https://nadaba.net/nl : nieuwe website

Gestart door jfo65, december 26, 2022, 13:01:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

jfo65

Het doel van NADABA is om de hulpmiddelen te catalogiseren die worden gebruikt om de fauna en flora van de hele wereld te identificeren en te lokaliseren
Elke soort hulpmiddel kan daar worden gecatalogiseerd, fysiek of virtueel: veldgidsen, atlassen, flora's, wetenschappelijke artikelen, determinatiesleutels, monografieën, boeken, websites, blogs, forums, enz.
De bijzonder efficiënte zoekmodule maakt het mogelijk om elk hulpmiddel snel te vinden volgens de gekozen criteria: taxonomische groep, geografisch gebied en type hulpmiddel, evenals een vrij veld.
NADABA is een participatieve site. Elke gebruiker die een account aanmaakt, kan hulpmiddelen registreren en het is voor hem mogelijk om zijn eigen bibliotheek te beheren, evenals persoonlijke lijsten zoals verlanglijsten en lijsten per geografische regio. NADABA staat nog in de kinderschoenen en heeft je nodig om zijn database te verrijken door je favoriete boeken en sites te registreren.
Sorry, alles is nog niet vertaald in het nederlands. Ik doe mijn best.  ;)
Jean-François Olivier
Brussels

marcel234

#1
Waar staat NA-DA-BA voor?
Verder een leuk initiatief waarvan het me verrast dat het niet eerder is opgepakt. Maar net als de determinatie site, de weblogs is ook de  literatuuroverzichtensite gesneuveld bij de verdere ontwikkeling van waarneming.nl

jfo65

Dank U Marcel.
Nadaba is voor Naturalist Data Base

marcel234

#3
En kun je alleen schrijvers toevoegen die al bekend in in de nadaba?
https://nadaba.net/nl

jfo65

Je kan nieuwe auteurs voorstellen, en ook uitgevers en geografische gebieden. Wanneer je het itemformulier invult, staan ��boven de velden auteurs, uitgevers en geografische gebieden de opties:
- Stel een geografisch gebied voor
- Stel een auteur / maker voor
- Stel een nieuwe uitgever voor
Nadaba zal evolueren dankzij de voorstellen van de gemeenschap. Dat is de doel.

Om iets anders te voorstellen moet je direct aan info@nadaba.net schrijven: bv nieuwe taxonomische groep, invoertype, en ook verkeerde vertalingen  :-\
Aarzeel niet!