemingen die bij het uploaden verloren zijn gegaan, ze staan bij 'oude waarnemingen' op de smartphone, maar niet op waarneming.nl, geen idee waarom net die 2 waarnemingen niet op waarneming.nl verschijnen

Heb je de logfiles nog van de dag dat je de upload deed?

Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM2) het is mogelijk om een waarneming in te voeren in ObsMapp, waarbij achteraf geen soortnaam verschijnt in 'het overzicht', maar als je de waarneming opent door op te klikken, staat er wel een soortnaam

Kan je een voorbeeld geven van zo'n soort?

Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM3) het blijkt onmogelijk om de locatie van een ingevoerde waarneming achteraf te wijzigen (via het kaartje), de rest (aantal, ...) blijkbaar wel.
4) het blijkt ook onmogelijk om de locatie van een waarneming van een soort met meer dan 1 ex. via het kaartje in te geven, als je 10 kieviten wenst in te geven op een andere plaats dan je eigen locatie (= die van de smartphone) dan wordt die toch op je eigen locatie ingevoerd.
Van de 4 bovengenoemde problemen komt geen foutmelding.

Dat lijkt hetzelfde probleem als die van de vaste locatie. Kijk ik nu naar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

De problemen met de locatie van de kaart zijn opgelost in 9.0b116 die zojuist in Google Play is gezet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op januari 02, 2023, 09:50:54 AM
Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM1) er zijn waarnemingen die bij het uploaden verloren zijn gegaan, ze staan bij 'oude waarnemingen' op de smartphone, maar niet op waarneming.nl, geen idee waarom net die 2 waarnemingen niet op waarneming.nl verschijnen

Heb je de logfiles nog van de dag dat je de upload deed?

Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM2) het is mogelijk om een waarneming in te voeren in ObsMapp, waarbij achteraf geen soortnaam verschijnt in 'het overzicht', maar als je de waarneming opent door op te klikken, staat er wel een soortnaam

Kan je een voorbeeld geven van zo'n soort?


1) ik probeer de logfiles terug te vinden, als ik mij kan herinneren wanneer het was (de 24ste denk ik), achteraf is nog één waarneming niet op waarneming.nl verschenen die was geüpload. Nadien ben ik op een vroegere versie van ObsMapp overgeschakeld , op een ander toestel.
2) een voorbeeld van zo'n soort: het waren gewone vogelsoorten, maar dit probleem hangt , denk ik, samen met de problemen met het wijzigen van de locatie via het kaartje
Dirk

wespenbuizerd

Citaat van: wespenbuizerd op januari 03, 2023, 09:20:17 AM
Citaat van: Alex Kwak op januari 02, 2023, 09:50:54 AM
Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM1) er zijn waarnemingen die bij het uploaden verloren zijn gegaan, ze staan bij 'oude waarnemingen' op de smartphone, maar niet op waarneming.nl, geen idee waarom net die 2 waarnemingen niet op waarneming.nl verschijnen

Heb je de logfiles nog van de dag dat je de upload deed?

Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM2) het is mogelijk om een waarneming in te voeren in ObsMapp, waarbij achteraf geen soortnaam verschijnt in 'het overzicht', maar als je de waarneming opent door op te klikken, staat er wel een soortnaam

Kan je een voorbeeld geven van zo'n soort?


1) ik probeer de logfiles terug te vinden, als ik mij kan herinneren wanneer het was (de 24ste denk ik), achteraf is nog één waarneming niet op waarneming.nl verschenen die was geüpload. Nadien ben ik op een vroegere versie van ObsMapp overgeschakeld , op een ander toestel.


Ik heb u zonet de logfiles verstuurd.
Dirk

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op januari 03, 2023, 07:25:11 AMDe problemen met de locatie van de kaart zijn opgelost in 9.0b116 die zojuist in Google Play is gezet.

