Alyxoria...?

Gestart door frkvh, januari 11, 2023, 17:12:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

frkvh

When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

lukasverboom

Ik zie drie soorten: Pseudoschismatomma rufescens, Alyxoria lichenoides (= A. varia) en Alyxoria cf. culmigena. Die laatste ben ik niet helemaal zeker van (dat is denk ik waar de vraag over gaat), ik twijfel of het echt losstaat van de A. lichenoides eromheen...
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Matthijs Molenaar

Citaat van: lukasverboom op januari 11, 2023, 17:19:03 PMAlyxoria lichenoides (= A. varia)

Sorry, maar mag ik deze even niet zien?  ;D  :rolleyes:
Bedoel je het exemplaar helemaal bovenaan? Is dat niet een jonge A. culmigena? Ik zou dit zelf een zekere A. culmigena noemen (op de eerste foto is er volgens mij een grijs vliesje te zien), maar ik snap het als men er voorzichtig mee doet  :blink:
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

lukasverboom

Ik bedoelde dat spul rechts op foto 1, dat is groen berijpt bovenop de schijf, leek me geen culmigena :)
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Matthijs Molenaar

Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Pluijm

Citaat van: lukasverboom op januari 11, 2023, 17:19:03 PMIk zie drie soorten: Pseudoschismatomma rufescens, Alyxoria lichenoides (= A. varia) en Alyxoria cf. culmigena. Die laatste ben ik niet helemaal zeker van (dat is denk ik waar de vraag over gaat), ik twijfel of het echt losstaat van de A. lichenoides eromheen...
Waar komt de naam Alyxoria lichenoides vandaan, wat heb ik gemist??
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm