Coconnetjes/eitjes?

Gestart door Jos hiemstra, december 31, 2022, 09:17:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jos hiemstra

Foto van eind September. Vond deze op een terracotta pot buiten, het lijken eitjes of cocons, maar van wat? Millimeter formaat, alles bijelkaar besloeg maar zo´n centimeter.
Ik zet de vraag maar hier bij overige insecten, omdat ik niet weet welke richting ik op moet...
Iemand die het weet?
Alvast dank Jos

20220921_132122-min.jpg

Rayan Majoor

Het ziet er m.i. te nat en smeuïg uit om een cocon te zijn (cocons zijn over het algemeen droog en stevig, ook al gaat dat natuurlijk niet op als ze het flink natgeregend zijn).

Gezien je opmerking dat het millimeterformaat is, zou mijn suggestie zijn dat je hier verse uitwerpselen van bijvoorbeeld een rups hebt. Dit ook vanwege het ene bolletje dat deels platgedrukt is en dat er vanbinnen niet heel anders uitziet dan vanbuiten.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Jos hiemstra

Citaat van: Rayan Majoor op januari 03, 2023, 07:07:14 AMHet ziet er m.i. te nat en smeuïg uit om een cocon te zijn (cocons zijn over het algemeen droog en stevig, ook al gaat dat natuurlijk niet op als ze het flink natgeregend zijn).

Gezien je opmerking dat het millimeterformaat is, zou mijn suggestie zijn dat je hier verse uitwerpselen van bijvoorbeeld een rups hebt. Dit ook vanwege het ene bolletje dat deels platgedrukt is en dat er vanbinnen niet heel anders uitziet dan vanbuiten.

Ah ja, dat kan ook! Nooit aan uitwerpselen gedacht ;D . Was inderdaad zacht en de pot stond droog dus niet natgeregend. In de klimop erboven zitten veel nachtvlinders altijd, dus goed mogelijk dat het van een rups is! Dankjewel, groet Jos