Inderdaad, opgelost
Dirk

wespenbuizerd

Ik heb zonet een ander probleem vastgesteld met het gebruik van het kaartje om de locatie van een waarneming aan te geven.
Wanneer je het kaartje opent, kan je via POI (in de linkerbovenhoek) aangeven of je alle waarnemingen of alle soortwaarnemingen tijdens een bepaald tijdvak (datum vanaf ... tot en met ...) wil zien verschijnen op het kaartje waarop je een waarneming wenst in te geven of dat je wil bekijken. 
Welnu, met de huidige versie 9.0b116 verschijnen niet alle soortwaarnemingen op dat kaartje dat je het tijdens het aangegeven tijdvak al hebt ingegeven (bij mij is dat gewoonlijk de dag zelf, om het eenvoudig te  houden).
Wanneer ik dan nog eens klik in de linkerbovenhoek op het symbool (dat vaak gebruikt wordt om de verschillende kaartlagen aan te geven) en dan op POI (met het symbool van de hut ernaast) en dan op 'OK' om mijn 'Markante punten ' te bevestigen , verschijnen er meer waarnemingen van de soort, waarvan ik er nog één op het kaartje wens in te geven, maar toch nog niet alle ....
Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij 'waarnemingen' en 'soortwaarnemingen'.
Dirk

wespenbuizerd

Citaat van: wespenbuizerd op januari 03, 2023, 10:05:12 AM
Citaat van: wespenbuizerd op januari 03, 2023, 09:20:17 AM
Citaat van: Alex Kwak op januari 02, 2023, 09:50:54 AM
Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM1) er zijn waarnemingen die bij het uploaden verloren zijn gegaan, ze staan bij 'oude waarnemingen' op de smartphone, maar niet op waarneming.nl, geen idee waarom net die 2 waarnemingen niet op waarneming.nl verschijnen

Heb je de logfiles nog van de dag dat je de upload deed?

Citaat van: wespenbuizerd op december 26, 2022, 12:48:12 PM2) het is mogelijk om een waarneming in te voeren in ObsMapp, waarbij achteraf geen soortnaam verschijnt in 'het overzicht', maar als je de waarneming opent door op te klikken, staat er wel een soortnaam

Kan je een voorbeeld geven van zo'n soort?


1) ik probeer de logfiles terug te vinden, als ik mij kan herinneren wanneer het was (de 24ste denk ik), achteraf is nog één waarneming niet op waarneming.nl verschenen die was geüpload. Nadien ben ik op een vroegere versie van ObsMapp overgeschakeld , op een ander toestel.


Ik heb u zonet de logfiles verstuurd.

Dezelfde problemen deden zich weer voor en ik heb zonet in een PM de details gegeven vergezeld van de logfiles.
Dirk

Jan Mudde

Hallo Alex,

Er gebeuren vreemde dingen met het zoeken naar soorten in het invoerscherm. Wanneer ik wil invoeren op wetenschappelijke naam raakt de app in verschillende soortgroepen de weg kwijt. Soorten worden niet gevonden terwijl wanneer ik de Nederlandse naam ingeef ze wel verschijnen. het maakt daarvoor niet uit of ik invoer vanuit "Verzamelgroep" of vanuit bepaalde soortgroepen "Vogels", Mossen en korstmossen, Planten om maar even een paar te benoemen. Ook maakt het niet uit of ik invoer met "selecteer alleen op beginletters" of niet en ook de keuze van naamgeving lijkt niet van invloed te zijn (Wetenschappelijk, Lokaal en Wetenschappelijk, Wetenschappelijk en Lokaal)

Samsung Galaxy S20 FE 5G met OS Androïd 13 en ObsMapp 9.0b116

Indien gewenst kan ik wel een proefserie maken met de diverse invoeren en je daarna de logfiles sturen. Lijkt me het handigst dat we dat dan even overleggen want dan weet ik wat je nodig hebt om de oorzaak boven water te halen.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op januari 13, 2023, 17:57:59 PMWanneer ik wil invoeren op wetenschappelijke naam raakt de app in verschillende soortgroepen de weg kwijt.

Hoi Jan,

Iemand anders melde dit ook al, en er is een fix. Ik hoop die later deze week live te zetten.

Bedankt voor het melden,
Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op januari 05, 2023, 12:13:59 PMDezelfde problemen deden zich weer voor en ik heb zonet in een PM de details gegeven vergezeld van de logfiles.

Bedankt, ik ben er mee bezig, maar dit is een lastige.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op januari 16, 2023, 10:45:07 AM
Citaat van: wespenbuizerd op januari 05, 2023, 12:13:59 PMDezelfde problemen deden zich weer voor en ik heb zonet in een PM de details gegeven vergezeld van de logfiles.

Bedankt, ik ben er mee bezig, maar dit is een lastige.

Alex.


Als gebruiker valt het ook niet op als een waarneming niet is geüpload, maar wel als er bij een waarneming in het overzicht geen soortnaam staat vermeld. Het blijkt ook niet frequent zijn...
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op januari 16, 2023, 13:11:23 PM
Citaat van: Alex Kwak op januari 16, 2023, 10:45:07 AM
Citaat van: wespenbuizerd op januari 05, 2023, 12:13:59 PMDezelfde problemen deden zich weer voor en ik heb zonet in een PM de details gegeven vergezeld van de logfiles.

Bedankt, ik ben er mee bezig, maar dit is een lastige.

Alex.


Als gebruiker valt het ook niet op als een waarneming niet is geüpload, maar wel als er bij een waarneming in het overzicht geen soortnaam staat vermeld. Het blijkt ook niet frequent zijn...

Heb je gezien dat ik je gisteren een mail heb gestuurd?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

ik weet niet over welke soort het gaat, maar zou het kunnen dat die inmiddels niet meer actief is ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op januari 18, 2023, 11:55:43 AMik weet niet over welke soort het gaat, maar zou het kunnen dat die inmiddels niet meer actief is ?

Zwarte Kraai...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Het heeft even geduurd, maar zojuist in 9.0b117 aangeboden aan Google Play.

*9.0b117  2023-01-18
Fix download bird sounds from XenoCanto
Fix selecting the correct species list in several edge cases
Fix wrong translations after language switch
Improve several NIA messages handling
Fix no names on multimedia species info
Add user settings to logging
Fix sorting on local and scientific names
Refactor observation detail view
Improve use of aliases for speech
Stop old download when starting new one
Always use date and/or location of photo if available
Remove KML export (added to the site)
Improved alert for updated species groups
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Citaat van: Alex Kwak op januari 18, 2023, 12:50:24 PM
Citaat van: hiskodevries op januari 18, 2023, 11:55:43 AMik weet niet over welke soort het gaat, maar zou het kunnen dat die inmiddels niet meer actief is ?

Zwarte Kraai...
dat is het dan niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op januari 18, 2023, 10:47:51 AM
Citaat van: wespenbuizerd op januari 16, 2023, 13:11:23 PM
Citaat van: Alex Kwak op januari 16, 2023, 10:45:07 AM
Citaat van: wespenbuizerd op januari 05, 2023, 12:13:59 PMDezelfde problemen deden zich weer voor en ik heb zonet in een PM de details gegeven vergezeld van de logfiles.

Bedankt, ik ben er mee bezig, maar dit is een lastige.

Alex.


Als gebruiker valt het ook niet op als een waarneming niet is geüpload, maar wel als er bij een waarneming in het overzicht geen soortnaam staat vermeld. Het blijkt ook niet frequent zijn...

Heb je gezien dat ik je gisteren een mail heb gestuurd?

Ik heb helaas niets ontvangen.
Dirk

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op januari 18, 2023, 13:20:43 PMHet heeft even geduurd, maar zojuist in 9.0b117 aangeboden aan Google Play.

Volgens mij doet Google weer eens moeilijk, nog steeds niet zichtbaar.......

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op januari 18, 2023, 20:19:52 PM
Citaat van: Alex Kwak op januari 18, 2023, 13:20:43 PMHet heeft even geduurd, maar zojuist in 9.0b117 aangeboden aan Google Play.

Volgens mij doet Google weer eens moeilijk, nog steeds niet zichtbaar.......

Grtz, Jan

Inderdaad, weer 'one of those days"...  :-\

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!